Pergotime December 2013
Bimbo, gött! Hoppas de blir bra, mys dagen efter äl med, läste på 1177 att de va bra dygnet efter!!
Jag hade äl i fredags!!
Bimbo, gött! Hoppas de blir bra, mys dagen efter äl med, läste på 1177 att de va bra dygnet efter!!
Jag hade äl i fredags!!
Läste på 1177 "När är det störst chans att ägget blir befruktat?"
Under ägglossningen och det första dygnet --efteråt är chansen som störst att ägget blir befruktat.
Så med detta hoppas jag att vi prickade in de, äl fredagen blev hem insemination bättre än inget va:) vi fick burk och pipett tror jag de heter av läkaren, eftersom sambo får lite prestations ångest å de låser sig, så lördagen på förmiddagen fick vi till de! Så ja...
Go natt
Pling123- killen runkar i en burk sen drar upp de i en medicin spruta finns på Apoteket. Å sprutar in de i dig. Vi har gjort de någon gång mest för att prestations ångesten sambon får så går de inte så gör vi detta! Första gången vi provade nu i dec. Jag har bim på fredag:/
Jag kollar alltid med vul om jag får ägg och då ser hon typ när de kommer släppas! Så slipper testa! Men har haft på dag 18-19 någon gång!
Imorgon/idag fredag är de bim, tyvärr så vet jag att den kommer pga av mitt vanliga tecken, ändrad färg på flytningarna.
Men varför skulle man lyckas på första försök efter MA eller efter 4a andra kurer med pergotime. Just nu mår jag så dåligt över detta :( detta är 5e kuren sammanlagt..
Å måste göra 4a till (om de inte tar sig) innan vi får remiss till ivf.
Jag har beslutat att hoppa över pergotime nu i slutet av dec, så kör vid nästa mens i jan.
Hoppas någon plussar här snart, de ger lite hopp!!
Bimbo- på mig själv kan jag se de, har alltid likadant 1-2 dagar innan mens!
Hej välkomna hit ni nya!
Jag är inne på min 6e kur nu i jan:/ så jag är väl inte nu började precis! Men precis börjat om efter ett MA.
Vi tog en paus nu i dec!
Har med pco får egen mens men ingen ägglossning!
Jag fick blinkande gubbe på CBs äl test idag:) utan någon behandling med pergotime!
Kroppen är bra rolig!
Hoppas nu de blir ägglossning av de!!
Blinkande gubbe igår och i morse, på CBs äl test, ska bli en fast gubbe ju när det är dax, men nu på kvällen va det bara en ring :/ alltså neg.
Fattar inget.. Någon som har en liten förklaring.
Alltså med pergotime kan man nog få äl ifrån dig 11-12 å framåt. Efter dag 22 är börjar nog äggen bli dåliga.
Jag har haft på dag 14, dag 16-18 å 19 en gång, så kan variera!
Du har ju haft äl iaf eftersom du fick mens:)
Jag hade kört på med ny dos om du ändå fått mera.
Jag själv tog paus nu i dec men fick egen äl, pergotime kan sitta i månaden efter med. Sen går jag alltid på vul under behandling för att kolla antal ägg och när äl ungefär blir, och så man inte blir överstimulerad, de kan va farligt!
börja med äl. dag 10 i cykeln..? jag började dag 11, i tisdags och har fortfarande inte fått positivt på äl.testet, börjar bli nervös att jag inte haft någon äl. eller att jag missade den och den var ca dag 9-10??
hur gör ni här, tar ni Pergo varje månad? jag har fått order om att bara ta varannan månad. och ska tillbaka dag 22 i cykeln varannan månad för att ta blodprov och se om jag ägglossat.
Är de någon här som kan ge lite hopp, jag äter ju pergotime å min sambo har slöa simmare å lite få i antal, är de någon mer som känner igen sig som lyckats bli gravida ändå?
Efter 6 kurer börjar jag tappa hoppet!
Ja grattis yarrow:) kul! Blir de oct bebis då?
Nej inte provat glidmedel, de funkar inte för sambon tyvärr han blir så stressad av de. Men bisolvon tänkte jag köra nästa cykel, börja på typ mens dag 2 å fram till äl? Eller hur ska man ta de tro?
Klart de blir :) här ska inte hända några tråkigheter!
Jag fick ju MA i oct:/ så man har ju dålig lust och ork efter så lång tid nu, över 2 år tog de till de plusset, men 6 kurer pergotime än så länge.
Å nu kommer feb/mars :( vet inte om vi tar en paus då å ladda upp eller bara kör på som vanligt!? Inte sugen på dec barn, men hellre de än inget! Hur tänker ni andra?
Hur går de för er som är kvar?
Här går inget vidare..
Fick mens igen! Va 7e kuren jag åt.
Vilken vecka är du nu i?
Nej jag får äl av enkel kur, så läkaren tycker de räcker! Jag hade fina ägg å bra reserv. Tror sambon är stor del i detta, med sina slöa simmare och lite få i antal.
Läkaren skulle ringa mig imorgon så ska bli kul å höra vad hon säger nu.
I maj har läkaren sagt att hon ska skicka remissen till ivf, måste ha gått 6 mån efter missfall:/ helt galet med så lång tid när man har massa problem! Men tyvärr finns de regler..