cutepoison skrev 2013-12-08 07:44:45 följande:
Tack för tipset! Vi har gett upp tanken om boplats nu eftersom vi bara stått i kö 1 månad. Men om vi får en andrahands och kan flytta dit så blir möjligheter större och enklare känns det som att försöka hitta något annat. Vi kommer också att kunna gå på visningar och eventuellt kunna köpa något. Vår hyresvärd har en egen bytabortsajt men det är bara inom staden, inte utanför. Ingen vill flytta hit ändå tror jag :P Jag har inget emot hisingen tror jag...har hört saker men de är väl samma med Bergsjön och Angered.
Vad säger ni om Torslanda? Hur är det där?
Bor i Göteborg själv, med ett litet stenkast från Hissingen. (Jag kan sitt och titta på Hisingen från en utsiktsplats, från "fastlandet").
Oftast med Förorter som Angered och Bergsjön så skall man inte sticka under stol med att det förekommer Kriminalitet där. Dock så har tidningar en tendens att bygga hönor av fjädrar.
Men skall man tala om problemområden i Hissingen så är det Biskopsgården.
Torslanda är ett ganska lugnt område av vad dem jag snackat med som bor där. Visst det ligger lite avsides från centrala Göteborg, men det går fort om man har tillgång till bil och med bussar faktiskt. Det är sådant man kan kolla upp via Västtrafiks hemsida hur det blir när ni väl har flyttat med bil eller buss.
Våra "berömda" spårvagnar går inte ut till Torslanda.
Sedan så kan jag också rekomendera att titta på Blocket. Min son fick lägenhet inom hyresrätt den vägen via Blocket då många privata bostadsägare även lägger upp där.
Men skall man ha tag på en lägenhet snabbt så är det tyvärr 2:a hand som gäller eller att köpa en lägenhet. För även i Göteborg så börjar det bli stora bostadsproblem även om vissa kan ha lite flax och hitta snabbt. Även om Göteborg inte är riktigt på samma nivå som Stockholm ännu, så är vi också på väg att få en ren
dystopi på bostadsmarknaden som gör att man får hyra svart.