Inlägg från: plopp76 |Visa alla inlägg
  • plopp76

Gravidtråd för oss som är över 35

kajsamupp skrev 2014-02-20 21:35:07 följande:
    Irrationell och Lina: Grattis och välkommen hit!

Tusa och Irmelin: Ja, eller hur. Först ett IVF-mirakel och nu ett spontant och oväntat mirakel Det är tydligt att allt kan hända här i livet.

Plopp: Ja usch, du är dubbelt drabbad denna vecka. Det där illamåendet tar verkligen musten ur en. Är du hemma eller jobbar du? Jag klarar jobbet eftersom illamåendet är värst på kvällen, på dan klarar jag mig bara jag äter regelbundet och så. Men på kvällen är det konstant, går liksom inte över av att äta, vill bara ligga still och gömma mig och vakna v 13 eller så..
    Jag fick order av läkaren att vila och koppla bort allt annat än mig själv så jag sjukskrev mig veckan ut och har mest legat på sofflocket. Det var ju tur eftersom jag mått så himla illa! Jag har klarat av det bra hittills tycker jag, men denna vecka... Usch!

Hoppas det ger med sig för dig snart, det är väldigt krävande att må så illa...!
  • plopp76
    tusa skrev 2014-02-20 22:17:27 följande:
    Fler mirakel {#emotions_dlg.flower} Grattis!

Plopp76, du står väl åxå för ett mirakel, om jag inte missminner mig så avbröt du ju påbörjad ivf behandling när du fick ditt plus? Cool

Tack Scarlett01! Solig
    Jooo, på sätt och vis :) Vi hade tid för första mötet den 16:e jan och plussade den 23:e december. SÅ oväntat oxå i just den cykeln. Vi hade fått till det en enda gång och då halvdant. Sen åkte vi iväg över helgen och fick inte till det nåt mer. Så jag hade redan siktat in mig på nästa ÄL och börjat räkna på när det var dags för den. Så kom plusset! Som världens bästa julklapp!

• plopp76

Idag var vi på KUB-test. Allt såg bra ut och vi fick låg risk på alla tre trisomierna. Känns väldigt skönt! Underbart att se den lilla parveln igen! Den ville dock inte ge oss en sån där riktigt fin profilbild, men två ganska fina fick vi. Plutten Hjärta

Nu är det ett par veckors väntan och sen RUL. Spännande!

• plopp76
    PoL skrev 2014-03-13 10:34:19 följande:
    Här händer det grejer! Fick igenom remissen för mkp i en grannkommun o ska dit på undersökning och samtal på mån! Om det går att göra ett mkp blir det under nästa v! Iiiiih! Skönt och läskigt...

Nu vet inte jag om jag missat nåt... men varför vill du göra det? Inget som helst ifrågasättande alls, bara undrar. För jag minns inte att jag läst nåt om låga kub-siffror eller så :)
  • plopp76

Jag har sista veckan nästan exploderat. Eller, nej inte exploderat så klart, men på bara en vecka så tycker jag att magen växt jättemycket. Sambon tycker det är jätteroligt. Så nu är det inget att dölja längre. Vi tog första officiella magbilden i helgen. Det var lite gulligt! Man känner ju sig större än vad som går att få med på bild, men kul ändå att ha nåt att jämföra med senare.

Fasen... idag är det lite panik... Jag hittade en spjälsäng på blocket. Nästan en sån jag sett i butik som jag vill ha. Den var ny, bara uppackad och inte använd mer än ett par dagar. Deras lilla tjej ville inte sova där så dom säljer nu sängen, madrass och bäddmadrass. Jag frågade sambon... han sa att han tyckte att det var ett bra köp.

Ganska precis det vi tänkt köpa och till en tredjedel av priset... Så vi ska åka och köpa det idag! Första grejen vi köper till den där lilla plutt*n vi har på g. Lite otäckt... men nån gång måste man ju köpa första saken!

Ang namn så har vi ett par på lut. Om vi får redan på kön på RUL sen så blir det ju enklare förstås. Tjejnamn kan vi nog enas om, där har vi ganska lika smak. Men killnamn... jisses. Inget duger åt sambon :) Så vi får väl se vad det blir och hur det går. Svärmor är på min sida med killnamn, så jag hoppas vi kan hitta nåt som han går med på om det blir en pojke :)

• plopp76
    MjölkChoklad skrev 2014-03-18 08:27:10 följande:

Längtar tills jag får bebismage. Just nu är den bara svullen o gasig, känner sug lite plufsig... Vad roligt med spjälsängen! Klart ni ska passa på! Men jag förstår precis hur du känner - är likadan! Idag ska jag på VUL (v. 7+1) - så nervös!!! Hoppas att allt ser bra ut!!!!

Jo det har tagit fram till nu i v 17 för mig att få nån form av mage som inte känns som tjockismage :) Än är det ganska plufsig ändå... inte så spänd och fin :) Men det kommer väl!

Lycka till på VUL! Det kommer säkert gå hur bra som helst :)
  • plopp76

Igår gick jag lite bananas och beställde ett gäng gratis-babyboxar. Tog allt jag kunde hitta, det var nåra som var slut men dom får jag väl beställa senare då

Vi har köpt spjälsäng, babyskydd och skötbädd. Barnvagn är bestämd men inte bokad än. Är i vecka 19, då det kanske är tidigt... Men det har dykt upp tillfällen som jag inte kunnat motstå. När började ni andra shoppa?

