Inlägg från: Aftonstjärna |Visa alla inlägg
  • Aftonstjärna

Gravidtråd för oss som är över 35

Sessan78 skrev 2014-07-02 08:20:08 följande:
    Oj, så sent!?! Ja, det är ju semestertider så väntetiderna är ju alltid längre nu. Hoppas verkligen inte att jag måste vänta så länge. Har ju tänkt för mig själv att om det skulle bli snitt så blir det ju minst en vecka tidigare i alla fall...kanske är bäst att tänka om så att man inte blir besviken om det inte blir så. Är så less nu...stor, tung och svårt att röra mig...längtar efter min bebis!

Gick allt bra med ditt snitt och dottern när hon satt som en fällkniv? Hur var hennes höfter?

Födde min dotter med snitt pga säte. Hon satt i "skräddarställning" och hade problem med ena höftleden så hon fick ligga i frejka-kudde i sex veckor...
    Hon var perfekt! Inga problem med höfter eller annat! Mitt sena datum berodde på att jag först valt att föda vaginalt trots säte, men på ett sent ul upptäckte de att hon satt som en fällkniv, så då måste det ju bli snitt, vilket jag i efterhand tycker var rätt bra, fast jag var besviken då. Var ju så inställd på att få FÖDA BARN... Sonen föddes vaginalt och de var en häftig upplevelse förstås, men det är ju barnet som är huvudsaken, inte sättet hen kommer till världen på! 
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    Maramina skrev 2014-07-02 22:33:17 följande:

Nu är väntan slut för vår del! Strax innan 18 kom hon, 50 cm lång och 3760g "tung" liten dam med både en massa hår och en tand Allt gick jättefort. Jag tror att jag fick värkstimulerande vid tre och som sagt var vid sex var hon här.

Grattis! Vad härligt!!! BabyHjärta{#emotions_dlg.flower}
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    mallan74 skrev 2014-07-14 20:54:11 följande:

V 41+3 kom vår son till världen, mitt under fotbolls-VM-finalen såklart :). Gick hemma i 15 timmar med värkar. Väl framme på förlossningen var jag fullt öppen o det tog 45 min till han va ute :). Lycka till med era kommande bebisar :)

Stort grattis! Kul att han kom mitt i fotbollen :) 
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna

Härligt att förlossningen gick så bra Mallan och att du orkade hemma så länge! Fick precis höra att min svåger med sambo just fick en liten flicka! Första barnet för båda, han är 37 och hon 41. Så glad för deras skull!

bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    PoL skrev 2014-07-15 18:55:28 följande:

Eget: besök hos Bm imorn för kontroll, båda mina barn får följa med så det blir spännande att se hur det går det är första gg de är med, jag brukar planera in besöken hos bm då de är på barnomsorgen då jag inte vill riskera att de är med om man upptäcker nåt fel. Fast nu är det semester så då får de helt enkelt följa med. Om jag följer mönstret bör sf-måttet vara 29-30 eftersom jag närmar mig v30.

Jo, har jag berättat att jag fått datum för kejsarsnittet?! 30/9! Känns ju alldeles för snart

Häftigt med födelsedagen inprickad! Och ja, 30/9 känns onekligen ganska nära! Börjar tycka oktober närmar sig med stormsteg också, har ju en del jag måste hinna få undanstökat innan bebben kommer, men man hinner väl nog bli trött på att vara gravid ännu!
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    PoL skrev 2014-07-15 21:13:54 följande:
    Ja, detta blir verkligen en ny upplevelse! Jag behöver köpa syskonvagn o bärsjal, blöjor o amningsskydd - annars finns nog det mesta hemma. Fast jag ska ff montera spjälsäng o tvätta bebiskläder. Men läget är i stort under kontroll.

Vad har du kvar?
    Jag har just ingenting kvar från mina stora som är födda 02 och 05, men har fått en massa grejer av en kompis, syrran och min svägerska, de har alla småbarn och vill inte ha fler! Ha fler amningströjor i garderoben nu än jag hade med de första två t.ex Skrattande  Har också fått barnvagn och babyskydd, bärsele och -sjal. Och spjälsäng! Behöver köpa lite mer kläder och blöjor när det närmar sig förstås. 
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna

100 dagar kvar till bf har jag idag! Tänk att vi ska få en bebis igen, det är 9 år sedan sist! Slogs riktigt av tanken när jag fick se bilder av svågerns nyfödda idag. Pirrigt och spännande! 

bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    Maramina skrev 2014-07-16 18:18:30 följande:
    Jag vet inte det jag. Om det är mysigt menar jag. Inte när man har hållt på i ett par timmar och klockan är mitt i natten och ögonlocken känns blytunga.
    För oss som ännu går och väntar låter till och med det där mysigt, man glömmer så lätt Skrattande

Lindsey- Stort grattis till babyn!!!
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    Scarlett01 skrev 2014-07-19 12:29:20 följande:
    Vi fick lov att åka tillbaka till förlossningen på onsdag kväll, då var värkarna kraftiga och täta igen. Väl där kom de bara tätare och tätare och blev starkare och starkare. Till slut bara några sekunder emellan, så de beslutade om en tidig epidural som var som himmelriket Sen tog det 20 h för tappen att öppna sig 7 cm, sen hände det inget mer så det blev snitt. Nu är hon här vår prinsessa, helt underbar lycka <3
    Grattis! Vad härligt! Hoppas du repar dej snabbt!
    bf 23 oktober
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35