• gonkis

Hur många missfall har ni haft?

Hur många missfall har ni haft på rad?

Vilken vecka fick ni era missfall i?

Jag har nu haft 3 mf som slutade i vecka 5-6, är så orolig för detta, därför undrar jag ifall det finns fler som råkat ut för samma tråkiga händelse som oss?

• Svar på tråden Hur många missfall har ni haft?
  • Jennie med ie

4 st.

Vecka 7 ungefär
    Vecka 7+6
    vecka 14 (MA)
    vecka 5 ungefär

Sen slutade vi försöka och blev föräldrar på annat sätt istället. Utredningen visade inte på några upphittade fel.

• Hoppashoppas

Hej.
    Ledsen för era missfall.. Vet precis hur det känns. Jag har me haft 3 misfall.

Vecka: 14
    Vecka: 8
    Vecka: 6

Håller tummarna för att det går bra för er nästa gång...

Kram

• gonkis

Hoppashoppas, har du fått någon utredning?

• Herus

3 st

v.5
    v.5
    v.6

Har gjort utredning och inget visade sig vara fel.
    Försöker nu med extra progestoron efter äl.
    Äter även mitt val kvinna och dricker aloe vera.

• Maggi74

Jag har haft 2 förluster:

v. 18
    v. 8 (MA)

Den första fick jag pga en infektion som jag hade i underlivet utan att varken jag eller läkarna visste det. Detta resulterade i ett hål i fosterhinnan som gjorde att vattnet gick i v.18 och fostret låg torrt.
    Den andra var ett "normalt" MA, dvs inte orsakat pga några yttre omständigheter.

Vi försöker fortfarande att få vårt efterlängtade barn och önskar även dig all lycka i bebisverkstan..........

• terran

Jag har haft två Mf irad

1:a i v.5
    2:a i v.6-8 vet ej riktigt säkert

Efter första MF:et så började vi på utredning. Blev gravid nästan med en gång, men det slutade då i MF. Hade problem med det i två månader. Efter sju månader vart vi gravida igen och är nu i v.38. Jag säger bara lycka till, vi vet hur jobbigt det är. Men jag resonerade så att: Har man väl blitt gravid en gång så kan man bli det igen. Vi försökte i 3,5 år.

Kramar till er alla

Terese

• cooki

Jag har haft två i rad, ett ma och ett missfall.

v9 ma
    v7 mf

Så nu är det bara att vänta tills vi blir gravida igen, och sen vänta tills vi får missfall en gång till innan de gör nåt åt det. Tycker det är så fruktansvärt dåligt att man inte kan få nån hjälp alls. Det är min kropp och jag vill hemskt gärna veta om det är nåt fel med mig!!

• AHL

hej!

4 st har jag haft sedan 2000. Inga barn. V 7,6,12 och 10. De 2 sista var MA som jag var inlagd för på KK. Blev "igångsatt" där. Gjort utredning efter de 3 första som visade att allt var bra. Då tog de prover på mej och sambon. Nu efter det 4:de gjordes hysteroskopi ( läs i dagbok) som var bra. Fick även proggisar inför min 4:de grav men det hjälpte inte.

Ska om det blir en 5:e gång bli sjukskriven och få proggisar längre tid och får som vanligt gå på VUL 1 gg/v på KK. De jobbar enligt Tender-loving-caremetoden.

Anna

• Linna3

Jag har haft två st,

v 17 ma
    v 5-6 ma

Det i v 17 upptäcktes två veckor efter fostervattensprovet. Barnet hade dött en vecka efter provet. Fostervattensprovet var utan anmärkning.

Svar på tråden Hur många missfall har ni haft?