Inlägg från: seffi1985 |Visa alla inlägg
  • seffi1985

Omföderskor BF 2014

Men nåt grymt vad man längtar, nu är det så nära också. Kom på innan helgen att jag glömt hämta ut ett gratispaket på apoteket så igår fick jag hem det, lite bebissalvor, våtservetter, bomullstopsar, en nässprej för bebisar och en liten mam flaska. Det var också riktigt roligt. Omstökning i skötväskan idag och koka upp nya nappar. Mysigt att göra iordning innan bebis kommer. Nu måste jag bara hitta overall/åkpåsen som jag naturligtvis förlade när jag tvättat denFlört

• seffi1985
    LivetEnligtSandra skrev 2013-12-11 08:46:00 följande:
    Skönt att allt såg bra ut :) Vad brukar bebis hjärtljud ligga på? :)

Jag ska till BM idag, ännu en koll för högt BT. Var dit på "vanlig koll" i måndags 

och då såg allt bra ut förutom blodtrycket då.

Jag hade 36 i sf-mått, bebisen är neråt/ruckbar och ligger på 150 slag :)

vi gick också igenom förlossningsplan och sammanställde graviditeten, gick hur fint som helst!

Åh vad man längtar nu! Har 21 dagar kvar idag

Jag längtar jättemycket också. Ligger det mellan 130 och 160 är det nog okej. Hade ca 155 med dottern och nu sist hade jag 137. Sägs att det är en tjej om det är högt och en kille om det är lågt. Tror jag läste det här iaf Fast det stämmer ju inte alltid. Själv har jag 40 dagar kvar. Jag läste att statistikt sett får man andra barnet 3-4 dagar tidigare. Jag håller tummarna för jag börjar få klåda på magen när huden sträcks och det höll mig vaken i slutet förra gången. Bara den stannar över jul och nyår och inte prickar storebrors födelsedag 6 januari.
  • seffi1985
    LivetEnligtSandra skrev 2013-12-12 16:28:03 följande:

Jaha! du har redan ett januaribarn! Blir spännande då och se när din lilla vill ut! :) hihi. 
    men det kan väl va kul att ha dubbel födelsedag den 6e? :) hade varit coolt iaf med båda barnen på samma datum. Här är det ju omöjligt då dottern föddes på sommaren Skrattande
    Idag har jag 20 dagar kvar, känns som en evighet just därför att en av mina närmsta vänner fick barn igår! Coolt va, han blev född 11-12-13 Skrattande
    Så nu har jag fått en massa bäjbisbilder på mobilen igår och idag, liiiiite sugen man blev då! Fy vad jobbigt!!! 

Ja det är inte lite vad sugen man blir när man ser de små liven!!! Faktum är att jag har bara ett barn men sambon har två äldre barn och den äldsta är januari och de andra två + pappa i februari. Blir många födelsedagskalas efter jul kan jag ju säga Tungan ute Men det blir nog ganska lugna kalas nästa år då är nog jag rätt spak misstänker jag. Skulle jag inte fått innan storebrors födelsedag så är man ju stor värre och sen nästa födelsedag 1 feb är man sliten av förlossning och bebis. Nåja det får lov att gå. Cool
  • seffi1985
    LivetEnligtSandra skrev 2013-12-17 16:07:22 följande:
    Tjejer! Ligger nu på förlossningen och fick första dosen igångsättning vid 14. Bebis är på G! Fick hsf igen, så nu måste bebis ut. Hoppas allt e bra med er andra!
    Synd att bebis inte ville vänta till efter årsskiftet men det blir ju iaf inte mitt i juldagarna. Hoppas allt går bra för er och att du får hålla dina fina bebis snart =)
  • seffi1985

