• Grimm

    BF 2014 med alla IVF:are

    Kan någon lägga in mig i Maj 28, skriver från iPad och då slår den ihop alla radavstånd...

  • Grimm

    Grimm kan bockas av nu. Jag leverade en son den 19 maj! Planerat snitt, 3,2 kg 49 cm lång. Önskar er andra stor lycka till nu!

  • Grimm
    snobben00 skrev 2014-05-25 10:58:19 följande:
    Åh, grattis vad roligt! Lycka till framöver med den lilla

    Tack så mycket Snobben, och snart har du fullt upp med din darling! :)
  • Grimm
    LillaMiraklet skrev 2014-05-27 14:00:56 följande:
    Ett stort GRATTIS Grimm till er son, vad fantastiskt att äntligen få träffa sitt underverk

    Tack så mycket! Känns underbart nu, och idag har BVC gjort hembesök och okejat honom, känns gott, nu kan man koppla av lite när alla ens frågor får samma svar, "det är normalt" :) lycka till alla ni andra!
  • Grimm

    Tack för alla gratulationer! Helt underbart nu fast om man tyckte man hade mkt o tänka på under graviditeten är det inget mot när barnet är ute:) amning, vaggande, passning, blöjbyte, tröstande 24 timmar om dygnet, men nu börjar man vänja sig.:)

  • Grimm
    unSeri skrev 2014-06-06 20:08:16 följande:
    Kan du tänka dig att berätta lite om hur snittet gick till och hur du upplevde det? Dels själva snittet och dels tiden efteråt. 

    Hej, javisst kan jag berätta, allt gick mkt lugnt tillväga, värst var väntan och nervositeten men det gick över när man rullades in till operation. Spinalsprutan är mindre än epidural då ingen slang ska med så den kändes inte och sen blev man varm om benen och det kändes behagligt.:) De informerade om allt de gjorde och vad som lät, men det hade de inte behövt göra, jag kände av att de var där o petade o tryckte och sen var han ute och skrek direkt. Han fick vila på mitt bröst medan de sydde ihop och sen var det färdigt. Det hela gick nog på 30-40 minuter men kändes som 10. Gjorde såklart ont ett par dagar efteråt. Jag fick morfinsprutor första dygnet men blev bara yr så sen åt jag bara diklofenak och alvedon. Blödde mkt från avslaget men det fick mig bara att kämpa mig upp så många ggr som möjligt för ville inte det skulle komma i sängen. Ta emot hjälp och bra om din partner är där första dygnen på sjukhuset för jäklar vad jag ringde efter personal och bra om partnern kan hjälpa till med mindre saker som att hämta grejer, frukost mm. Lycka till!
Svar på tråden BF 2014 med alla IVF:are