Inlägg från: Anonym (Rädd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rädd)

Ni som varit inlagd på psykiatrin...

Skönt och höra att det hjälpt dig anonym (bipolär). Har mest problem på morgonen och när jag får panikattacker, vill verkligen inte dö men ibland blir man orolig att man ska flippa ut och inte veta vad man gör:/ Miela33 åhhh tack!!! Hjälpte det dig då? Kramar. Behandlingshem med DBT/KBT inriktning

• Anonym (Rädd)

Du slog huvudet på spiket där. Därför jag vill in på behandlingshem för där tar man tag i saken och jobbar med det och förlitar sig inte på medicinen. Iallafall är det så på det behandlingshem jag vill till

• Anonym (Rädd)

Tack gört! Har pratat med överläkaren på min psykiatri och han ska hjälpa mig få igenom behandlingshem. Går det inte så lägger jag in mig! Men nej är det så att man får betala det själv? Fy fan!!!

• Anonym (Rädd)

Förstår att du känner som du gör och jag tycker det är jätte tragiskt att det ej hjälpt dig. Dock är jag i kontakt med folk privat som är på det behandlingshemmet jag vill till och dom jobbar verkligen på där

• Anonym (Rädd)

Åh vad snäll du är gört! Tack för alla råd och tips. Hoppas på det bästa nu. Jätte snällt av dig. Stora tack kramar till dig. Och er andra:)

• Anonym (Rädd)

Bor i skåne

• Anonym (Rädd)

För mig så bryr jag mig inte så mkt om kostnaden. Visst jag ska ju så klart ha råd med det men vill bara må bra och maten om dagen hemma är ju också dyr... Så mkt godis som jag äter hihi

• Anonym (Rädd)

Tack grodan13. Beklagar! Skönt det hjälpt dig. Tyvärr är det ju så att när man mår dåligt så kan väl inte allt va positivt runt en. Vill bara ej bli skrämd där

• Anonym (Rädd)
    Anonym (gört) skrev 2013-12-14 16:39:16 följande:
    TS. Hur går det för dig? Tänker på dig!

Jag kämpar på med att få komma till behandlingshem. Min läkare och psykolog ska skriva intyg till min överklagelse för soc beslut och ska ta upp det med deras chef på psykiatrin och se om regionen går med på och betala. Är kämpigt men kan bara härda ut. Gör mig rörd att du bryr dig så mycket:) ❤️
  • Anonym (Rädd)
    EnLitenSvamp skrev 2013-12-17 16:50:14 följande:
    Du har rätt i det du säger men det borde finnas uppdelningar av vilken grad av psykisk sjukdom man har. Att ligga inne på psyket för självmordsförsök med schitzon är fan inte rätt.
    Fjärilslarv skrev 2013-12-17 15:48:31 följande:
    samma här de nästan kastade medicin efter mig. men någon att samtala med fick man inte.
    Precis, man blev bara förvarad. 
    Be with a man who ruins your lipstick, not your mascara.

Det håller jag med om att det borde vara mer uppdelat och att dom inte blandar folk helt olika. Men det lär dom ALDRIG lägga pengar på. Tyvärr är det som ni säger förvaring bara och slänga i folk tabletter för det är det enda dom hinner med
  • Anonym (Rädd)
    EnLitenSvamp skrev 2013-12-18 18:32:29 följande:
    Med andra deprimerade människor. Inte så att det finns lite av den varan tyvärr. Man ska INTE vara med folk som är schizofrena eller allmänt våldsamma/skrikiga. Man önskar ju bara att man dog så man slapp höra/se galenskapen. Träffade en tjej som lades in på psyket för självmordsförsök där det var en kvinna som som typ var kannibal (fattade inte hela historien) och som tog en tugga av sin egen arm vid lunchen. Jag vet att det finns en kille på Piva på Danderyd som är schizofren och som går runt med landstingetskalsonger på huvudet och som tror att han jobbar som livvakt åt kungen och som vaktar olika "objekt" inne på avdelningen. Jag vet massor av liknande historier från en mängd olika städer och man har slutat bli förvånad.  

Men fy fan!!! Tog tugga av sin egen arm? Sådana vill man för fan ej va runt, man vill ju inte riskera att bli skadad!
  • Anonym (Rädd)
    Maryon skrev 2013-12-22 18:59:45 följande:
    TS, att vara inlagd är ingenting som skall rekommenderas men det kan i vissa fall vara nödvändigt. Och som någon här i tråden skrev - det kan rädda liv. Får jag fråga vad det är som gör att du funderar på inläggning? Är det någon som talat om detta för dig specifikt?

