Inlägg från: Irmeline |Visa alla inlägg
  • Irmeline

Gravidtråd för oss som är över 35

Insanejane77 skrev 2014-04-28 08:13:35 följande:
    Usch, idag vägde jag mig. Hade bara gått upp 6 kg tills förra veckan och tyckte att det kändes rätt bra i o m att jag är överviktig sedan innan. Men idag hade jag plötsligt gått upp TRE kg :S Dom säger väl att man inte ska gå upp mer än max 1 kg i v mot slutet? Någon som vet?
    Kanske börjat samla på dig vätska? Det gjorde jag förra gången. Svällde upp på händer fötter ben etc. Jobbigt. Det enda positiva är att det försvinner fort efter förlossningen av sig självt.
  • Irmeline
    Insanejane77 skrev 2014-04-28 12:53:00 följande:
    Ja det klart det är vätska, just det som oroar mig. Förra gången då det gick så illa att jag förlorade min dotter till havandeskapsförgiftning med HELLP så gick jag upp 12 kg på tre veckor. Och det känns ju då som om samma kapitel är påbörjat men med 3 kg på en vecka. När man lägger ihop det med högt blodtryck, äggvita av och till i urinen så är det ju klassiska tecken på havandeskapsförgiftning. Som tur är ska jag dit på onsdag men på sjukhuset sa dom att om jag mår sämre ska jag höra av mig direkt. 
    Och det varma vädret gör gärna att man lätt får huvudvärk också. Jag hämta upp lite urinstickor idag så jag kan kolla urinen själv på morgonen så om det stiger så åker jag in.
    Jaha ,då missuppfattade jag dig, trodde du inte ville gå upp eftersom du skrev att du var överviktig innan. Men som sagt, övervikt är ju en fjäderlätt parameter jämfört med vad det annars kan vara.
    Bra att du håller koll och att de verkar ta dig på allvar och följer upp ordentligt.
  • Irmeline

Beställt en angelsound. Hinner väl typ använda den en gång innan RUL, men känns ändå bra. Får väl sälja den sen i så fall... Tungan ute

• Irmeline
    DragonWoman skrev 2014-04-28 16:08:46 följande:

Yeah.... Underbar födelsedag idag.... Lilltjejen har oxå blåsljud på hjärtat. Grabben född -06 har det med... Känns lite olustigt med 2 barn som har det smile4.gif

Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426 Bebis bf 0929
    Jobbigt :(

Var det på rul de såg det? Vad innebär det? Är det mycket komplikationer?
  • Irmeline
    emjh skrev 2014-04-29 13:14:23 följande:
    DragonWoman: Fy vad trist.

För egen del är jag jätteglad! Vi var på RUL idag och jag var lite, eller tom. ganska, orolig innan (det var samma förra gången). Så fick vi komma in och det var en jättebra tjej som gjorde undersökningen, supertrevlig. 

Vi fick otroligt tydliga bilder på skärmen, maken fick filma och vi fick tre fina bilder med oss hem. 

Fina proportioner, datumet stämmer (fast hon sa BF 27/9 medan min BM säger 28/9, dock är jag i v18+2 enligt båda). :)

Puh, känns så himla skönt. 

Grattis!! Underbart Glad
    Jag har RUL om exakt 2 v. Längtar!
  • Irmeline
    kajsamupp skrev 2014-04-29 20:38:10 följande:
    emj: Grattis till fint rul och söt bebis smile1.gif
    Håller med, jättesöt! Solig
  • Irmeline
    PoL skrev 2014-05-01 19:56:59 följande:
    Här var det en massa intressant att läsa ikapp om smile1.gif jag önskar att man på förhand kunde veta hur det skulle gå; vaginal vs ks, så man kunde välja det bästa alt smile2.gif min första fl (vaginal) gick i det stora hela bra, min andra (oxå vaginal) avslutades med komplikationer o akut operation så vi blev kvar på bb en v. Nu med tredje barnet är jag inne på ks för att inte råka värre ut än förra fl, men samtidigt finns där osäkerheten. För det kan ju ändå gå bra. Men eftersom jag är ensamstående måste jag välja det alt som bäst möjliggör att jag kan vara med mina barn o klara av att ta hand om dom själv.
    Klart att det finns hjälp att få, men det blir svårt om det handlar om mer än en lr två dar tror jag...
    Svårt!

Irmeline: hur har det gått med ängelsound (lr vad den nu hette), har den funkat?
    Inte kommit med posten än, har ju varit helgdagar och så. Hoppas det kommer snart!
  • Irmeline
    Sessan78 skrev 2014-04-30 13:20:16 följande:
    Jag har just fått veta att jag har GBS. På barnmorskan lät det som om det var ganska lugnt och att jag kommer att bli behandlad med antibiotika i samband med förlossningen.
    Eftersom jag inte vet så mycket om det så började jag googla på GBS. Känner mig inte riktigt lika lugn nu...även om det verkar vara väldigt ovanligt så verkar det ju som om det kan gå riktigt illa. Någon här som har vet/kan något om GBS? Ska samla på mig lite frågor och sen ta det med bm/läkare...
    Nej fy vad jobbigt! Jag har läst lite om GBS, det finns faktiskt en jättebra tråd här på FL om det:

www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html

och som TS i den tråden skriver, något som alla bör veta, så ni som inte vet vad det är, Läs!!

Och Sessan, stå på dig och kräv behandling vid behov. Verkar som om sjukvården ignorerar detta ibland.
  • Irmeline
    PoL skrev 2014-05-05 13:05:44 följande:
    Puuuuuuuuuihhh! NU slappnar jag av! Rul visade en frisk och fin bebis smile1.gif allt såg bra ut. Fick dock pausa efter halva Rul för att kissa, dricka kallt vatten o hoppa för att få bebisen att sträcka ut sig så att man kunde granska hjärtat. Tur att det funkade smile2.gif
    Åh, vilken enorm lättnad...!
    Nytt bf är 3/10, så nu blir det spännande Irmeline hihi.
    Är det nån som sitter vid en pc o är gullig att ändra mitt bf? Tack på förhand smile1.gif
    Grattis!!
     Skönt att alt  var bra Solig
  • Irmeline
    DragonWoman skrev 2014-05-04 22:41:34 följande:
    Visst är minner underbart svikande när man är gravid... jag kan få frispel över borttappade saker och sen ligger de mitt framför näsan.... och är mer än lovligt disträ... gjorde kvällsmackor innan och skulle ha oboy... vet inte vilken planet jag befann mig på men strödde oboypulver på mackorna ist för i glaset Skäms
    Jag glömde koden till jobbet idag när jag gått ut för att köpa lunch. Jag mindes den ju i morse, och alla andra dagar.... Skumt! Tungan ute
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35