Inlägg från: seffi1985 |Visa alla inlägg
  • seffi1985

Omföderskor BF 2014

Har precis hittat denna tråd. Här bakas bulle nr 2 men den kommer lite efter er andra då den inte är beräknad förrän 20 jan. Själv har jag klarat mig från hsf men har riktigt elaka foglossningar och hoppar fram på kryckor. Men storasyster är väldigt hjälpsam och håller mamma i handen och hämtar saker när mamma får det jobbigt Solig

• seffi1985

Skönt att ni har nära till sjukhuset iaf. Trist att vara inlagd men tryggt om det händer något. Håller tummarna för att du fick åka hem idag.

• seffi1985
    Josefinmagnusson88 skrev 2013-12-03 18:31:17 följande:
    Ja nu är det verkligen nära :) När jag väntade min son satte det hels igång dagen efter han var beräknad. Så vilfåtölj väl se när den här lite krabaten vill ut :)
    Ja det vore ju allt trist att gå över 2 veckor denna gång då du nästan fick på beräknat datum förra gången, håller tummarna för dig.
  • seffi1985
    Josefinmagnusson88 skrev 2013-12-03 19:54:26 följande:
    Vet du förresten vad du har i din mage :)?
    Nej jag vet faktiskt inte vad det blir, bebis kände sig blyg under UL när mamma ville veta. Ska göra ett TUL 19/12 och hoppas att den kan tänka sig att visa upp sig denna gång. Själv fick jag dagen innan BF förra gången så jag hoppas även jag innerligt att slippa gå över speciellt med min hemska foglossning. Sen vore det ju skönt om det inte blev en jättebebis heller, första 4185 g, håller tummarnaDrömmer
  • seffi1985
    LivetEnligtSandra skrev 2013-12-04 00:42:52 följande:
    Oj steffi! Jag tyckte min dotter var en "klump" hon vägde 3710g när hon kom i v.38+3 Skrattande
    Jomenvisst vettu, känner mig lite skraj över denna bebis särskilt om det är en lite pojke. Men det får jag ju kanske veta lite om på TUL iaf, är ju som därför vi ska dit, pratades väl lite om kejsarsnitt om det börjar vara 5 kg så man är ju lite nervös och nyfiken.
  • seffi1985
    LivetEnligtSandra skrev 2013-12-04 00:43:41 följande:
    Tänkte tipsa om denna blogg, lite kul att läsa Skrattande
    bloggmorsorna.se/frokenfinurlig/2012/06/12/sa.../

Någon som känner igen sig??? HAHA!
    Bara SÅ rolig, tror det där med hemlighetsmakeriet egentligen är en försvarsmekanism ungefär som att glömma hur ont förlossningen gjorde efter ett tag och vilja har fler ;P
  • seffi1985
    LivetEnligtSandra skrev 2013-12-04 00:59:10 följande:
    Hoppas det går bra, håller tummarna för dig! Hjärta
    Vad spännande och kul med TUL! Hoppas krabaten vill visa sig ;)
    Jag gjorde ett TUL för drygt en vecka sedan, kollade aldrig på RUL vad det var för kön, men kunde inte hålla mig nu på TUL Skrattande
    Jo vi får hålla tummarna =) Vet du vad det blir nu eller? Skrattande
  • seffi1985

Jag bad om det förra gången då jag tycker det är viktigt att bebis får allt den behöver. Hade jättepigg bebis som ville amma på en gång och gick inte ner särskilt mycket i vikt heller. Kanhända att det hjälpte med sen avnavling. Det är viktigt med forskning men det är lika viktigt att vara rädd om våra små.Skrattande

• seffi1985
    LivetEnligtSandra skrev 2013-12-05 23:32:50 följande:

Jaa. alltså jag kunde ju inte hålla mig! :D 
    förlossningsläkaren som gjorde TUL tyckte att hon såg en snopp! 
    så det blir spännande! Tror ändå inte att det är en pojke förrän jag ser det med egna ögon Skrattande
    Men det hade varit kul med en lillebror då vi har en storasyster ^^

Jo det är samma för mig, alltså storasysterbiten då. Längtar vansinnigt efter den 19 dec då mitt TUL är. Vore skojigt att köpa saker på mellandagsrean också Flört
  • seffi1985
    LivetEnligtSandra skrev 2013-12-05 23:42:08 följande:
    Ska du kolla könet på TUL? Glad
    Jaaa! Det vore så kul att shoppa loss på mellandagarna!!
    Jo jag hade faktiskt tänkt att bebisen inte skulle vara lika blyg denna gång och visa upp sig lite. Shoppa bebissaker är otroligt roligt. Sen kommer januari rean också Skrattande
Svar på tråden Omföderskor BF 2014