Inlägg från: Irmeline |Visa alla inlägg
  • Irmeline

Gravidtråd för oss som är över 35

111 skrev 2014-05-05 19:47:12 följande:

Jag är också en som velar mellan VF och KS . Har BF den 31/7 men kommer att sättas igång eller snittas tidigare, så jag slipper gå över 37+1 då jag förlorade min flicka. Hade ingen bra förlossning senast, då jag fick så höga doser av Cytotec och förlossningen gick alldeles för fort. Att snittas tidigt är inte så bra för bebisens andning, men vet inte om jag vågar välja vanlig förlossning med igångsättning. Typiskt också att föda när både min läkare och barnmorska har semester. Eller ska jag härda ut till veckan efter då båda är tillbaka? Var iaf hos BM idag och allt verkade bra, ska på tillväxtultraljud och flödesmätning på torsdag.

Usch vad hände när du förlorade din flicka? Var det pga cytotecen? Beklagar :(

Kanske bättre med KS då? Tänker ni er fler barn? Om inte så skulle jag inte tveka om KS i din situation.
  • Irmeline

Fick hem mitt angelsound idag. Dröjde en stund men sen hittade jag hjärtljud :) något lever där inne!!!

• Irmeline

Puffar listan framåt

BF-lista {#emotions_dlg.flower}

9 Juni, InsaneJane (snitt, BF eg. 21 juni) 
    13 juni, FruFA79 (planerat kejsarsnitt BF e.g. 23 juni)
    26 juni, Maramina 
    2 juli, Mallan74 
    9 juli, Lindsey Egot the only one 
    14 juli, Scarlett01 
    23 juli Fiamedbarn (väntar en flicka) 
    1 augusti, Sessan78 
    5 september, Leppardette
    6 september, Kroken 
    6 september, Lina 7710 
    14 september, Kajsamupp 
    27 september, emjh 
    30 september, DragonWoman 
    3 oktober, PoL 
    3 oktober, Irmeline 
    4 oktober, Lejoninna77 
    23 oktober, Aftonstjärna
    28 oktober, Tusa
    26 november, Lagombutwhy
  • Irmeline
    DragonWoman skrev 2014-05-07 12:58:13 följande:
    2 timmar kvar till rul. Nervös samtidigt som det ska bli kul smile1.gif ordnat barnvakt till 7-åringen men tykänsliga lillan får följa med denna gången med....

Återkommer ikväll med besked om hur det gick smile1.gif
    Lycka till!
  • Irmeline
    DragonWoman skrev 2014-05-07 19:26:34 följande:
    Gick kanon på rul smile1.gif pigg liten krabat som vuxit som han/hon skulle. Alla organ satt där de skulle med.... Nu är det bara den långa väntan till bf 29 september smile5.gif
    Grattis! Vad skönt Solig
  • Irmeline
    Awesome skrev 2014-05-08 13:39:52 följande:

Då håller vi tummarna att bm har rätt och att det blir en tjej. Det är väl inte så ofta de har fel på RUL, inget man hör om i alla fall, så jag tror vi hörde till undantagen.

Ve och fasa, idag ringde de från KK och sa att de inte kunde göra snabbanlys på FVP, utan att det måste odlas i tre veckor till innan de kan ge besked, det var för många celler från mig med i provet. Jag kommer vara i v.20-21 när jag får besked! Vilken mardröm om något visar sig vara galet. Såg att de ringt och sökt mig igår, men de hade gått hem innan jag såg det. De skulle bara ringa om det var något fel, annars skulle det komma svar med brev. Gissa om gårdag kväll och natt var trevlig. Jag räknade med katastrofbesked, inte att provsvar blir fördröjt. Nu är vi på spänn i några veckor till då. smile1.gif
    Skönt att det iaf inte var negativa besked!
    Jobbigt att vänta...jag vet. Väntar på "domen" på RUL på tisdag..., är då också en bra bit in i v. 20.
  • Irmeline
    Sessan78 skrev 2014-05-08 11:56:28 följande:
    Jag vet varför jag gör detta och att det är värt all smärta, alla tårar och all isolering när jag får träffa min lilla bebis. Jag är nu i v 28 och kämpar mot smärta och värk varje dag. Jag fixar det inte längre. Känner mig bara mer  och mer nedstämd, som en fånge i min egen kropp. All tid som jag inte är på jobbet spenderas hemma. Kan och orkar inte längre med sociala sammanhang och aktiviteter. Behöver hela tiden ha möjlihet att kunna lägga mig ner i viloläge. 
    Min foglossning gör att varenda rörelse fylls med en skärande smärta. Enda gången det känns ok är när jag ligger ner med en massa kuddar som stöd och ligger helt blixtstilla. Jag måste försöka få en sjukskrivning men det är ju en månads väntan på att få en läkartid här så nu är det bara två veckor på heltid kvar innan jag får komma till en läkare. Eftersom jag haft problem med sammandragningar har jag varit halvt sjukskriven denna vecka men t o m det är för mycket. Går med kryckor och har nästan helt förlorat kontrollen på mina ben, dom låser sig och jag kan knappt ställa en fot framför den andra.
    Min ansträngda gång har inte direkt någon positiv påverkan på mina sammandragningar heller... SUCK!

