• Fiiaa

Pergotime December 2013

Hej! Jag har precis ätit färdigt min första kur efter mitt MA i oct. Åt 4a omgångar i våras, blev spontan gravid vid ett uppehåll!

Ska på vul på torsdag och kolla om jag fått några äggblåsor!! Äter 1 tablett mellan dag 5-9.

Vi har försökt i snart 2 år, jag har pco så ingen egen äl men egen mens när de passar kroppen själv :)

Min biverkningar är lätt huvudvärk, värme svallningar på natten annars inga jätte jobbiga saker!!

• Fiiaa

Many87, hur många försök pergotime hade ni innan ni fick göra ivf?

Hur många äggblåsor hade du idag?

Mys på då :)

• Fiiaa

Bimbo- biverkningarna är inte så jobbiga om man tänker på vad man tills slut är meningen att man ska få, en bebis förhoppningsvis!

Jag störs mest av värme svallningar på natten, resten är okej!

Idag känner jag nästan hur äggen växer, vul på torsdag! Nervöst..

• Fiiaa

En fråga till er som är duktiga här:)

Imorse provade jag cb nya äl test, och fick en glad gubbe som inte blickar, de stor maximal fertilitet, redan? Man ska tydligen ha blinkande gubbe när äl är på g. Är bara på dag 11 efter pergotime. Mina andra tester visar inte fult utslag men starkt. Brukar ha äl dag 15-18 annars.

Jag undrar då när jag kommer ha äl nu, eftersom testet visade så och jag har vul imorgon 11.40! Eller hade ni ringt?

Bimbo, nja jag kan va tjurig med, men inte jätte stor skillnad, man blir mer känslig, typ gråtig. Du får bita dig i tungan :)

• Fiiaa

Cb nya test visar 4 mest fertila dagar! Kolla deras hemsida!

• Fiiaa

Hade ett fint ägg idag på 19 mm, så äl innan helgen:) hoppas man hinner mysa nu!!

• Fiiaa

Usch nu tog jag ovitrelle sprutan halv 10 ikväll, jag längtar inte efter de biverkningar jag får av den.. Fy...

• Fiiaa

Det sket sig på detta försöker, sambon kunde inte komma igår, och jag har nog äl idag någon idag. Har aldrig vart så ledsen i hela mitt liv, att ett helt försökt går åt helvete. Det är jobbigt som det är att äta alla hormoner å ta sprutor:( å så blir de inget sex ens..

• Fiiaa

Tyvärr har de vart såhär alla försök i våras med, räcker ju inte en gång, man vill ju två el tre. Jag hoppas på ikväll, enligt sprutan ska jag ägglossa ikväll om jag inte gjort de under dagen typ! Men de blir nog svårt.

Tråkiga är ju att vi inte får göra ivf tidigast nästa höst, eftersom vi fick missfall så hamnar man längre bak i kön å får försöka 6 mån själv! Är de som gör mig mest ledsen:(

• Fiiaa

Thessi- du kan nog lita på testet, frågade min gyn läkare om de i veckan när jag testade positivt på dag 11 redan, om de stämmer när man tar pergotime, men de gör de. Hade äl i fredags, Jag själv får aldrig såna spec flytningar med pergotime, men kan nog komma lite efter fick pytte pytte lite segt slem i lördags!

Sen kan nog äl tester visa lite svagt med tabletterna efter äl! Iaf på mig.

Svar på tråden Pergotime December 2013