• Anonym (k)

Kommer aldrig få det livet jag vill ha pga pojkvän :(

Jag och min pojkvän har varit ihop i fyra år. Jag älskar honom mer än allt annat och bara jag tänker tanken på att lämna honom så hugger det som knivar i hjärtat. Men jag hatar det liv han lever. Jag dör inombords av tristess. Han har två barn sedan tidigare, hus, fast jobb och sånt. Vill aldrig följa med mig på saker, får göra allting själv. Jag längtar bort, det känns som om mitt liv väntar på mig, jag har i fyra år nu haft mitt liv på paus. Jag kan inte kräva av honom att ändra hela sitt liv för min skull, för han har mer att riskera än mig. Men jag då? Jag våndas och vantrivs nåt helt otroligt, det kliar i hela kroppen för att jag hatar den här tillvaron så mycket. Jag vill inte det här, jag vill inte ha hans liv. Jag gillar inte barn och vill aldrig ha egna. Jag tycker inte om hans barn särskilt mycket, de är mest i vägen, låter, är jobbiga och krävande. Vi bor inte ihop men han flyttar snart till större och han hintar om att han vill att jag ska bo där också. Men jag håller på gå åt redan som det är nu, hur i hela friden skulle jag kunna ha det så här 24/7? 
    Önskar jag slutade älska honom, önskar han kunde vara elak mot mig så jag hade en anledning att dra. Men han är världens snällaste, gör så fina saker hela tiden.

Jag kommer aldrig kunna lämna honom och jag sörjer att jag aldrig kommer leva mitt egna liv såsom jag vill. Känns som jag dör mer och mer för varje dag som går. 

• Svar på tråden Kommer aldrig få det livet jag vill ha pga pojkvän :(
  • Anonym (k)

Jag ser ju vad jag skriver. Hur sjutton kan jag älska den här människan? Han gör ju absolut ingenting av egentligt värde för mig! Jag vrider mig ut och in för honom och får inte mycket tillbaka. Men varför kan han inte slå mig, nedvärdera mig så jag har en legitim anledning att inte vara kär i honom! Han är ascharmig och värsta svärmorsdrömmen, min mamma kommer aldrig förlåta mig om jag gör slut med honom.. Aaaah

• NKmamma
    Anonym (k) skrev 2013-11-07 01:46:59 följande:
     Och att han pratar om att vi ska flytta ihop men han har inte gjort något hittills för att jag ska få min plats i hans hem. Jag har fått en byrålåda och har ställt in lite fina muggar i skåpet men mer plats än så vill han inte ge mig.  
    Detta är småsaker egentligen, men små saker som ger en hint om att han kanske inte är så angelägen.
    Har du nu kompromissat och det inte ger något.
    Låt det ta 2 år eller mer isf att komma över honom. Det är det nog värt i längden.
    Jag rent objektivt ser inte efter vad du skriver en lösning på det här. 
  • Anonym (k)
    NKmamma skrev 2013-11-07 01:57:04 följande:
    Detta är småsaker egentligen, men små saker som ger en hint om att han kanske inte är så angelägen.
    Har du nu kompromissat och det inte ger något.
    Låt det ta 2 år eller mer isf att komma över honom. Det är det nog värt i längden.
    Jag rent objektivt ser inte efter vad du skriver en lösning på det här. 
    Nej det finns nog ingen lösning. Förutom att sticka. Men allt fint han gör för mig, han ger mig kaffe på sängen varje morgon även om han har jättebråttom, när vi inte ses så ringer och smsar han massa och skriver så fina saker, han säger att jag är perfekt och världens vackraste, han älskar närhet, hålla handen och kramas och mysa i soffan, han betalar all mat även fast jag bara äter svindyra vegetariska grejer och han själv inte har så mkt pengar, han blir aldrig arg. Han tar hand om mig när jag får mina depressioner som om jag vore en skör liten kattunge, även fast de är direkt kopplade till att jag vantrivs så in i bängen.... Ehm ja men det var väl allt tror jag... 
  • NKmamma
    Anonym (k) skrev 2013-11-07 02:06:06 följande:
    Nej det finns nog ingen lösning. Förutom att sticka. Men allt fint han gör för mig, han ger mig kaffe på sängen varje morgon även om han har jättebråttom, när vi inte ses så ringer och smsar han massa och skriver så fina saker, han säger att jag är perfekt och världens vackraste, han älskar närhet, hålla handen och kramas och mysa i soffan, han betalar all mat även fast jag bara äter svindyra vegetariska grejer och han själv inte har så mkt pengar, han blir aldrig arg. Han tar hand om mig när jag får mina depressioner som om jag vore en skör liten kattunge, även fast de är direkt kopplade till att jag vantrivs så in i bängen.... Ehm ja men det var väl allt tror jag... 
    Ja på så sätt verkar han vara jättefin.
    Men det räcker såklart inte.
    Barnen, vardagen med allt vad det innebär passar inte dig.
    Ni är motpoler på alla sätt som är viktiga.
    Kanske kan ni vara vänner och goda sådana?
    Kanske skulle du kunna få ut mer av det?

