• scaras

I väntan på långt hår..

Har haft riktigt kort hår, snaggat länge, har börjat spara och har nu kommit till längden där håret ligger så där supersnyggt över örat men är alldeles för kort för att kunna få bakom istället.. blir tokig!! Ser ut som en tant, hehe.. för kort för o behöva ha spänne eller nått men för långt för o bara kunna piffa till oredigt med lite vax vilket funkade bra för nån månad sen bara.

Behöver tips nu (har sparat ut från snagg till långt när jag var yngre också men då verkade det gå på ett halvår bara utan bekymmer), ska man fortsätta klippa nacke o runt öronen tills allt blivit jämnlångt eller är det smartare att bara låta allt vara? Vill ju inte ha en potta på huvudet men hur tusan ska man stå ut?
    Funkar nått av alla dess hårtillväxtpreparaten, silicea, priorin tex??

Att färga håret, hämmar det tillväxten på något sätt? Har inte färgat under hela snaggperioden men var tvungen att göra det nu då det kliade i fingrarna då jag inte vill va i o klippa mer.. suck.

• Svar på tråden I väntan på långt hår..
  • Velonka

Sätt i lite löshår, vettja! Då kan du ha långt hår i väntan på eget långt hår.;)

• scaras
    Velonka skrev 2013-11-07 22:44:02 följande:
    Sätt i lite löshår, vettja! Då kan du ha långt hår i väntan på eget långt hår.;)
    Är nog för kort än tyvärr.. och har inte riktigt pengarna för sånna finnesser heller.. lite extra fint schampo kan jag unna mig om det skulle göra nån nytta dock.
  • Enter Sandman

Känner igen det där med att när man var yngre så växte det mycket snabbare.
    Jag har alltid haft stort långt och tjockt hår, men så blev jag allvarligt sjuk och efter det så föll håret mycket, till slut hade jag lite, kort och tunt hår.
    Inte vad jag ville ha.
    Jag skötte det enligt konstens alla regler, gick och klippte toppar varannan månad, inpackning och rubbet.
    Och det blev starkare eftersom men det växte aldrig.

Inte förrän jag gav upp och lät det vara och bara skötte det till vardags med tvätt och så, då satte det fart, då började det växa som ogräs.
    Och nu är mitt långa hår tillbaka, så för mig funkar det att låta håret få vara ifred helt enkelt.         

• Piccinini

Jag har med försökt spara hår i evigheter och har precis nu fått den längden jag vill ha. Jag googlade lite på tips osv och fick läsa att kokosolja är väldigt bra för håret. (Finns att köpa på ica för typ 40kr) Så lägger man i det i håret, inte i hårbottnen, utan i längderna. Annars finns det risk att ditt hår blir fett. Men du använder i alla fall detta i några timmar innan du ska duscha. T.ex. Om du planerat att duscha imorgon på morgonen så lägger du i kokosoljan i håret och sover med det. Sen duschar som vanligt med schampoo och balsam. Håret blir lent och känns starkare. Hade håret ovanför axlarna för ett och ett halvt år sedan typ och nu har jag under brösten.

• scaras
    Piccinini skrev 2013-11-10 20:42:45 följande:
    Jag har med försökt spara hår i evigheter och har precis nu fått den längden jag vill ha. Jag googlade lite på tips osv och fick läsa att kokosolja är väldigt bra för håret. (Finns att köpa på ica för typ 40kr) Så lägger man i det i håret, inte i hårbottnen, utan i längderna. Annars finns det risk att ditt hår blir fett. Men du använder i alla fall detta i några timmar innan du ska duscha. T.ex. Om du planerat att duscha imorgon på morgonen så lägger du i kokosoljan i håret och sover med det. Sen duschar som vanligt med schampoo och balsam. Håret blir lent och känns starkare. Hade håret ovanför axlarna för ett och ett halvt år sedan typ och nu har jag under brösten.
    Wow, det lät ju bra! Menar du det vanliga kokosfettet som säljs i hård form, som ett smörpaket?
  • Micki

Ni som ska spara ut ert hår,hur ofta klipper/toppar ni er? En till som längtar efter ett långt hårsvall :)

♥ Amanda 090331♥Philip 110204 ♥
  • Snorkmaiden

Ricinolja har jag använt, håret växer så det knakar. Gick från snaggat till axellångt första året på vad som kändes som ingen tid alls.

Svar på tråden I väntan på långt hår..