• Anonym (Cuckis!)

Kvinnor, skulle ni kunna leva i en cuckold-relation?

Jag har sett en liknande tråd riktad mot män och nu är jag nyfiken på vad kvinnor anser i frågan.

För de som inte är insatta i vad en cuckolding är så är det en relation i vilken kvinnan har sexuell frihet. Dvs hon kan ha sex med vem hon vill, när hon vill etc medan mannen i samma relation är fullt trogen sin kvinna.
    Det är kärnan i cuckolding men det finns många varianter på hur det går till och i stort sätt alla par har sitt eget diskuterade arrangemang.

Så kvinnor, skulle ni kunna leva i en sådan relation?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinnor, skulle ni kunna leva i en cuckold-relation?
  • missan75
    Anonym (Mia) skrev 2013-11-30 09:03:44 följande:

Jag tänder på att min man ger mig gåvan att få njuta hur jag vill istället för att låsa in mig.
    Ja, och då passar det dig. Jag går inte i gång på det, alltså passar det inte mig.
  • Anonym (Men)
    Anonym (Mia) skrev 2013-11-30 09:03:44 följande:
    Jag tänder på att min man ger mig gåvan att få njuta hur jag vill istället för att låsa in mig.

Men sa hon att hon kände sig inlåst eller?
  • Anonym (önskar...)

Ett förtydligande: är nyfiken på fenomenet, men vet inte om jag skulle vilja om jag fick vad jag behöver här hemma. Det som lockar är dels att kunna bli tillfredsställd så ofta som jag vill och dels den bekräftelse jag skulle kunna få (sånt som glöms bort i långa förhållanden).

• Anonym (Mia)
    missan75 skrev 2013-11-30 09:15:51 följande:
    Ja, och då passar det dig. Jag går inte i gång på det, alltså passar det inte mig.

Du har helt rätt i det. Var inte kritik mot dig utan en åsikt från en person som upplever det på ett annat sätt.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Men) skrev 2013-11-30 09:18:34 följande:
    Men sa hon att hon kände sig inlåst eller?

Påstod jag inte att hon gjorde. Berättade hur jag upplevde min situation. På en annan not dock så är väldigt många kvinnor inlåsta av sjukligt svartsjuka män. Jag är bara glad över min situation och den frihet jag har. Jag respekterar andras val såsom varandes rätt för dem.
  • Anonym (Ja)

Ja. Jag är helt enkelt för osäker och svartsjuk för att kunna leva med att min man skulle ligga runt. Jag vet på ett helt annat sätt hur jag själv känner och tänker kring det och hade utan problem kunnat separera kärlek från sex. Eftersom det arrangemanget dock är rätt snett och själviskt så lever jag monogamt och ligger bara med min man.

• Frogo
    Anonym (önskar...) skrev 2013-11-30 10:31:15 följande:
    Ett förtydligande: är nyfiken på fenomenet, men vet inte om jag skulle vilja om jag fick vad jag behöver här hemma. Det som lockar är dels att kunna bli tillfredsställd så ofta som jag vill och dels den bekräftelse jag skulle kunna få (sånt som glöms bort i långa förhållanden).

Min fru sen 10 år får mycket bekräftelse och uppskattar det. Men trots det uppskattar hon kicken att få det av andra män också. Inget konstigt i det, tycker jag.
  • Herr Grön
    Frogo skrev 2013-11-30 08:37:02 följande:

Bekvämt att gömma sig bakom "jag säger bara min åsikt". Man kan faktiskt säga den utan att hånfull eller elak. Andra i tråden klarar det ju.
    Vadå bekvämt gömma sig bakom min åsikt? Obestämd om du tar illa vid dig kan jag tyvärr inte säga det stör min natt sömn det minsta, gömmer mig inte bakom någonting... glöm det!

Min bild är kristallklar i ämnet, hoppas bara verkligen inga barn skall behöva växa upp i störda relationer. Utöver det får folk hänga knäveck i taket med gurkor i munnen utan att det bekommer mig ett skit.... det får du ta som ett hån bäst fan du vill... bryr jag mig inte ett smack om!

För att avrunda.... saknas det inte ett H i begreppet cockold? finns ingen logik i grammarna... låter mer som ruska tupp eller något

Allt gott!
    One Love
  • Frogo
    Herr Grön skrev 2013-11-30 13:56:05 följande:
    Vadå bekvämt gömma sig bakom min åsikt?  om du tar illa vid dig kan jag tyvärr inte säga det stör min natt sömn det minsta, gömmer mig inte bakom någonting... glöm det! Min bild är kristallklar i ämnet, hoppas bara verkligen inga barn skall behöva växa upp i störda relationer. Utöver det får folk hänga knäveck i taket med gurkor i munnen utan att det bekommer mig ett skit.... det får du ta som ett hån bäst fan du vill... bryr jag mig inte ett smack om! För att avrunda.... saknas det inte ett H i begreppet cockold? finns ingen logik i grammarna... låter mer som ruska tupp eller något Allt gott!
    One Love

Ja just det du gör. Du passar på att vara spydig och hånfull och gömmer dig bakom att "jag bara säger min åsikt". Vet du vad... din åsikt är inte värd ett skit mer än nån annans. Och det är faktiskt fysiskt möjligt att behålla den för sig själv i sammanhang där den inte hör hemma. Har du provat det nån gång? Att behålla din åsikt för dig själv? Kan rekommendera det. Respekt för andras uppfattning och liv tex kan vara ett skäl att göra det. Guds frid på dig.
Svar på tråden Kvinnor, skulle ni kunna leva i en cuckold-relation?