Omplacering
Hej jag vill omplacera min ena katt, hur går jag tillväga? Tips på sajter etc, kan man sätta ut annons på familjeliv? Tar man betalt för katten eller vad gäller? Vill ha svar snabbt.
Hej jag vill omplacera min ena katt, hur går jag tillväga? Tips på sajter etc, kan man sätta ut annons på familjeliv? Tar man betalt för katten eller vad gäller? Vill ha svar snabbt.
Kan ju vara bra att berätta varför du vill omplacera den så man når ut till rätt målgrupp. VIlken typ av katt, ras, ålder, kön osv?
Generellt sätt tycker jag inte att man ska omplacera katter. Men ska du göra det så börja med att höra dig för med vänner och bekanta. Det finns också olika Facebooksidor och Blocket.
På Blocket måste du ta minst 500 kronor för katten. Skriv en bra text där du tar upp hur gammal katten är, om katten är kasterad/vaccinerad/chippad, om katten går ihop med barn/hundar/andra katter/andra djur, vilket teprament katten har (tex busig, knäkatt etc) vad katten gillar och annat du tycker är relevant. Lägg er tid och engagemang på texten, låt gärna någon läsa igenom.
Du får ha sex bilder och en video på 20 sekunder. Ta bra bilder! Bilderna betyder mycket.
En annons på blocket med sex bilder kostar 60 kronor, men de får du igen då du säljer katten.
Jag har tyvärr 2 alt när det gäller henne: omplacering eller avlivning, föredrar omplacering. Hon är 7 år, bondkatt, svart, försäkrad, ej kastrerad. Tycker om att vara inomhus och att gosa, kryper alltid upp i knäet även på gäster, vill sova tillsammans. Favoritfoder är Friskies. Gillar majonäs, kaviar och har nyligen lärt sig äta skinka. Hon är hundvan. Fungerar ej med småbarn, barn 7+ går bra. Vill gärna vara Herren på täppan om fler katter finns.
Duger det som annons?
Fast ej det första om avlivning alt omplacering. Glömde ny rad
Tycker du börjar med att kastrera din katt och att använda Feliway. Antar att hon inte går ihop med dina småbarn och det är därför du vill omplacera, eller? Ansträng dig att lösa problemet innan du kastar över det på någon annan. Friskis är dessutom ytterst dålig kattmat, även där kanske du kan förändra så att hon mår bättre fysiskt?
Lady paraplyh, jo det var en bra text! Finns en sida för omplaceringar för katter, skall testa där. Tar man betalt för omplaceringskatter eller är de gratis? Typ man ger bort.
Exakt vad är problemet? Kissar hon fel eller är hon aggressiv mot någon?