Vilket torrfoder till Brittisk korthår?
Det börjar bli dags att byta ut kitten-fodret mot något till en "tonårskatt"
Frågan är vilket.
Vilket torrfoder ska en kastrerad brittisk korthårshane äta?
Det börjar bli dags att byta ut kitten-fodret mot något till en "tonårskatt"
Frågan är vilket.
Vilket torrfoder ska en kastrerad brittisk korthårshane äta?
Mina ulltussar äter Orijens torrfoder och Mjaus blötmat. Båda två tycker att det smakar riktigt gott! Dom var båda uppväxta på RC's kattungefoder men fick bannor från en mycket kunnig tjej på djuraffären i närheten där jag bor. RC innehåller alldeles för mycket spannmål, precis som några här har skrivit. Spannmål = socker, vilket höjer risken för att din kisse får diabetes.
Visst kostar Orijen relativt mycket men verkar vara väldigt mättande. Jag har torrfoder framme hela tiden men behöver inte fylla på skålarna lika ofta som när jag använde RC. Blötmat får dom en klick morgon och kväll. Köper man en katt så tycker jag att man minsann får kosta på sig ett bra foder! Det är kissarna värda :)
Hej! Jag har en brittisk korthår, en härlig pigg och vacker katt, jag steriliserade henne för cirka 6 månader sedan, hon äter torrfoder och blötmat, har en stor aptit, men mitt problem är att hon fäller mycket! Har försökt att byta torrfoder, men hon fortsätter att fälla, min katt är 16 månader, vore tacksam om någon har något tipps! Vänligen Elsa.
En tanke jag fick häromdagen, ska man verkligen sluta med kittenfodret nu efter ett år?
Katten kommer ju fortsätta växa i ett år till lite drygt..
Vi har ett torrfoder som heter "Brit" och finns på Djurmagazinet. Det är billigt och om man tittar på innehållsförteckningen så är det lika bra som de dyrare/bra fodren. Mest äter katterna Mjau blötmat. Jag skulle gärna ge färskfoder, men mina katter vill inte ha något annat än "köpemat" (Ja, glass gillar de, men det kan man ju inte leva på...).