Inlägg från: PoL |Visa alla inlägg
  • PoL

Gravidtråd för oss som är över 35

Myc skrev 2014-04-25 21:13:00 följande:

KUB idag och det gick bra! Fina siffror! Nu ska jag njuta av att vara gravid. Äntligen bekräftelse på att det är nån därinne smile5.gif kände första rörelserna igår och det var första beviset sedan plusset. Är i v 13.

37 år. Har en 06a och en 08a sedan tidigare. Väntar barn m BF 1 november. Bor i norrort, Sthlm.
    Härligt, grattis!!
  • PoL
    Aftonstjärna skrev 2014-04-26 08:42:09 följande:

Hej! Jag tror inte jag skrivit här tidigare! Är 37 år och väntar mitt tredje barn i oktober. Mina stora barn är födda 02 och 05. Är i vecka 15 nu och har börjat få en synlig kula på magen, härligt att så småningom förflytta sig från den jobbiga början av graviditeten till att vänta barn så det syns!

Hjälp vi ska föda! går att kolla på på dr:s nätsidor, om man är okej med att titta på dansk. Gick bra för mej iaf!

www.dr.dk/tv/se/hjaelp-vi-skal-foede

bf 23/10
    Hej och välkommen Aftonstjärna! Kul, då är vi iaf tre med bf okt
  • PoL

Hihi emjh - tänk vad tankspridd du kommer bli sen första tiden efter fl förstår att du är otålig!

• PoL

Dragonwoman: förstår att du blir orolig även om det inte nödvändigtvis betyder problem. Sa de nåt mer? Hur har det gått för din 7-åring? Jag hade oxå blåsljud vid födseln men har aldrig haft nåt problem (annat än ett särskilt läkargodkännande när jag vid 20 skulle ta dykarcert, men då visade det sig att det växt bort).

• PoL

emjh: fick en liten klump i halsen här, vilken lycka! Härligt!!{#emotions_dlg.flower}

• PoL

Här var det en massa intressant att läsa ikapp om jag önskar att man på förhand kunde veta hur det skulle gå; vaginal vs ks, så man kunde välja det bästa alt min första fl (vaginal) gick i det stora hela bra, min andra (oxå vaginal) avslutades med komplikationer o akut operation så vi blev kvar på bb en v. Nu med tredje barnet är jag inne på ks för att inte råka värre ut än förra fl, men samtidigt finns där osäkerheten. För det kan ju ändå gå bra. Men eftersom jag är ensamstående måste jag välja det alt som bäst möjliggör att jag kan vara med mina barn o klara av att ta hand om dom själv.

Klart att det finns hjälp att få, men det blir svårt om det handlar om mer än en lr två dar tror jag...

Svårt!

Irmeline: hur har det gått med ängelsound (lr vad den nu hette), har den funkat?

• PoL
    Irmeline skrev 2014-05-02 11:29:53 följande:
    Inte kommit med posten än, har ju varit helgdagar och så. Hoppas det kommer snart!
    Surt! Tur att det är måndag igen snart
  • PoL
    Lagombutwhy skrev 2014-05-02 16:16:28 följande:

Jag beställde en angelsound i onsdags mot faktura, fick sms-avisering igår efter lunch att den kommit fram o fanns att hämta ut på mitt postombud. Det kallar jag snabba takter! :) (hann dock inte hämta ut den då ombudet stängde tidigare pga valborg)

Grymt bra
  • PoL
    DragonWoman skrev 2014-05-04 19:48:58 följande:

3 dagar kvar till rul... Och nervositeten har vaknat... Tror iofs att jag verkligen känner bebisen i magen dagligen nu ( vild bebis ) men kan ju faktiskt vara tarmarna med...

Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426 Bebis bf 0929
    Förstår dig, känner precis likadant! Fast jag känner inte min bebis så mycket än...

Rul imorn för mig, håll gärna tummarna!!
  • PoL

Puuuuuuuuuihhh! NU slappnar jag av! Rul visade en frisk och fin bebis allt såg bra ut. Fick dock pausa efter halva Rul för att kissa, dricka kallt vatten o hoppa för att få bebisen att sträcka ut sig så att man kunde granska hjärtat. Tur att det funkade

Åh, vilken enorm lättnad...!

Nytt bf är 3/10, så nu blir det spännande Irmeline hihi.

Är det nån som sitter vid en pc o är gullig att ändra mitt bf? Tack på förhand

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35