Gravidtråd för oss som är över 35
Tack

Mjölkchoklad, grattis till lyckat vul
Maramina, fin mage !!!!
Irmeline, vilket konstigt ställe, optimalt är ju att göra kub i v 12+ och man vill ju ha det gjort när det är bäst för att få resultaten så sannolika som möjligt. Bra att du fick en tid på fredag. Lycka till
Irmeline, jobbigt med personalbrist på ett ställe där det är så viktigt att tillgängligheten är bra. Jag går privat och får tid i princip när jag själv vill men så får jag ju betala oxå. Kommer boka RUL efter kub om en vecka. Ska be om en så tidig tid som möjligt, vill veta att allt är bra o om det e en pojke eller flicka. Jag o mannen tror på pojke, alla andra på flicka
Jag snittades på Danderyd förra året o dom var jättebra !!
Maramina, nä inte fet, gravid. Du har ju en tydlig o fin gravidmage
Lovebites75, du är åxå välkommen så klart
Singoalla: Ja, riktigt praktiskt är det Det var faktiskt svärmor som först sa att han inte skulle låta mig jobba så när hon hörde om hur vi låg och svetsade i ett lerdike fyllt med diesel och färskt toavatten (ja, de grävde sönder en ledning..extremt otrevligt i normala fall, men prova vara gravidillamående och ha bajs guppande runt stövlarna
), men det var ju kroppen som inte pallade tillslut. Hur länge brukar tröttheten hålla i sig? Är det nån fler som känner sig svag i kroppen? Jag orkar verkligen ingenting...
Jag har gjort försök att skriva nu jag vet inte hur många gånger, men då jag aldrig kopplar upp mig på datorn hemma så blir mina inlägg alltid från mobilen, och nu har jag lyckats skriva flera långa inlägg som jag lyckats trycka bort innan jag var helt klart, och allt jag skrivit har försvunnit. Jag har nu i alla fall gått in i vecka 29 (28+2 idag) och känner mig allmänt stor och otymplig. Jag mår fortfarande illa och kräks så gott som dagligen, men inser ändå att jag har det ganska bra då mina värden ändå är rätt ok, jag har inga större problem med fogarna, även om de och ryggen gör sig påminda emellanåt, och nattsömnen har hittills inte blivit lidande pga graviditeten. Däremot av en snarkande man och en dotter som sovit väldigt mycket i vår säng den senaste tiden... Vad det gäller inköp så har vi det mesta kvar från dottern, utom just det allra första, dvs babyskydd och kläder i stl upp till 62-68. Sist lånade vi babyskydd, nu ska vi köpa ett. Jag vågar inte chansa med att köpa ett begagnat då man kan aldrig veta om den är krockad eller inte. Till dottern hade vi först vagga och sedan spjälsäng. Vaggan har vi sålt, då vi först inte hade tänkt oss fler barn (och än mindre att vi skulle behöva ta till IVF...) men då spjälsängen är så skrymmande så köpte vi en baby crib för att ha den första tiden inne i vårt sovrum. Hittade en butik som hade erbjudande på dessa inklusive madrass till samma pris som man får gehör en begagnad på blocket, så vi borde mer eller mindre få pengarna tillbaka för den Då mannen kommer att vara långledig i sommar hoppas vi kunna åka iväg lite hela familjen, och då vi har en Emmaljunga citycrossen sedan tidigare så har vi köpt en begagnad, endast använd några veckor, mindre vagn som vi ska ha just som resevagn. Man vill ju få plats med mer än bara en barnvagn i bilen om man ska någonstans... Sedan så kommer min lilla tvåsitsiga cab bytas ut. Den har ju fungerat hittills, för mig och dottern, men med ett barn till... Den nya bilen blir en leasingbilar via mannens jobb. Vi har suttit och räknat på det och kommit fram till att det är den lösning som passar oss bäst, bl.a. då vi på så vis slipper betala vägtullar (bor i Göteborg och just nu betalar vi ca 6-700kr/mån/var i vägtullar, och efter årsskiftet kommer tullavgiften till och med att höjas!), och allt utom bensin ingår, dvs tvätt, service, däck, däckbyte, försäkring osv. Det vi kommer att få ut för min bil kommer att betala leasingavgiften så då slipper vi alla dessa bilrelaterade kostnader under föräldraledigheten - skönt! Ok, vi måste ju skrapa ihop pengar till en ny bil på sikt, när leasingtiden går ut, men tills dess har vi både hunnit börja jobba och det borde inte bli några problem att lyckas med det. Annars så har vi allt, och det känns skönt! Nu är det mest nedräkning som gäller och så hopp om en lagom fin, men inte alltför varm sommar och att jag fortsätter att hålla mig i alla fall då här pass pigg!
Hej på dig! Hur har det gått? Vilken knasig läkare! Jag använder aloegel (egen utan paraben mm) och om jag har riktigt obehag använder jag manukahonung rakt upp i hela härligheten. Det funkar hur bra som helst!
Nyfiken fråga tjejer, är det nån som bor i Göteborg med omnejd?
50 dagar kvar till BF och jag känner mig bara stor och otymplig och är trött både mentalt och fysiskt. Jag skulle vilja gå ner i tid på jobbet, men samtidigt så känner jag ett motstånd mot det. Inte från min arbetsgivare utan från mig själv. Dels så är jag relativt ny på jobbet och det är så mycket jag vill få avklarat innan jag går på föräldraledighet, dels så är mitt tjänstemannajobb betydligt mindre påfrestande för kroppen än vad det är att vara hemma. Är jag hemma så kan jag ju inte låta bli att försöka utföra saker, och med en fyra åring i huset som också vill ha uppmärksamhet... På jobbet är det mest huvudet som får jobba. Det optimala vore om man kunde få bli sjukskriven på deltid, men jag är ju inte dålig nog för det. Och jag vill ju inte vara hemma på heltid heller, skulle bli uttråkad rätt snart. En vecka på heltid kan jag ju ta själv, men sedan och på deltid? Nä, jag får hoppas att de sista veckorna kommer att gå snabbt
Sorry för en massa gnäll och "det går inte"! Jag som i vanliga fall avskyr folk som håller på så
Chansar lite o frågar om det är nån som kan tipsa om studier under f-ledighet? Jag behöver en riktig light-variant så att barnen får mer än 15 tim barnomsorg. Kommer vara mosig i huvudet o inte prestera särskilt, så det behöver vara nåt riktigt enkelt o mer för syns skull