• plopp76
    FruFA79 skrev 2014-04-04 09:58:07 följande:
    När vi varit på köns-UL vecka 23  så köpte jag de första babyplaggen. Vi har sparat spjälsäng, Leander-vagga, BabyBjörn bärsele, Maxi Cosi-babyskydd och Bugaboo Cameleon från 2009 då vi fick vår son.

Vilka babyboxar beställde du? Bara beställt den från Babyproffsen. Dålig på att hitta några barn.
    Jag hittade en länk till en blogg där det fanns lite samlat... ska se om jag hittar på den igen.

Jo här var den! Den länkar till lite olika :)

http://www.nattstad.se/vecca/gratis-gravidpaket-och-babyboxar-4114606
    Insanejane77 skrev 2014-04-04 10:41:50 följande:
    Vi började handla efter RUL lite försiktigt. Vi fick reda på kön med 99% säkerhet båda gångerna. Men man kan ju aldrig garantera att allt ska gå bra, hur sent man än börjar köpa. Som för oss vid första graviditeten så dog ju vårt barn i v 37, en vecka innan planerat snitt. Ligger i viss risk att få samma tillstånd igen men ändå så handlar jag från samma tidpunkt och hoppas på det bästa. Det är allt man kan göra!
    Förra gången beställde vi vagn och allt strax efter RUL och hämtade ut en vecka innan det hemska hände. Som tur är fick vi lämna tillbaka vagn och babyskydd igen. Den här gången har jag köpt en vagn igen men jag tänker inte hämta ut något förrän vi vet att alla mår bra. 
    99,99% av gångerna går allt bra ju :)

Nej det är ju så, man vet ju aldrig om allt går bra. Vi resonerar som så att vi utgår från att det kommer gå bra och vill njuta av den här tiden av förberedelse också :) Efter RUL på tisdag hoppas jag att vi vet könet. Men vi kommer inte köpa speciellt mycket kläder av en sort utan försöka vara ganska neutrala ändå. Både för säkerhets skull och för att vi inte riktigt gillar just de riktigt tjejiga kläderna eller de riktigt pojk-iga kläderna :)

Vi gillar starka färger och där kan man ju välja nästan vilka som helst, det går att ha lite vad som tycker vi. Glad

• plopp76
    Sessan78 skrev 2014-04-04 13:50:08 följande:
    Eftersom vi har ett barn född 2011 så är det inte så mycket som vi måste köpa den här gången, förutom en skötbädd. I gamla huset hade vi ett vägghängt skötbord med nu kommer vi att bara lägga en skötbädd på bänken i tvättstugan.
    Äv utrymmesskäl så kommer jag att vänta till runt v 30 innan jag börjar förbereda för bebisen. Vi har lite begränsat med förvaring i huset än så länge. Kommer att bli bättre när garaget kommer på plats. Alla babysaker förvarar vi idag hos mina svärföräldrar men jag längtar verkligen efter att åka och hämta hem allt vi behöver och börja förberedelserna på riktigt. Glad 
    Vi har även i dagarna bytt bil så nu kommer vi äntligen att rymmas i bilen alla fyra utan problem när vi ska åka någonstans. Känns jättebra!

Jag har varit hos läkaren idag då jag har fått svåra sömnproblem sedan några veckor tillbaka. Jag vaknar på natten pga foglossning eller att jag måste upp och kissa och sen kan jag inte somna om. Jag är så trött att det känns som om ögonen blöder men jag bara inte somna.
    Min läkare tycker att jag ska börja fundera på sjukskrivning. Jag äter en hel del smärtlindrande för foglossningen och nu kommer jag även att äta tabletter för att kunna sova. Jag vet att jag borde lyssna på kroppen och dra ner på tempot men jag har så svårt för det....
    Någon annan som också har problem med att sova?

Skönt att ha mycket kvar sen tidigare! Vi måste ju köpa allt... verkligen ALLT. Men vi har lyckats ganska bra hittils med att hitta saker till bra pris. Bara vagnen nu som det är fullt pris på. Min sambo vill inte gärna köpa beg vagn. Han vill ha garantier och så. Jag är inte så noga, så klart vill jag ha en fin vagn. Men det spelar mig ingen roll om den har nåt år på nacken eller så.

Jag har haft problem med sömnen men det är pga karpaltunnelsyndrom, domningar i händerna. Än så länge har jag inte så mycket foglossning... hoppas jag slipper det!

Men du ska kanske fundera på att dra ner på tempot. Vilken vecka är du i nu?

• plopp76

Ingen bra dag för mig idag... I helgen har jag mått pyton, Huvudvärk och feber. Igår på förmiddagen när jag snöt mig kom det en skvätt klar vätska i trosan... Febern gick upp och jag hade skvättar som kom under dagen varje gång jag reste mig ur soffan eller gick på toa. Fick rådet att ta på en binda och se hur blött det blev. 

Sov rätt dåligt kan jag säga...! Fick en tid idag kl 13 för att kolla om det är tidig vattenavgång eller vad som står på. Om vattnet har gått är nog risken att vi förlorar den lilla. Om det bara är en reva eller så kan det läka av sig själv. Men om inte så tar dom ut parveln. Är i vecka 19+0 idag.

Hälla alla tummar ni har! Kram

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35