• Svar på tråden Vad är det första du tänker när du ser mig ?
  • snedtak
    sweetfia skrev 2013-11-27 22:24:13 följande:

     


    Men nej, alltså jag passar inte i tjocka ögonbryn. Eller är det bara ovant kanske?
    Jag tycker det var jättesnyggt! De är lite mörka, men det kan vara ljuset i bilden. Eftersom de går ganska snett inåt finns det en risk att man ser arg ut, men du ser glad ut i övrigt så jag skulle inte oroa mig. Får lite en känsla av sydeuropé
  • Snölyktan

    Mkt fokus på ögonbrynen. : ). Skulle vart kul att få gensvar på mitt något mer nyanserade inlägg. Stämde ngt?

  • sweetfia
    Snölyktan skrev 2013-11-26 22:58:31 följande:
    Estetiskt lagd. Teater. Gillar att sy, har lite problem att få i ordning ekonomi ibland. Har svårt att veta vad man ska "bli", och lite rädd för högre studier. Men kommit fram till att det inte är den rätta vägen, fast funderat på läraryrket/dramapedagog.
    Nja inte mycket som stämmer, gillar teater men inget som jag sysslar med.
    Jag vet vad jag vill bli - behandlingsassistent.
    =)
  • Snölyktan
    sweetfia skrev 2013-11-28 22:13:53 följande:
    Nja inte mycket som stämmer, gillar teater men inget som jag sysslar med. Jag vet vad jag vill bli - behandlingsassistent. =)

    Cool :). Dina snälla ögon säger att du kommer bli en bra sådan. :)
  • sweetfia
    Snölyktan skrev 2013-11-28 23:01:37 följande:

    Cool :). Dina snälla ögon säger att du kommer bli en bra sådan. :)
    Tack så mycket =)
    Ja jag hoppas det, har haft den drömmen i 11 år ;)
    Att hjälpa ungdomar är det jag vill.
  • snedtak
    Snölyktan skrev 2013-11-28 23:01:37 följande:

    Cool :). Dina snälla ögon säger att du kommer bli en bra sådan. :)
    Alltså, du är säkert en jättetrevlig människa och så. Men jag tycker det låter lite farligt att döma människor utifrån hur deras ögon eller ansikte ser ut. Är det inte bättre att döma människor efter hur de beter sig?

    Om TS blir en bra behandlingsassistent eller inte beror mer på hur hon är som person än vilka ögondrag hon ärvde från föräldrarna.
  • Snölyktan
    snedtak skrev 2013-11-28 23:44:14 följande:
    Alltså, du är säkert en jättetrevlig människa och så. Men jag tycker det låter lite farligt att döma människor utifrån hur deras ögon eller ansikte ser ut. Är det inte bättre att döma människor efter hur de beter sig? Om TS blir en bra behandlingsassistent eller inte beror mer på hur hon är som person än vilka ögondrag hon ärvde från föräldrarna.

    Sant.
  • linnn89

    Snölycktan
    Jag håller med helt! Många skriver om hur hon verkar som person snäll m.m men man ska inte döma någon som man inte känner efter sitt utseende.

  • Mrs Vader

    Jag måste vara trött för jag tänkte ingenting direkt när jag såg din bild.. Sen efter en stund så tänkte jag att du hade stora fina ögon.

    Du ser rätt vanlig ut, åt det söta hållet. Varken snäll eller elak. Lite tunna ögonbryn men det är ju en smaksak =)

  • Snölyktan
    linnn89 som skrev 2013-12-03 07:03:39 följande:
    Snölycktan Jag håller med helt! Många skriver om hur hon verkar som person snäll m.m men man ska inte döma någon som man inte känner efter sitt utseende.

    Därför medium och sådant är så himla omoraliskt! Snacka om att tjäna pengar på folks vilsenhet. Sedan tycker jag att ts har snälla ögon, om hon sedan beter sig så vet jag ju inte. ville mest peppa henne tror jag men ajabaja på mig. :(. Följdfråga: Vad menar människor när de säger "han/hon verkar snäll". Undrar vad de går efter då. Men oftast har de väl iaf träffat personen.
  • Tusselina
    sweetfia skrev 2013-11-27 22:24:13 följande:

     


    Men nej, alltså jag passar inte i tjocka ögonbryn. Eller är det bara ovant kanske?
    För mörk färg och fortfarande lite fel form på den bilden, men förutom färgen är det bättre den "generella" tjockleken är ganska bra där. Så lite ovana är det nog

