• Anonym (Julledigt)

Semester istället för fl i jul

Kommande jul är ju väldigt arbetstagarvänlig. Genom att bara ta semester under 5 dgr (varav 3 är klämdagar) så får man 2 veckor ledigt. Kan man avbryta f-ledigheten och ta semester dessa dagar och genom det få lön under denna tid? Hoppas ni förstår vad jag menar.

• Svar på tråden Semester istället för fl i jul
  • Anonym (***)
    Anonym (Julledigt) skrev 2013-11-06 22:23:31 följande:

Ja, det är ju klart jag vill åt pengarna.. Vad annars? Nja, undrade mest om man kunde göra så här, avbryta f-ledigheten. Att min arbetsgivare beviljar semester vet ja.. Det är en stor koncern med mycket pengar :)
    Klart de kan neka dig, varför gå tillbaka till arbetet för att sedan inte jobba?

Hur mkt pengar koncernen har är inte relevant. De har sina regler i alla fall.
  • Anonym (Julledigt)
    Anonym (PIA) skrev 2013-11-06 22:24:51 följande:
    Är han helt blåst . han måste väl ha någon form av budgetansvar

Med tanke på företagets storlek så är min lön en halv droppa i havet.. Det är helt enkelt inget man bryr sig om.
  • Anonym (Julledigt)
    Anonym (***) skrev 2013-11-06 22:28:40 följande:
    Klart de kan neka dig, varför gå tillbaka till arbetet för att sedan inte jobba? Hur mkt pengar koncernen har är inte relevant. De har sina regler i alla fall.

Ja och enl regler får jag göra så här. Det betyder inte att jag gör det, ville veta om det gick. Som sagt, de bryr sig inte..
  • Anonym (PIA)
    Anonym (Julledigt) skrev 2013-11-06 22:29:28 följande:

Med tanke på företagets storlek så är min lön en halv droppa i havet.. Det är helt enkelt inget man bryr sig om.
    Ska du gå på ny FL period 7 jan måste du ansöka senast imorgon
  • Anonym (***)
    Anonym (Julledigt) skrev 2013-11-06 22:29:28 följande:

Anonym (Julledigt) skrev 2013-11-06 22:30:40 följande:

Ja och enl regler får jag göra så här. Det betyder inte att jag gör det, ville veta om det gick. Som sagt, de bryr sig inte..
    Som sagt, det är upp till din arbetsgivare att bestämma detta. Och din arbetsgivare är inte din chef, om du nu jobbar i en stor koncern.

• Anonym (Julledigt)
    Anonym (***) skrev 2013-11-06 22:33:38 följande:
    Anonym (Julledigt) skrev 2013-11-06 22:30:40 följande:
    Som sagt, det är upp till din arbetsgivare att bestämma detta. Och din arbetsgivare är inte din chef, om du nu jobbar i en stor koncern.

Jo, min närmaste chef godkänner.
  • Anonym (***)
    Anonym (Julledigt) skrev 2013-11-06 22:36:53 följande:

Jo, min närmaste chef godkänner.
    OK, så du har redan frågat?
  • Anonym (Julledigt)
    Anonym (PIA) skrev 2013-11-06 22:32:49 följande:
    Ska du gå på ny FL period 7 jan måste du ansöka senast imorgon

Det har du rätt i.. Nja, ville mest undersöka om det gick men jag vet inte om jag orkar ta itu med det. Men nu har jag fått svar.
  • Anonym (Julledigt)
    Anonym (***) skrev 2013-11-06 22:37:58 följande:
    OK, så du har redan frågat?

Nej, men alltid närmaste chef som godkänner semester..
  • Anaerob

Per kalenderår, har du en period som går över nyår räknas den på föregående år dvs. det blir inte en ny period för det nya året.

Svar på tråden Semester istället för fl i jul