Att vara gravid är ingen dans på rosor. Min förra graviditet var nästan likadan, men då hade jag ju bara mig själv att ta hand om. Nu har jag en pigg och underbar blivande treåring som behöver sin mamma. När jag får mina två barn har jag fått allt jag önskat och två fler än vad jag vågat hoppas på när jag började min resa att få bli mamma. Förutsatt att allt fortsätter att gå bra så kommer detta definitivt att bli min sista graviditet. Fixar inte att utsätta mig igen för de nio månader av smärta som mina graviditeter innebär....

Ledsen för mitt gnäll, behövde bara skriva av mig...
    Usch vad jobbigt! Klart du ska vara 100% sjukskriven!

Trodde jag var en sån med lätta graviditeter efter den första som var relativt enkel, men nu har jag fått allt jag inte hade då, illamående, onda sammandragningar, foglossning. Får inte ens lyfta min 2-åring, och det är inte lätt att komma undan då man är själv med henne.
    Håller med, graviditet är ingen dans på rosor, går det vägen blir det här också min sista. 2 barn blir jag supernöjd med.
  • Irmeline
    Scarlett01 skrev 2014-05-11 19:43:40 följande:
    Söndag igen då och ny vecka, ny gravvecka också, 32 nu!!! Helt plötsligt börjar det kännas nära men samtidigt sjukt långt bort. Magen är stor som ett hus känns det som, och större lär den ju bli smile1.gif
    Hoppas ni haft en bra helg allihopa och att ni mår bra! Kram
    Ja v. 32, då är bebisen snart klar Glad

Själv är jag i v. 20 och har RUL på tisdag. Nervös men hoppas allt är bra.

Priolistan ser ut såhär:
    1. Bebis är frisk
    2. Moderkakan har flyttat sig från öppningen
    3. Vi får en fin bild
    4. Vi får veta kön

Hoppas allt infrias, men viktigast är såklart nr 1.

På fredag har jag gått 20 fulla veckor och avverkat halva graviditeten, Det går undan! Cool
  • Irmeline
    PoL skrev 2014-05-12 09:45:00 följande:
    Härligt att läsa era senaste inlägg smile1.gif

Jag gick in i v20 i lördags och precis som jag misstänkte har magen blivit otroligt mycket mer synlig sen de goda nyheterna jag fick på Rul!! Min 7-åring har börjat krama o pussa på bebismagen, sån kärlek! Trodde inte min 2-åring förstod detta men igår lyfte han upp min tröja o sa Bebis till magen, så kanske smile1.gif han är ju ovanligt smart smile5.gif
    Jag hoppas få kryckor snart för att minska belastningen på mina onda fogar, och väntar på att få ett läkarsamtal för att få råd ang ks vs vaginal fl. Har ju tyvärr ff men efter sfinkterrupturen jag fick för två år sen så det lutar nog åt ks...
    Ha en fin dag allihop!
    Mysigt! Glad

Min tvååring pratar om bebis i mammas mage och om att hon ska bli storasyster, men osäker på om hon förstår innebörden av det. Men mysigt är det!

• Irmeline
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-05-12 10:08:00 följande:
    Jag blev mormor i natt och har själv 6 veckor kvar tills barnbarnets moster föds. Lyckan är total.
    GRATTIS!

Och vilken timing, nu kan ni ju vara mammalediga ihop Glad Du kan ju ge massor av goda råd som mammor gör, men utan att ha romantiserat allt för att du glömt hur det egentligen var. Och så kan ju barnen leka ihop nästan som supernära kusiner, blir ju toppen!!
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35