• Herr Grön

    Vilken nubbe väljer du till sillen i jul?

    Nu skall jag söka mig på en liten grej här... det närmar sig jul och i alla fall hos mig är egen inlagd sill en rotad tradition, likaså nubben till den! Jag tänker mig då också en ägghalva med majonäs och röd rom på samt en hemmagjord potatisgratäng... sitter så klart här och blir hungrig nu Tungan ute

    Nåväl, undrar lite nyfiket vad ni där ute skulle välja för nubbe till sillen om alla flaskorna stod på bordet?


    Angel came down from heaven yesterday
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken nubbe väljer du till sillen i jul?
  • Grande Rock

    brukar bli en Aalborg juleakvavit på lille julafton, resten av julen är vit för min del


    The Devil Stole the Beat from the Lord
  • Herr Grön
    Momalicious skrev 2013-12-08 12:16:42 följande:
    Ingen, tycker allt är äckligt. Är ingen person som gillar alkohol öht egentligen ;)
    Ja det är ju så klart också ett alternativ... skulle ha slängt med några alkoholfria val också inser jag nu, är absolut inte ute efter vad vi skall supa oss fulla på .. handlar inte alls om det! jag tycker det är finlir att avnjuta en nubbe eller två till sillen... liksom en god konjak till kaffet Cool
    Angel came down from heaven yesterday
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

    Jag skulle avstå både nubbe och sill, men gärna tagit en extra ägghalva eller sju samt en god portion potatisgratäng.

    Måste jag välja en så får det nog bli någon akvavit, Skåne är ju en klassiker. Men det har jag inte druckit på tio år kanske och då bara smakat.


    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Herr Grön
    Grande Rock skrev 2013-12-08 12:20:54 följande:
    brukar bli en Aalborg juleakvavit på lille julafton, resten av julen är vit för min del
    Samma här Grande, vi har aldrig druckit mer än någon pilsner och den traditionella nubben till sillen, utöver det vitt. Orka annat efter all god mat
    Angel came down from heaven yesterday
  • Herr Grön
    Herr Grön skrev 2013-12-08 12:25:19 följande:
    Samma här Grande, vi har aldrig druckit mer än någon pilsner och den traditionella nubben till sillen, utöver det vitt. Orka annat efter all god mat
    Alltså inte vitt vin då
    Utan vitt i övrigt, skall erkänna att det hänt en liten konjak till kvällskaffet något år men thats it!
    Angel came down from heaven yesterday
  • Capt Janeway

    Absolut Pears (päron), tycker jag funkar himla bra till den tunga julmaten. Skrattande

Svar på tråden Vilken nubbe väljer du till sillen i jul?