111 skrev 2014-04-21 09:56:12 följande:
Insanejane77 skrev 2014-04-19 23:42:15 följande:Beklagar innerligt din förlust! Vet hur det är då jag själv förlorade en dotter i v 37 fast för drygt 2 år sedan. Jag upplever precis samma som dig, att den här graviditeten är väldigt orolig och dramatisk och det är ett fasligt spring på sjukhuset med många ultraljud osv. Men nu måste det gå vägen för oss här! nu SKA det gå! Min dotter dog i magen för att jag fick havandeskapsförgiftning och HELLP-syndrom som blev odiagnosticerat. Vad hände i ditt fall? Jag går in i v 32 i morgon, hjälp vad tiden går fort!
Tack. Beklagar även din förlust Insanejane77. Jag är snart 41 år. Min lilla tjej fick navelsträngen runt halsen och ströp sig själv. Märkte minskade fosterrörelser i 37+1 och födde henne 37+2. Tyvärr blev det komplikationer efteråt med stor blödning på 5 liter som ledde till operation och intensivvård m.m. Vill bara så fort som möjligt ta mig igenom denna graviditet.
Åh vad ledsamt

det ska vara rätt vanligt att navelsträngen ligger runt halsen men oftast går det bra. Detta säger jag enbart för att ingen ska bli rädd 'i onödan'. När min yngste föddes blev det bråttom mot slutet av fl, hjärtljuden gick ner. De forcerade värkarna och ut kom han fort, fort - med navelsträngen ett varv runt halsen. Efter en vecka på bb var både han o jag återställda o fick åka hem
Jag jobbar själv på att slappna av o njuta av graviditeten - iaf efter Rul om knappt två v ska jag slappna av