• ThisIsIt

keramik stekpannor?!

Jag har kollat runt lite och hoppats att familjeliv hade svaret men icke, så nu startar jag en tråd om det. Jag har sett på reklamen ett par gånger den här cerafit keramikstekpannan. Och den verkar ju som himmelriket själv inom stekning. Men dom där TV-shops brukar ju bara vara rent skit, har ni någon keramikstekpanna hemma? Har ni testat själva eller hört någon av era vänninor använt den? Isåfall vad tyckte ni/dom vill så gärna ha en bra och hälsosam stekpanna som inte väger så att man bryter handlederna (gjutjärn) teflon vill jag inte ens ha några tips om, jag vet nog så mycket om den dödande stekpannan så endast tips om KERAMIK stekpannor!
    Tack på förhand :) 

• Svar på tråden keramik stekpannor?!
  • Migas
    ThisIsIt skrev 2013-12-01 19:58:16 följande:
    Jag skulle ju inte vilja ha aluminium i min.. tror inte det är alls bra. Vill ha någon med bra balans och nästan bara keramik!
    hm, finns det sådana eller är mest en önskan?
  • MoonFlight

Vi köpte dom som är röda på utsidan och vit på insidan (best direct tror jag det är) och stekpannan är repig efter 2 ggr användning. Värdelöst. RekommenderS inte!!

• ThisIsIt
    Rainbowdash skrev 2013-12-01 20:07:22 följande:
    Jag är nyfiken på Cerafit-pannorna på tv-shop. Någon som testat?
    Det är dom jag har kollat på! Dom verkar ju helt fantastiskt bra! Kanske lite för bra? Därför jag fråga haha!
  • ThisIsIt
    MoonFlight skrev 2013-12-01 20:40:47 följande:
    Vi köpte dom som är röda på utsidan och vit på insidan (best direct tror jag det är) och stekpannan är repig efter 2 ggr användning. Värdelöst. RekommenderS inte!!
    Hur mycket kostade dom?
  • TnG
    ThisIsIt skrev 2013-12-01 19:58:16 följande:
    Jag skulle ju inte vilja ha aluminium i min.. tror inte det är alls bra. Vill ha någon med bra balans och nästan bara keramik!

Men hur skulle de funka med bara keramik? Den skulle ju bli otroligt tung? Aluminium är det ju i alla, vad jag vet? De är ju bara en tunn behandling sen med keramiken som läggs på? Jag har inge upplevt någon obalans i dem iaf och inbillar mig att den återger värmen bättre med än ICAs teflonpanna jag hade innan.
    Man blir så stark när man måste förstår du Lukas!
  • 54grader

Jag köpte en keramisk stekpanna från Bialetti. Jag köpte den på en köksaffär i Malmö för cirka 800 kronor. Snygg, med vit insida och utsida. Den höll mindre än ett halvår, trots att jag var försiktig med hög värme. Jag har slängt den och gått tillbaka till gjutjärnspannan 

Följ min blogg om mat: teknik, tester och prylar: www.54grader.se
  • Dano

Ica kuriren har gjort ett test av stekpannor varav 3 keramik pannor alla tre fick högsta betyg 5 det var mer kända märken som OBH Nordica tex. 

• NightLight

japp har en panna hemma betalde ca 600kr för den..var bra i början men nu rena skiten..

• NightLight
    54grader skrev 2013-12-03 20:49:31 följande:
    Jag köpte en keramisk stekpanna från Bialetti. Jag köpte den på en köksaffär i Malmö för cirka 800 kronor. Snygg, med vit insida och utsida. Den höll mindre än ett halvår, trots att jag var försiktig med hög värme. Jag har slängt den och gått tillbaka till gjutjärnspannan 
    samma som jag fick i julkapp förra året..den var bra i början men blev snabbt jättehet så maten nästan brändes fast..nu är den helt sönder repad och en del av den vita ytan borta..satsa på en riktigt bra gjyjärnspanna istället!!!
Svar på tråden keramik stekpannor?!