    Du passade förresten väldigt bra i den frisyren du hade på bilden med ännu tunnare bryn. 
  • Tusselina

    Svårt att förklara hur jag menade tror jag kanske, så ritade hur jag menade. Hoppas du inte tar illa upp att jag "kluddat" på din bild, jag är verkligen inte bra på bildbehandlingsprogram men tänkte det är mer konstruktivt att visa hur man menar. Lade även in "guidelinjerna" man brukar använda för att forma brynen. Man kan lägga en penna från näsvingen och upp för att se ungefär var brynet ska börja, sedan från samma ställe och via yttre kanten av pupillen för var brynet ska vara som högst (mellan de två punkterna "ska" det vara nästan rakt men i vinkel, i alla fall utan u-böj) - sedan från näsvingen via ytter ögon vrån så når man i förlängningen av linjen var brynet lämpligen slutar. Som synes behöver inte brynet förtjockas mycket alls, mest formas om lite i den inre halvan för att det ska bli ganska stor skillnad. Färgen bör vara lite mer mörkbrun än den blev här, men undvik svart. 


  • Daniel12

    Ursäkta, men jag tänkte tillgjord - det var den första tanke som dök upp tyvärr..

  • Let it Rain

    Tusselina: Tycker att du visade på ett riktigt pedagogiskt sätt där, tummen upp för det!

    Riktigt snyggt också! Inte säkert att TS lyckas få till brynen exakt så dock; man rår dessvärre inte på hur de växer, bara hur de plockas. Jag har t ex själv fått tips om att låta mina växa längre in, alltså så att de sitter tätare, men det vill de ej. Allt som händer om jag slutar plocka "i mitten" är att jag får hår där mellan dem, men brynen i sig blir inte längre för det utan får bara knasig form och ser vildvuxna ut.

  • Tusselina
    Let it Rain skrev 2013-12-19 06:39:29 följande:
    Tusselina: Tycker att du visade på ett riktigt pedagogiskt sätt där, tummen upp för det!

    Riktigt snyggt också! Inte säkert att TS lyckas få till brynen exakt så dock; man rår dessvärre inte på hur de växer, bara hur de plockas. Jag har t ex själv fått tips om att låta mina växa längre in, alltså så att de sitter tätare, men det vill de ej. Allt som händer om jag slutar plocka "i mitten" är att jag får hår där mellan dem, men brynen i sig blir inte längre för det utan får bara knasig form och ser vildvuxna ut.
    Mmm inte lätt, har själv bryn som t ex är i princip högst längst in mot näsan (vilket lett till att jag även fått rejält misslyckade professionella plockningar också ett antal gånger, tunna är de också), men ofta är det väldigt få strån som kan "göra" eller "förstöra". För mig handlar det om att plocka typ 3-5 strån "på ovansidan" där man normalt inte ska plocka alls på rätt ställe för att i viss mån kunna "vinkla om dem" och sedan fylla i lätt med penna/skugga.

    Det jag lade in på TS bild är faktiskt jättelite, de strån som är mest kritiska för formen syns på bilden de i alla fall har funnits och bara plockats felaktigt (på undersidan innersta tredjedelen) och även en liten liten ifyllnad precis innan där högsta punkten är ovan samt på ovansidan på insidan, inte mycket alls bara för att räta ut ovansidan till mer rak än böjd. 
    Och jag har alltså endast lagt till, inte tagit bort något alls så i väntan på utväxt går det lätt att fixa med en bra brynpenna i rätt färg eller brynskugga med rätt sort pensel.

    Har man plockat för mycket dock tycker jag det är oftast är lättare att låta dem växa tillbaka helt utan att plocka något alls än att försöka få till formen rätt genom att fortfarande plocka (lätt för mig att säga som har nästan helt osynliga bryn när de inte är färgade! men det är lättare att forma om dem då).

    Om du upplever du lätt får bryn som ser "vildvuxna" ut kan det ibland vara det som fattas att man behöver trimma längden på hårstråna (borsta/håll med ögonbrynsborste eller ren gammal mascara borste och trimma försiktigt efter linjen som utgör ens "rätta" brynform, kan göra underverk för bryn som vill se vildvuxna ut. Gäller bara att vara lite försiktig så det inte bara blir stubb kvar!
Svar på tråden Vad är det första du tänker när du ser mig ?