• NenneLo

Gillar du messmör?

Smakade messmör idag, och fick rysningar i hela kroppen. Det smakade... godis?! Tycker det smakade lite kola om det. 

2011-09-13 Loke
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gillar du messmör?
  • Aniiee

Jag föredrar mesost, men messmör är helt ok. Och perfekt att klicka i brunsåsen =)

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • NenneLo
    Aniiee skrev 2013-11-08 23:56:22 följande:
    Jag föredrar mesost, men messmör är helt ok. Och perfekt att klicka i brunsåsen =)
    Jag åt det som pålägg. Man kan alltså ha det i matlagning? Får testa det, sägs ju vara järnrikt. Mesost tror jag att jag smakade hos min bästa kompis som liten, visst är det en orange ost?
    2011-09-13 Loke <3 I väntan på lillebror BF 2014-03-11 <3
  • sötare
    NenneLo skrev 2013-11-08 23:58:29 följande:
    Jag åt det som pålägg. Man kan alltså ha det i matlagning? Får testa det, sägs ju vara järnrikt. Mesost tror jag att jag smakade hos min bästa kompis som liten, visst är det en orange ost?
    jag tycker det e skitäckligt, har gjort messmörkola som julgodis samt lägger det i sonens välling då han e hård i magen. När vi introducerade mackor till barnen så var det de första pålägget de fick.
  • Aniiee
    NenneLo skrev 2013-11-08 23:58:29 följande:
    Ja, det funkar att bryta av sås med, i alla fall =) Perfekt till brunsåsen och köttbullarna. Tror inte jag har använt den till något annat, förutom på smörgås, då. Testa messmör på mackan och en bit rökt skinka. Låter udda, jag vet, men jag tycker att det är gott. 

Mesost är mer brunt. En del cheddar är orange, dock. Det är gott. 
  • Aniiee

Just det, jag har gjort chokladtryffel med messmör också.

• NenneLo
    Aniiee skrev 2013-11-09 00:02:39 följande:
    Ja, det funkar att bryta av sås med, i alla fall =) Perfekt till brunsåsen och köttbullarna. Tror inte jag har använt den till något annat, förutom på smörgås, då. Testa messmör på mackan och en bit rökt skinka. Låter udda, jag vet, men jag tycker att det är gott. 

Mesost är mer brunt. En del cheddar är orange, dock. Det är gott. 
    Googlade på mesost och det ser ut som den osten jag har smakat, minns att jag inte gillade det då heller. haha! Men får väl testa att ha i brunsås, för det vore ju dumt att slänga mat. Tungan ute
    2011-09-13 Loke <3 I väntan på lillebror BF 2014-03-11 <3
  • Aspie

Messmör får jag kväljningar av bara jag känner doften av det, ursch.

• lövet2

Jag är uppväxt med messmör och äter det varje dag. Bästa pålägget!

Svar på tråden Gillar du messmör?