• MalinEddie

Köper ni begagnade julklappar till era barn?

Frågan står i rubriken. Utveckla gärna!

Avskyr CIO-metoder.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Köper ni begagnade julklappar till era barn?
  • Cecese

Jag kan köpa begagnat om jag hittar något som är fint och i bra skick. Jag älskar att få på loppis och fynda saker till bra pris. Som ensamstående och studerande som lever på bara studiestöd och studielån samt tyvärr har väldigt dyr hyra (mer än jag egentligen har råd med men har inget val) så har jag tyvärr inte råd att lägga mycket pengar på julklappar. Köper jag då begagnat så har jag råd att köpa lite fler åt barnen. (pga min ekonomi har jag råd att lägga max 200-250 kr/barn... och då gör det stor skillnad om jag köper begagnat eller nytt). 

• fluu

I år tror jag inte att det blivit något till just vårt barn, men min kusin får en bok köpt på loppis. Förra året var det någon klapp som var loppisfynd också.

Är prylen i bra skick, rent och helt så är det ju skitsamma om någon annan använt den före mig eller mitt barn.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Queenie70

Ja han kommer att få ett begagnat wii i julklapp.

• Havsluft

I år har vi köpt en serie böcker begagnat som dottern skall få, de går inte att få tag på i affär och dessa var i jättefint skick.

• pigglet

Finns det begagnat så blir det begagnat.

Förra året köpte vi endast 2 julklappar, ett Wii på tradera och en keyboard på blocket. Bästa julklapparna någonsin, barnen är fortfarande superimponerade och nöjda att vi har dem   Skrattande

I år är det svårare, då 2 av dem önskar sig legofriends och playmobil, specifika satser som jag inte hittar begagnat. Så nu lutar det åt att köpa nytt.    

• lövet2

Både begagnat och nytt. Sonen har en del TV-spelsprylar som kräver gamla spel, och de finns bara att köpa begagnat.

• Dixie

Kanske, vi köper både nytt och begagnat, har dock inte handlat julklappar än.

• anyXX

I år blir det bara nytt. Därmed inte sagt att vi aldrig köper begagnat. Vi köper mycket på loppis när det dyker upp bra grejer.

flicka 2008 & pojke 2010
  • elinaehn

Japp delvis. Min nioåring vet att det ger utrymme för fler paket o tycker det är utmärkt

• emsapemsa

Japp. Vår pojk ska få en loppisfyndad dockvagn i julklapp. Har även köpt saker begagnat till syskonbarn :)

Svar på tråden Köper ni begagnade julklappar till era barn?