• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kommer du att titta på julkalendern?
  • Anonym (meself)

    Jag har inga barn, men såg första avsnittet igår. Har varit usel på att titta de senaste åren faktiskt. Är lite intresserad av stenåldern så tänkte att årets kanske kan vara intressant. Inte för att låta som en sur kärring men jag tycker faktiskt att det är lite fel att lura i barn att stenåldersmänniskor uppfann julen när det faktiskt har med jesus att göra...

  • La Lola

    Jag kollar med ett halvt öga när Hedda kollar.
    Än så länge är jag inte imponerad av årets kalender.....


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • beam82

    Ja, jag kommer att titta varje dag. Och lyssna på radiokalendern. Älskar allt som har med julen att göra, och kalendern och tända ljus är tradition ihop med sonen.

  • DenNamnbitne

    Jag kunde inte rösta på det första alternativet eftersom jag inte tyckte att den verkade så bra. Däremot så följer jag alltid traditionen att titta på julkalendern. Det var egentligen bara när det var Allram East som det var så värdelöst att jag var tvungen att sluta titta. Det stod jag inte ut med. Tjuvarnas jul var väldigt bra! Jag röstade på annat eftersom jag tyckte att Hedenhös verkade lite tramsig. Jag tycker att de har lite fånigt svart hår och skådespelerskan som spelar Knota tycker jag inte alls om. Men den kan nog växa!

  • MadPies
    Anonym (meself) skrev 2013-12-02 10:25:12 följande:
    Jag har inga barn, men såg första avsnittet igår. Har varit usel på att titta de senaste åren faktiskt. Är lite intresserad av stenåldern så tänkte att årets kanske kan vara intressant. Inte för att låta som en sur kärring men jag tycker faktiskt att det är lite fel att lura i barn att stenåldersmänniskor uppfann julen när det faktiskt har med jesus att göra...
    Fast man firade jul innan Jesus, kristendomen har bara snott en redan existerande högtid, Jesus ska inte ens vara född på vintern.

    Jag tänker se på julkalendern i år, den verkar mycket bättre än förra årets.
  • fluu

    Har alltid tittat hur bra eller dåligt det än varit. Årets har ju varit hemsk so far.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Furstinna
    beam82 skrev 2013-12-02 10:56:31 följande:
    Ja, jag kommer att titta varje dag. Och lyssna på radiokalendern. Älskar allt som har med julen att göra, och kalendern och tända ljus är tradition ihop med sonen.



    Samma här.

    Dottern tycker om den.
  • The Doctor

    Vi tycker att den är bra än så länge, kul att Barna Hedenhös blir aktuell igen.


    Vi ärver inte jorden från våra föräldrar utan vi lånar den av våra barn.
  • Aniiee

    Jag kommer att tistta på de första 5 avsnitten. Sen kommer jag ta ställning till om jag vill se resten. Jag dömmer aldrig 5 timmar serie på först 13 minutrarna...... 


    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Anonym (mrs x)
    Anonym (meself) skrev 2013-12-02 10:25:12 följande:
    Jag har inga barn, men såg första avsnittet igår. Har varit usel på att titta de senaste åren faktiskt. Är lite intresserad av stenåldern så tänkte att årets kanske kan vara intressant. Inte för att låta som en sur kärring men jag tycker faktiskt att det är lite fel att lura i barn att stenåldersmänniskor uppfann julen när det faktiskt har med jesus att göra...
    Det är ungefär lika fel som att man tutar i barnen att Jesus var Guds son som dog för våra synder. Och om dina ungar inte kan se det skämtsamma i att Barna Hedenhös uppfann julen så säger det mer om er som familj än om någon annan. För övrigt bör du omedelbart läsa på om julen och dess härkomst.

    Som svar på frågan så blir det ett rungande JAAAAAAAAAAAAAAAAA! Vi tycker att årets julkalender är jättebra! Båda tummar upp!
  • The Doctor
    Aniiee skrev 2013-12-02 19:15:46 följande:
    Jag kommer att tistta på de första 5 avsnitten. Sen kommer jag ta ställning till om jag vill se resten. Jag dömmer aldrig 5 timmar serie på först 13 minutrarna...... 
    Helt rätt!
    Vi ärver inte jorden från våra föräldrar utan vi lånar den av våra barn.
  • Aniiee
    The Doctor skrev 2013-12-02 19:17:04 följande:
    Helt rätt!
    Tycker jag med =) Men de verkar som att många inte håller med...... Ser 5 minuter på en film på bio "Äsch, nu går vi, den är ju kass" elelr spelar ett TS-spel med speltid 50 timmar i en kvart "Nä, det var inge bra...." (En kvart in på ett spel har introvideon knappt ens börjat....=P)
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • DenNamnbitne
    The Doctor skrev 2013-12-02 19:08:05 följande:
    Vi tycker att den är bra än så länge, kul att Barna Hedenhös blir aktuell igen.
    Jag håller med om att det är kul att serien blir upplivad! Jag gillade inte första delen men dagens avsnitt var roligt!
  • Anonym (jossan)
    MadPies skrev 2013-12-02 14:26:21 följande:
    Fast man firade jul innan Jesus, kristendomen har bara snott en redan existerande högtid, Jesus ska inte ens vara född på vintern.

    Jag tänker se på julkalendern i år, den verkar mycket bättre än förra årets.

    Men du, det är inte kall och snöig vinter i Betlehem där Jesus föddes just nu. Du kan väl allt det här om att jorden rör sig?
  • strut

    Älskar årets julkaleder. Kollar varje år (fastän vår dotter än är för liten för att kolla)

Svar på tråden Kommer du att titta på julkalendern?