• Anonym (Bakteriefobi)

Såg bromsspår i min pojkväns kalsonger

Hej! Jag har en extrem fobi för bajs och tycker det är jätteäckligt! Nu en morgon när jag vaknade upp så såg jag att det var lite brunt i min pojkväns kallsonger. Jag fick panik, han hade antagligen sovit med det där i sängen. Jag brukar faktiskt ha hand om tvätten och har aldrig sett något sådant tidigare. Jag har haft mycket problem genom tiden med renlighetstvång och tycker det här var mycket äckligt. Jag behöver därför råd på hur jag ska hantera den här situationen. Det känns som att smutsen har spridit sig till varenda del av sängen. Behöver jag tvätta madrassen eller räcker det med lakanen? Behöver jag tvätta täckena och påslakanen, eller räcker det med påslakanen? Är jag extremt nojjig om jag tvättar allt ? 

Tacksam för svar! 

• Svar på tråden Såg bromsspår i min pojkväns kalsonger
  • Queenie70
    Anonym (pelle) skrev 2013-11-20 18:57:35 följande:
    Har du en källa på det, både TS man och jag gör det då och då.

Du kan väl lägga upp en omröstning om det.

Av alla de män jag haft relationer med är det EN som haft bromsspår, och han var även den enda som hade brister vad det gäller den personliga hygienen. Nej jag har inga andra bevis. Lägg upp en omröstning själv du.

Jag hävdar att om du ofta har bromsspår så beror det antingen på att du har nåt slags hälsoproblem eller att du inte anpassar nivån på hygienen efter vad just din kropp kräver för att du ska kunna kalla dig ren, med gott samvete.
  • MuppinCowboy
    Anonym (brumbrum) skrev 2013-11-20 18:22:05 följande:
    Hur vet du att det var bromsspår?
    Det kanske var en rivstart?

Dumhet diskriminerar inte
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (hjbgog)
    Anonym (pelle) skrev 2013-11-20 18:57:35 följande:
    Har du en källa på det, både TS man och jag gör det då och då.
    Du kan väl lägga upp en omröstning om det.

Min man med och även jag, som kvinna hör och häpna Inga fel på mig för det. Men däremot kan det vara för att jag är lite lös i magen eller för att jag har stressat på toaletten och inte tillåtit mig att bli klar.

För att svara TS, det räcker om du tvättar påslakan och underlakan. Samt kalsongerna
  • Anonym (Blä)
    Anonym (hjbgog) skrev 2014-04-23 12:59:46 följande:
    Min man med och även jag, som kvinna hör och häpna Inga fel på mig för det. Men däremot kan det vara för att jag är lite lös i magen eller för att jag har stressat på toaletten och inte tillåtit mig att bli klar.

För att svara TS, det räcker om du tvättar påslakan och underlakan. Samt kalsongerna

fasen vad äckligt! Ni som "inte tillåter er att bli klara" på toan, vad är mer viktigt än att torka bort bajs i rumpan??! Ni måste ju lukta fan! Seriöst, vissa människor alltså... Varför är det så svårt att sköta sin hygien? Varför vill man gå runt med bajs i rumpan?? Det är INTE normalt! Ingen av mina pojkvänner har haft bajsspår i kalsongerna. De skötte nämligen sin hygien.
  • Studentpappa
    Anonym (Blä) skrev 2014-04-23 21:09:05 följande:
    fasen vad äckligt! Ni som "inte tillåter er att bli klara" på toan, vad är mer viktigt än att torka bort bajs i rumpan??! Ni måste ju lukta fan! Seriöst, vissa människor alltså... Varför är det så svårt att sköta sin hygien? Varför vill man gå runt med bajs i rumpan?? Det är INTE normalt! Ingen av mina pojkvänner har haft bajsspår i kalsongerna. De skötte nämligen sin hygien.

