• Monchichier

Vilket torrfoder till Brittisk korthår?

Det börjar bli dags att byta ut kitten-fodret mot något till en "tonårskatt" 
    Frågan är vilket.
    Vilket torrfoder ska en kastrerad brittisk korthårshane äta?

• Svar på tråden Vilket torrfoder till Brittisk korthår?
  • nemo1
    Monchichier skrev 2014-01-17 17:05:07 följande:
    En tanke jag fick häromdagen, ska man verkligen sluta med kittenfodret nu efter ett år?
    Katten kommer ju fortsätta växa i ett år till lite drygt..
    Det går utmärkt att ge ett vuxenfoder.
  • Monchichier
    nemo1 skrev 2014-01-17 17:11:41 följande:
    Det går utmärkt att ge ett vuxenfoder.
    Även fast han fortfarande växer?
    Ska man kanske fortsätta blanda ut vuxenfodret med kittenfodret ett tag till?
  • Tjatigt

Friskies, Royal Canin, Eukanuba eller Iams. Det spelar ingen roll vilken ras det är, alla katter kan äta samma mat. Mjau blötfoder är pest för mina katter, de blir järtedåliga i magen. Jo jag har provat många gånger att fasa in det väldigt försiktigt.

• nemo1
    Tjatigt skrev 2014-01-17 18:22:46 följande:
    Friskies, Royal Canin, Eukanuba eller Iams. Det spelar ingen roll vilken ras det är, alla katter kan äta samma mat. Mjau blötfoder är pest för mina katter, de blir järtedåliga i magen. Jo jag har provat många gånger att fasa in det väldigt försiktigt.
    Friskis är inte ens ett namn man ska nämna, fruktansvärt dåligt
  • Tjatigt
    nemo1 skrev 2014-01-17 18:37:03 följande:
    Friskis är inte ens ett namn man ska nämna, fruktansvärt dåligt

Friskies. Jodå det finns många katter som lever gott på det. Ts, det är en foderdjungel. Lyssna inte bara på andra utan prova dig fram. Själv kör jag på RC och det mår de bra av. Har nog testat 10st olika sorter, men nu har vi hittat rätt! Och vad andra säger om det, det bryr jag mig inte om.
  • Tjatigt

Sen heter det väl BrittiskT korthår?

• nemo1
    Tjatigt skrev 2014-01-17 18:47:44 följande:

Friskies. Jodå det finns många katter som lever gott på det. Ts, det är en foderdjungel. Lyssna inte bara på andra utan prova dig fram. Själv kör jag på RC och det mår de bra av. Har nog testat 10st olika sorter, men nu har vi hittat rätt! Och vad andra säger om det, det bryr jag mig inte om.
    Vad sägs om att du läser på lite om vad katter behöver och vad som inte är bra för en katt innan du ger "råd"?
    Katter är inga kossor!!!
  • elyse
    Tjatigt skrev 2014-01-17 18:47:44 följande:

Det finns människor som inte har några sjukdomar fast de regelbundet äter transfetter också - det betyder inte att det är en del av en bra kost. 
  • Tjatigt
    Monchichier skrev 2014-01-17 18:58:07 följande:
    LOL

?
Svar på tråden Vilket torrfoder till Brittisk korthår?