• NenneLo

Gillar du messmör?

Smakade messmör idag, och fick rysningar i hela kroppen. Det smakade... godis?! Tycker det smakade lite kola om det. 

2011-09-13 Loke
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gillar du messmör?
  • DenNamnbitne

Jag har försökt äta det ett par gånger men inte riktigt gått hela vägen. Det verkar gott men jag klarar inte av att prova. Så jag svarade nej!

• Aniiee
    lövet2 skrev 2013-11-09 00:15:54 följande:
    Jag är uppväxt med messmör och äter det varje dag. Bästa pålägget!
    När jag var liten och var allvarligt sjuk (sjukhus och hela baletten) så fick jag smörgås med mesmör och oboy på med oboy att dricka till.... DET skulle jag kanske hoppa nu när jag är vuxen..... men messmör händer att jag köper... idag hittade jag mesost från Fjällbrynt. Det har jag inte sett  på flera år. De har bara haft gudbrandalen (heter den så....?) här på evigheter. Blev lite lagom nostalgiskt lycklig....
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Aniiee
    DenNamnbitne skrev 2013-11-09 00:22:08 följande:
    Jag har försökt äta det ett par gånger men inte riktigt gått hela vägen. Det verkar gott men jag klarar inte av att prova. Så jag svarade nej!
    Alltså, det är ju nästan att man måste tänka att det är godis,på samma nivå som nutella....
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Tess1990

När jag var 11-12år så smakade jag det i en affär, spydde som en gris över en massa kaffeförpackningar bredvid.. 
    kommer aldrig testa det igen! ^^  

• NenneLo

Ja, det var en hel del socker i, såg jag. 47g kolhydrater varav 47g sockerarter/100 gram, om jag inte minns fel. Men läste att det är bra som pålägg under graviditeten pga järnet. Så ska nog ge det en chans till, haha.

2011-09-13 Loke <3 I väntan på lillebror BF 2014-03-11 <3
  • NenneLo
    Tess1990 skrev 2013-11-09 00:28:08 följande:
    När jag var 11-12år så smakade jag det i en affär, spydde som en gris över en massa kaffeförpackningar bredvid.. 
    kommer aldrig testa det igen! ^^  
    haha, vad hemskt!
    2011-09-13 Loke <3 I väntan på lillebror BF 2014-03-11 <3
  • Akua

Tänk dig messmör, vispad grädde och kanel! ÅHHH MUMS, höjdpunkten på julbordet!!!

• keron
    linnn89 skrev 2013-11-09 06:07:10 följande:
    Äckligt.. Har försökt att tycka om det men det går inte...blääää

Samma här. Har gett det många chanser, men mina smaklökar vägrar godkänna det :P
  • taquine

Nej tycker det är alldeles för sött och äcklig konsistens, hade däremot en klick i ungarnas välling när de var små , skulle visst vara bra för magen

Svar på tråden Gillar du messmör?