Eller så dolde de sina kalsonger för dig de gånger de bromsat för hårt i kallingarna.
    Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
  • Anonym (Blä)
    Studentpappa skrev 2014-04-23 21:18:52 följande:

Eller så dolde de sina kalsonger för dig de gånger de bromsat för hårt i kallingarna.
    Det är en möjlighet, men inte särskilt sannolikt eftersom att jag alltid haft extremt öppna förhållanden. Om något av mina ex hade börjat gömma kalsonger hade det till slut märkts :) men jag kanske har haft tur med val av kille, är alla andra killar lika snuskiga med hygienen som i ts eller?

Har aldrig hört om fenomenet på riktigt faktiskt, mest sett det på film när det har handlat om riktigt trashiga personer. Om man är vid god hälsa både fysiskt och psykiskt går man nog inte runt med bajsrester mellan skinkorna liksom. Det är en annan femma om man är djupt deprimerad eller har någon störning. Att man inte "orkar" eller inte tar sig tid är en varningsklocka tycker jag. 

Men men, det är bara mina åsikter :)
  • sextiotalist

Om det är den enda gången det inträffar, så kan det vara ett tillfälle då man kan vara dålig i magen.
    Ja, normalt så ska det inte komma med avföring när det kommer ut gaser, men ibland kan magen vara i olag och då kan det komma ut utan att man lider av förslappad slutmuskel.

• Studentpappa
    Anonym (Blä) skrev 2014-04-23 21:39:36 följande:
    Det är en möjlighet, men inte särskilt sannolikt eftersom att jag alltid haft extremt öppna förhållanden. Om något av mina ex hade börjat gömma kalsonger hade det till slut märkts :) men jag kanske har haft tur med val av kille, är alla andra killar lika snuskiga med hygienen som i ts eller?

Har aldrig hört om fenomenet på riktigt faktiskt, mest sett det på film när det har handlat om riktigt trashiga personer. Om man är vid god hälsa både fysiskt och psykiskt går man nog inte runt med bajsrester mellan skinkorna liksom. Det är en annan femma om man är djupt deprimerad eller har någon störning. Att man inte "orkar" eller inte tar sig tid är en varningsklocka tycker jag. 

Men men, det är bara mina åsikter :)

Ett inte fullt så dramatiskt alternativ är att tvätta utan att först visa dem för dig?

Som sextiotalist skriver krävs det inte särskilt mycket för att bli lurad av sin egen röv om man är dålig i magen och släpper en rökare. Det i min värld är bromsspår, att inte torka sig i röven efter att ha varit på toaletten är dålig hygien. Stor skillnad enligt mig.
    Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
  • Anonym (hjbgog)
    Anonym (Blä) skrev 2014-04-23 21:09:05 följande:

Hahahahahaha du är ju för rolig! Inte bli klar = inte bajsa klart, givetvis torkade jag mig klart! My God alltså hahahaha. Men om det finns lite kvar INUTI så kan det bli bromsspår om man drar av en brakskit. Vilket jag alltså gör emellanåt trots att jag är kvinna.

• Anonym (Blä)
    Anonym (hjbgog) skrev 2014-04-24 07:54:12 följande:
    Hahahahahaha du är ju för rolig! Inte bli klar = inte bajsa klart, givetvis torkade jag mig klart! My God alltså hahahaha. Men om det finns lite kvar INUTI så kan det bli bromsspår om man drar av en brakskit. Vilket jag alltså gör emellanåt trots att jag är kvinna.

Eh varför skulle någon ifrågasätta att just en kvinna lade en brakskit? Fånigt. ALLA, oavsett kvinna eller man, som har för vana att lägga brakskit istället för att gå på toa är fan äckliga... 
    Det måste ju bero på brist på uppfostran?? Ni som gör detta, gjorde era föräldrar så när ni var små? 
  • Anonym (Blä)
    Studentpappa skrev 2014-04-24 06:49:04 följande:

Ett inte fullt så dramatiskt alternativ är att tvätta utan att först visa dem för dig?