TUL besök idag som tyvärr inte resulterade i att jag fick reda på vad bebis är :P Nåja nu är det ju inte så långt bort ändå dessutom hade bebisen monsterhicka, såg jätteroligt ut. Men det blir nog en större bebis även denna gång då den redan vägde 3 kg och jag är i v 35+3. Iaf om den kommer på utsatt tid Lite tidigare skulle ju inte göra något, typ 1 vecka eller 2 för det är ju på nästa år. Men tänk om jag går över 2 veckor och det blir nästan 5 kg *rädd* Det är väl bara vänta och se som gäller men mitt tålamod är på upphällningen. Jag vill träffa bebis nu =D

• seffi1985

Var oxå på TUL idag men här är det åt andra hållet. Vikten är ca 2.7 i v 37+1. Men hon växer som hon ska och jag är glad åt att det är en liten tjej som ska ut.[/quote] Det lät som en helt perfekt storlek på en liten söt tjej. Hade det inte varit för jul och nyår som kommer hade jag nog gärna fått 3 veckor tidigare om jag fick bestämma. Sägs ju att det blir bättre andra gången och första vägde ju också över 4 kg. Denna gång vet jag ju iaf att jag inte behöver lägga pengar på att köpa strl 50 för det väx ur fort

• seffi1985
    LivetEnligtSandra skrev 2013-12-19 21:53:24 följande:
    3e dygnet idag utan att något mer än värkar kommit och gått, öppen ca 1 cm, händer inget där nere även fast jag fått 9 doser igångsättning + hinnesvepningar. Helt otroligt, med dottern tog samma metod inte ens ett dygn! Nu börjar jag bli väldigt trött, har fått åka hem då ändå inget händer, kanske starta igång bättre på hemmaplan i lugnet när jag får vara med dottern. 

Stackare där. Jag som såg fram emot att höra om en liten bebis snart. Heja heja på dig och styrkekramar skickas i mängder.
  • seffi1985
    Jeeeenny skrev 2013-12-26 14:02:28 följande:
    Hoppar gärna in här..
    Väntar mitt andra och sambons första med bf 19/1, en pojke enligt rul Hjärta. Jag har en son född 2005 sedan tidigare. Solig
    Spännande jag är beräknad till dagen efter. Får se vem som träffar sin bebis först. Vad roligt att ni vet vad det blir. Fick du gå över första gången eller blev kring beräknade?
  • seffi1985
    Jeeeenny skrev 2013-12-26 15:06:09 följande:
    Första gången så fick jag dagen före bf Glad Hur var det för dig?
    Exakt samma, jag fick också dagen före =D
  • seffi1985
    LivetEnligtSandra skrev 2013-12-29 23:38:37 följande:

Den 21 December tjejer så kom lilla Max till världen! Han vägde 3585g & mätte 53cm! Hjärta
    Vi har haft en tung vecka bakom oss men det börjar sakta återgå till normala rutiner och storasyster Moa har börjat acceptera lillebror som en i familjen.

Stort grattis till er fina pojk. Jag hoppas det lugnar ner sig för er och att rutinerna börjar komma igång.
  • seffi1985
    Mallan79 skrev 2014-01-01 18:38:23 följande:
    Grattis
    Den 27/12 kom våran underbara prins Liam
    3120 gr och 48 cm lång och helt perfekt ;)
    En snäll och lugn kille som verkar helt nöjd med livet vi bara njuter

Stort grattis, han ser verkligen ut att vara helnöjd Skrattande
  • seffi1985
    leiasmamma skrev 2014-01-11 00:07:44 följande:
    Va inte avis, födde henne som en ängel den 5e..
    Många stora styrkekramar, finns inget att säga.
  • seffi1985

Nu var det länge sen det hände något på den här tråden. Så här kommer min roliga nyhet. Den 21 januari kom vår bjässe Loke. Han var 4870 g 56 cm lång och 37 cm i huvudmått. Fick trots detta en drömförlossning med bra smärtlindring och inte en spricka!

• seffi1985
    Veronica76 skrev 2014-01-25 11:45:02 följande:
    Det var verkligen en stor kille! Grattis! Vår dotter kom den 19/1 på BF+12. 3960gr å 51cm, när hon väj bestämde sig för att komma gick det fort så jag hann inte med att få ngn smärtlindring. Men det gick över förväntan utan.

