Inlägg från: Aftonstjärna |Visa alla inlägg
  • Aftonstjärna

Gravidtråd för oss som är över 35

Idag ska vi och snusa bebis <3 Vi ska få träffa min svågers 5 dagar gamla tjej!

Själv är jag i vecka 27 och mår bra, trots värmen! Orkade sitta uppe till klockan 1 i fredags då vi grillade med vänner. Har lämnat bort (så gott som) allt vitt socker och det verkar som om det hjälper mot svullnaden i händer och fötter? Har börjat må illa så fort jag ätit godis el liknande denna graviditet, så bestämde mej för att låta bli och det går riktigt bra! Finns ju så mycket annat gott man kan äta! Var det någon annan här inne som väntar barn i höst? Hur mår ni? 

bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    Sessan78 skrev 2014-07-20 11:36:19 följande:

Jag fick ett samtal från förlossningen imorse. Dom planerade om på OP och ville flytta min snittid, så nu blir det snitt och bebis tidigt på morgonen imorgon!

Ojoj, så spännande! Snart får du veta vem som bott i magen!
    111 skrev 2014-07-20 15:00:46 följande:

Måndag den 14/7 föddes vår lilla tjej med planerat kejsarsnitt. 2510 gr och 47 cm lång.

Lång och jobbig väntan, men nu är hon äntligen hos oss.

Stort grattis! Vilken liten en!
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    PoL skrev 2014-07-20 15:55:02 följande:
    Härligt att orka vara uppe så sent och bra tips ang socker vs svullnad.

Jag och Irmeline är båda beräknade 3/10, fast nu kommer min bebis 30/9 via planerat snitt. Jag mår jättebra bortsett från foglossningen! Känns som att många i tråden är borta på semester
    Fick foglossning tidigare vid min andra graviditet än nu med trean, men känner nog av det när jag går! Tycker också att det strålar lite obehagligt då bebben rör sig. Men det är småpotatis, tycker det går så bra annars just nu!

5-dagarsbabyn var alldeles bedårande och SÅ liten! Började riktigt längta efter vår egen. Blir kul att ha en kusin som är bara 3 månader äldre!  
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    PoL skrev 2014-07-20 15:52:21 följande:
    Alldeles perfekt liten en låter det som! Hoppas du repar dig snabbt efter snittet - berätta gärna hur det går, jag ska själv ha ks för första gg och är intresserad av att få tips o tankar
    Det är visserligen redan 12 år sedan min dotter föddes med snitt, men det jag kommer ihåg är att det är rätt svårt att böja sig och att komma upp ur låga soffor t.ex, Så bra att ha ett skötbord på ergonomisk höjd och en amningsstol som man inte sjunker så lågt ner i. 
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    MjölkChoklad skrev 2014-07-21 10:07:30 följande:
    Vecka 26 idag BF 2/11, men hoppas på oktoberbebis Värmen är ganska OK, så länge jag inte behöver göra något - Hahahahaha. Går inte riktigt att slappa hela tiden trots semester
    Haha, jag slappar mycket jag med! Väldigt skönt att mina stora barn sysselsätter sig själv! Ligger just nu i soffan, åt för mycket, börjar bli för trångt för två portioner pasta + bebis i magen Skrattande
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    Sessan78 skrev 2014-07-24 16:15:45 följande:

Hej på er! Här kommer en liten uppdatering från tvåbarnsmamman!

Vi fick en liten flicka på 3450 g och 50 cm den 21/7. Helt perfekt och underbar! Mitt planerade snitt gick bra men det var enklare första gången. Förlorade betydligt mer blod den här gången, mådde illa då blodtrycket låg på 75/40, och ärrvävnaderna från förra snittet försvårar visst alltid så det tog längre tid hela proceduren. Hade väldigt ont de första två dagarna, men nu börjar det kännas bättre. Belöningen är värd allt och lite till.

Man får ju en läkarkontroll då barnet är ca ett dygn. Som vi anade, men hoppades att det inte var så, så var lillans höfter inte bra. Full höftledsluxation på båda höfterna så det blev von rosenskena i 6 veckor och frejkabyxa i ytterligare 6 veckor... Tufft besked för en nyförlöst hormonell mamma! Tur att tiden går fort ibland. Bättre göra det nu än när hon blir äldre...

Stort grattis till den lilla tösen! Jobbigt med skenan, men skönt att det är något som går att åtgärda! 
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna

Kroken, låter onekligen som en överraskning man inte vill ha! Men visst är det bra att sjukvården har så bra koll på oss gravida! Hoppas att det är falskt alarm och att bebben får vara kvar i magen så länge den önskar!

bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    Zuzziwoman skrev 2014-07-29 21:45:03 följande:

Jag är på förlossningen för att blodtrycket är högt. Väntar besked hur det blir. Troligen sätter de igång det då jag är två dagar över tiden, helst vill de vänta till imorgon men vi avvaktar besked.

Spännande! Vilken vecka är du i nu alltså?
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    Zuzziwoman skrev 2014-07-30 09:35:55 följande:
    Jag är i vecka 41 nu, 40+3 blir det idag. Väntar fortfarande på besked, blodtrycket var bättre nu och blodprover analyseras antar jag. Det är fullt på förlossningen så ska helst vara ledigt där också.
    Ok, inte långt kvar hur som helst!!! Hoppas det kommer igång av sig själv snart och att det finns plats på förlossningen så det är dags!
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna

Har ni drömt om den kommande babyn? Jag drömde i natt att jag fick inte bara en bebis, utan två! Båda var flickor, den ena stor, vägde 4,5 kg, den andra liten och späd, henne bar jag under tröjan Glad Irriterade mej i drömmen över att vi inte hade några namn på barnen! Min man drömde också här om dagen om bebisen, hon bajsade överallt i hans dröm Skrattande Vi vet inte kön på babyn (knep ihop knäna på ul), få se om våra drömmar har rätt i att det blir en tjej (två blir det iaf INTE)! Drömde också i början av graviditeten att jag födde en tjej, en märklig dröm där jag lade det nyfödda barnet att sova i en besticklåda...

bf 23 oktober
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35