• Ernst Hugo

Gravid, singel och dejtar?

Ämnet har ju varit uppe förr. Gravid och singel. Min fråga är hur ni kvinnor som är gravida och singlar resonerar. Jag dejtar och har inget emot att hon har barn eller är gravid, men ser sällan någon gravid i dejtingvärlden. Är det fortfarande tabu eller kan ni tänka er att dejta?

Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • Svar på tråden Gravid, singel och dejtar?
  • Ernst Hugo

Jag menar att en kvinna som dejtar under graviditeten inte är känslig för grupptryck och konventioner vilket i mina ögon är tecken på integritet och god självkänsla.

• Ernst Hugo

Linnez@

Varför skulle det inte hålla med någon du träffade nu?

• Linnez
    Ernst Hugo skrev 2013-12-15 16:37:35 följande:
    Linnez@

Varför skulle det inte hålla med någon du träffade nu?
    Jag tror inte att en man skulle vilja att det var så kul, jag är ensam gravid och ingen pappa som är intresserad om ungen lever eller dör. Blir ju kanske lite känslomässigt komplicerat att satsa på ett förhållande med en annan man när man ska föda barn om tre månader. Känns som att det skulle vara svårt att vara ensam förälder med en nyförlöst och skaffa ett förhållande på samma gång. Känns ju som att man isf tvingar på den nya mannen ett barn. 
  • Ernst Hugo

Linnez@

Men om mannen väljer dig och barnet för att han verkligen vill?

• Linnez

Jo det är klart det skulle funka då! OM jag träffar han om två veckor eller två år så måste han ju vilja ha barnet med, skulle ju inte funka annars. 
    Jag är inge bra på det där med dejting alls tyvärr :/
    Alla kör ju via nätet nu, vad ska man skriva då?

• Ernst Hugo

Linnez@

Skriv från hjärtat, skriv dom det känns, berätta som det är, skriv om det som du gillar, skriv om det du önskar. Försök undvika upprepade versaler och långa beskrivningar av det du ogillar

• xSpinell
    Ernst Hugo skrev 2013-12-15 17:20:03 följande:
    Linnez@

Skriv från hjärtat, skriv dom det känns, berätta som det är, skriv om det som du gillar, skriv om det du önskar. Försök undvika upprepade versaler och långa beskrivningar av det du ogillar
  • Linnez
    Linnez@

Jo det är klart . Har bara dålig erfarenhet, visar sig att jag alltid faller för fel, som så många andra. Men det kommer väl när det kommer. Är iaf ung än, som tur är Skrattande
  • LillaBingo
    Linnez@

Hur många tror du det finns som tycker det är ok att man visar en gravidbild på sig själv eller skriver det i sin pres?
    Om du bara visste hur elaka människor är på dejtingsidor.. Jag är gärna ärlig med mitt "tillstånd" men jag tänker inte berätta det för varenda karl på dejtingsidan. 
    Jag tror, tyvärr, det är ganska få som vill dejta en gravid kvinna. Och då menar jag dejta på allvar inte bara för att få sig ett knull.. 
  • Ernst Hugo

Lillabingo@

Prova - jag tror du kommer bli förvånad över hur många män som vill dejta en gravid kvinna. Inte bara för ONS!

Svar på tråden Gravid, singel och dejtar?