Grattis till er också! Er tjej var inte jätteliten heller direkt Det ända som blev lite "trist" var att alla mysiga strl 50 är för små och inte kan användas. Jag som hade handlat en jättefin byxa+tröja, attan =D Nåja, har ni bestämt något namn ännu eller har några idéer?
  • seffi1985
    Mantra skrev 2014-01-26 18:19:30 följande:
    Ny här! Beräknar föda lillasyster snart, bf på torsdag! Storasyster kom i v 36+1 så jag hade ju liksom räknat lite med att föda tidigt nu med.. Känns som att gå över redan :/ har svärmor här i en vecka nu, så har barnvakt på plats, vore ju toppen om hon ville komma då!!

Jag förstår vad du menar. Jag var ganska säker på att lillen skulle komma tidigare då storasyster kom dagen före men så blev det inte. Han kom dagen efter och det kändes verkligen som övertid då jag förväntat mig honom långt tidigare. Det hade dragit igång lite på BF så vi åkte in för en koll. Men det avtog igen så BM som kollade mig passade på att göra en hinnesvepning som funkade (tack liksom!!) och ut kom han dagen efter Hoppas det sätter igång snart för dig snart.
  • seffi1985
    LivetEnligtSandra skrev 2014-01-28 10:29:11 följande:
    GRATTIS!! Vad underbart att du hade en härlig upplevelse med förlossningen!  Jättefint namn på killen! 

Ja det var helt fantastiskt att få en riktig höjdare denna gång då första var så jobbig. Ville ha en till bebis direkt efter Det trodde jag aldrig att jag skulle vilja. Vi hade bestämt innan att han skulle heta Loke, passar bra ihop med storasyskonens namn Liam, Ebba och Elsa. Dessutom är ju guden Loke listig och både snäll och elak, passar till bebis med 66.6 som inskrivningsvikt
  • seffi1985
    LivetEnligtSandra skrev 2014-01-28 10:29:11 följande:
    GRATTIS!! Vad underbart att du hade en härlig upplevelse med förlossningen!  Jättefint namn på killen! 

Ja det var helt fantastiskt att få en riktig höjdare denna gång då första var så jobbig. Ville ha en till bebis direkt efter Det trodde jag aldrig att jag skulle vilja. Vi hade bestämt innan att han skulle heta Loke, passar bra ihop med storasyskonens namn Liam, Ebba och Elsa. Dessutom är ju guden Loke listig, både snäll och elak. Passar till bebis som gjorde mammas inskrivningsvikt till 66.6 kg
  • seffi1985
    Miss MJ skrev 2014-01-30 20:13:36 följande:
    Nu är min väntan äntligen över! Den 24/1 föddes våran lilla flicka! Allt gick bra, en snabb förlossning. Hjärta
    Grattis Baby Nu hoppas jag att ni kommit hem till lugnet och gosat in er. Har ni kommit på något namn till tjejen? Själv funderar vi fortfarande på andranamn till pojken Skrattande
  • seffi1985
    Miss MJ skrev 2014-02-04 16:07:21 följande:
    Tack! Glad

Ja det har vi gjort. Ja hon ska heta Isabell. Under graviditeten så kände jag starkt för det namnet om det skulle bli en flicka. Och hon ser ut som en Isabell med. Glad 

Loke är fint namn. Glad
    Så häftigt för vi hade första gången jag var gravid "bestämt" att om det blev en flicka skulle hon heta Elsa och denna gång "bestämt" att om det blev en pojke skulle han heta Loke hade inte ens bestämt ett flicknamn denna gång Flört Sen blev det just en flicka första gången och en pojke andra så det var ju bra Skrattande Isabell är ett jättefint namn! Nu måste vi bara bestämma om andranamn.
Svar på tråden Omföderskor BF 2014