För att jag mår så dåligt, några tycker väl ej det är en bra ide mer än att jag kan få komma dit och få ordning på tabletter. Vet ej riktigt vad men vill bara ha hjälp med och må bra igen!
  • Anonym (Rädd)
    EnLitenSvamp skrev 2013-12-22 21:59:09 följande:
    I fall du vill åka in så tycker jag en vän till dig ska ringa polisen och göra en anmälan. Någon får gärna rätta mig om jag har fel men jag har för mig att det blir ett annorlunda ärende om någon annan ringer in. Väl där inne så får du ju själv avgöra om du tycker det är bra eller inte. MEN glöm som sagt var inte att ta med dig din laptop/surfplatta, surfsticka och några hörlurar för det kommer kännas som om tiden står still många gånger och då är det bra att ha något att fördriva tiden med. På vissa ställen får man inte ha telefon med kamera så om du har någon gammal skrutt som ligger i någon låda så ta med den. Önskar dig hur som helst en glad 4:e Advent!!
    throw me to the wolves and i will return leading the pack.

Varför ska man göra en anmälan till polisen? Jo jag lär ta med så mkt underhållning som möjligt där kan jag lova! Åhh tack detsamma! ❤️
  • Anonym (Rädd)
    Maryon skrev 2013-12-23 17:51:01 följande:
    Polisen behöver inte underrättas. Om du känner dig osäker TS så kan du alltid ringa till sjukvårdsupplysningen, eller kanske direkt till psykakuten? Har du någon vän du kan ta med dig dit? Det kan bli långa väntetider, och sen är det upp till jourläkaren att bedöma om du skall bli inlagd eller inte. Om du känner dig osäker på dina egna tankar - tala om det! Låt dem få veta att du är rädd. Jag håller tummarna att det är bra personal som jobbar!!

Jag var på psykakuten precis, en vän följde med mig. Dom jag träffa där som jobbar där var jätte trevliga och fick mig även och skratta några gånger. Är på väg hem igen dock. Vill inte bli inlaggd utan ska försöka höja tabletterna så mår jag kanske bättre så länge.
  • Anonym (Rädd)
    Maryon skrev 2013-12-23 18:32:03 följande:
    Men vad härligt att höra TS! Det allra bästa var att du upplevde personalen som trevliga! Var det läkaren som ordinerade dig att höja din medicindos? 

Tack:) jo dom var jätte bra där och förstod mig. Ja han tyckte det men han sa jag får avgöra sj då jag är så rädd för och höja mm
  • Anonym (Rädd)
    Maryon skrev 2013-12-23 22:48:57 följande:
    Får jag fråga vilka mediciner du står på? Antidepressiva antar jag?

Ja zoloft 25 mg, lergigan 15 mg och mirtazapin ca 20 mg. Har låga doser för är så känslig
  • Anonym (Rädd)
    EnLitenSvamp skrev 2013-12-24 10:54:10 följande:
    Som sagt var så kommer jag fan inte riktigt ihåg exakt varför. Känner inte för att ringa någon som ligger inne just nu för att fråga heller då samtalen blir så jävla deprimerade. Men jag vet att det finns något skäl, återkommer när minnet gör sig påmint. Kul att det gick bra på psykatrin.

Ja gör det:) Jo men har en jävla ångest idag igen som vanligt, fattar ej hur jag ska oeka med allt firande idag
  • Anonym (Rädd)
    EnLitenSvamp skrev 2013-12-24 12:12:14 följande:
    Bara att höja dosen själv tills det blir bra

Jo men jag blir ju så jävla trött av dom lugnande så sitter och sover nästan redan
  • Anonym (Rädd)

Tack alla så jätte mkt och stora kramar till er. Nä det enda läkaren sa va och höja zoloft om jag ville och ta en stesolid (2 mg) tablett när det blir för jobbigt

• Anonym (Rädd)
    EnLitenSvamp skrev 2013-12-24 21:20:05 följande:
    Du måste verkligen vara jättekänslig. Jag åt 4-7st 5mg om dagen förut. Visserligen så var det inte utskrivet men i alla fall. Nu ska jag logga ut för kvällen. Trevlig fortsättning TS & Maryon + alla ni andra.

Ja jag är skit känslig av mig, men sen hade jag tagit 10 mg lergigan med men jag var helt lullug av det. Tack detsamma:) kramar
Svar på tråden Ni som varit inlagd på psykiatrin...