Som sextiotalist skriver krävs det inte särskilt mycket för att bli lurad av sin egen röv om man är dålig i magen och släpper en rökare. Det i min värld är bromsspår, att inte torka sig i röven efter att ha varit på toaletten är dålig hygien. Stor skillnad enligt mig.
    Ja självklart är det så! Om man är dålig i magen/sjuk av något slag är det ju en helt annan femma, det tror jag att jag skrev förut också men kanske missade det. Det jag menar är personer som typ ligger i sovan och smäller av en brakare och sen typ flabbar om det. Vidrigt. Det måste ju vara sådana människor som får bromsspår (förutom de som inte är dåliga i magen/sjuka) och just andra som inte sköter hygienen. 

Tycker bara det blir fånigt när vissa i tråden försöker rättfärdiga sina bromsspår och att de försöker hävda att de är fräscha ändå. Nä, det är ni inte.
  • Anonym (hjbgog)
    Anonym (Blä) skrev 2014-04-24 13:38:48 följande:
    Eh varför skulle någon ifrågasätta att just en kvinna lade en brakskit? Fånigt. ALLA, oavsett kvinna eller man, som har för vana att lägga brakskit istället för att gå på toa är fan äckliga... 
    Det måste ju bero på brist på uppfostran?? Ni som gör detta, gjorde era föräldrar så när ni var små? 
    Jag brakskiter inte i köket direkt. Men om jag har gaser i magen så inte går jag och bajsar för det. Brakskit är inte automatiskt = materialare. Men om man är lite dålig i magen är en brakskit en dålig idé.
  • Anonym (Blä)
    Anonym (hjbgog) skrev 2014-04-24 20:10:51 följande:
    Jag brakskiter inte i köket direkt. Men om jag har gaser i magen så inte går jag och bajsar för det. Brakskit är inte automatiskt = materialare. Men om man är lite dålig i magen är en brakskit en dålig idé.
    Nä men om du står i köket och fiser och det kommer bajs i trosan kan det ju vara en god idé att minnas detta till nästa gång och gå på toa istället för så att man kan torka bort eventuella bajsrester? Det verkar ju liksom som att detta händer dig ofta. Jag säger inte heller att man ska gå och bajsa, men det skadar ju inte att sätta sig på toan, fisa och sen torka? Om man nu har ditt problem. Så skulle jag ha gjort iaf!

Det är som sagt en annan grej om det händer ibland för att man är dålig i magen. Om det sker under en längre period bör man ändra sin kost eller söka hjälp på vårdcentralen. Snuskigt är vad det är. 
  • Anonym (prutt)

Bromsspår kan vem som helst drabbas av åtminstone någon enstaka gång. Ingen idé att döma någon på en anekdot om ett tillfälle alltså. Är det en vanlig företeelse däremot är det något som är fel.

• Appelsinskal

Jag skulle nog bara tvättat kalsongerna Ibland kan det vara bra att stå ut med att det känns obehagligt. 

• Anonym (hjbgog)
    Anonym (Blä) skrev 2014-04-24 20:21:54 följande:
    Nä men om du står i köket och fiser och det kommer bajs i trosan kan det ju vara en god idé att minnas detta till nästa gång och gå på toa istället för så att man kan torka bort eventuella bajsrester? Det verkar ju liksom som att detta händer dig ofta. Jag säger inte heller att man ska gå och bajsa, men det skadar ju inte att sätta sig på toan, fisa och sen torka? Om man nu har ditt problem. Så skulle jag ha gjort iaf!

Det är som sagt en annan grej om det händer ibland för att man är dålig i magen. Om det sker under en längre period bör man ändra sin kost eller söka hjälp på vårdcentralen. Snuskigt är vad det är. 

Nä, det har hänt två-tre ggr i mitt drygt 40-åriga liv så ofta kan jag inte påstå att det är.
Svar på tråden Såg bromsspår i min pojkväns kalsonger