• Anonym (k)

Ååh vad arg jag blev nu! Varför sitter jag här och vantrivs? Jag kommer ju vakna upp när jag är 40 och se att jag slösat bort mina bästa år på skit! Men hur förklarar man nåt för nån som vägrar förstå eller ta åt sig? Usch, jag hatar verkligen den här trista, gråa, vardagliga svenssonlunken, jag vill resa utan att få dåligt samvete, jag vill umgås mer med mina vänner, jag vill ha MITT liv, inte hans tråkiga jävla skitliv! Hatar hans bortskämda snorungar, hatar hans trååååkiga släkt och hans inskränkta föräldrar, hela mitt inre slits itu av det här! Så arg! Varför straffar jag mig själv? Åååh!! Fan vad jag hoppas att den här superarga känslan sitter kvar och inte försvinner tillfälligt som den gjort förut! Måste sluta inbilla mig stundvis att det egentligen är rätt trevligt, för det är det inte! Försöker bara intala mig själv massa lögner. Det är tråkigt, trist, jobbigt, värre än döden! Ja, jag dör hellre nu på stört än lever hans tråkiga jävla pissliv och det är ingen överdrift. Sååå less!!!

• Anonym (k)
    NKmamma skrev 2013-11-07 02:16:15 följande:
    Ja på så sätt verkar han vara jättefin.
    Men det räcker såklart inte.
    Barnen, vardagen med allt vad det innebär passar inte dig.
    Ni är motpoler på alla sätt som är viktiga.
    Kanske kan ni vara vänner och goda sådana?
    Kanske skulle du kunna få ut mer av det?

Nej det passar mig verkligen inte! Ja jag skulle kunna vara kompis med honom om han skulle tillåta det, så kan han gott hitta nån med lika tråkigt liv som honom och de kan ha matchande joggingdressar och älska att gå på alla eviga släktkalas. Usch och fy och blä för det här!
  • NKmamma
    Anonym (k) skrev 2013-11-07 02:24:27 följande:
    Nej det passar mig verkligen inte! Ja jag skulle kunna vara kompis med honom om han skulle tillåta det, så kan han gott hitta nån med lika tråkigt liv som honom och de kan ha matchande joggingdressar och älska att gå på alla eviga släktkalas. Usch och fy och blä för det här!
    Samla då kraft och mod att lämna honom. Hoppas att det blir bra ändå.
  • Anonym (k)
    NKmamma skrev 2013-11-07 02:28:38 följande:
    Samla då kraft och mod att lämna honom. Hoppas att det blir bra ändå.
    Det ska jag göra! Det lär inte ske i en handvändning eller vad man säger, men det kommer hända. Bortsett från att jag kommer grina floder i två år eller så, så kommer det bli fantastiskt. Är hur taggad som helst på att skaffa det liv som väntar på mig! Kan ju inte sitta här och längta bort i all evighet. 
  • Tow2Mater

Jag, jag, jag, mig, mig, mig. Tänkte du lite på honom också, i tillägg till dig själv, skulle du ju se att ni behover gora slut. Om du älskar honom så mycket som du säger, ge honom friheten att hitta nån annan som kan älska hela hans familj och verkligen vill tillbringa sitt liv med dem. Kanske han bara gett dig "kaffekoppsutrymme" i deras hus hittills, for han känner inte du vill ha mera. Du säger du kompromissar, men det låter lika mycket som du utnyttjar honom; ekonomiskt som känslomässigt. Väx upp.

• J  a  d  e
    Anonym (k) skrev 2013-11-07 01:42:52 följande:
    Ja lite kan man väl få gnälla iallafall :)

Alltså, jag säger det mer eller mindre dagligen. Ordagrant att jag hatar hela min tillvaro. Att jag vantrivs. Att jag inte vill leva hans liv. Han verkar inte ens reflektera över det.  

Märklig snubbe.
Svar på tråden Kommer aldrig få det livet jag vill ha pga pojkvän :(