• Anonym (Ej pryd, men...)

Solsidan olämpligt för barn!

Igår var det alltså dags igen.. för Solsidan, detta program som vi har följt i alla säsongerna, de sista två har även våra barn tittat men nu är det faktiskt stopp!
    Väldigt olämpliga sexscener och skämt, inget man förknippar med familjeunderhållning. Först var det porrfilm och nu analblekning! Hur förklarar man det för en 8 åring som tittar på tv tillsammans med familjen? 
    Är det fler än jag som tycker att det har spårat ur och inte vill att era barn skall se på skiten mer? 

• Svar på tråden Solsidan olämpligt för barn!
  • Anonym (wer)

tramsig du är... att man orkar!

• Vitrysk hockeyhjälte

Ja alltså, jag är 33 och har ännu inte fattat hur en analblekning funkar. Kan ingen förklara det för mig?

Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Anonym (anonym)

Solsidan är inget familjeprogram.

• Anonym (Bea)

Det är väl inget barnprogram? Så varför skulle barnen vilja titta på det? Det är ett humorprogram för vuxna. Vill ni se ett barnprogram eller ett familjeprogram så får ni kanske välja något annat.

Anonym (wer) skrev 2013-12-09 10:57:08 följande:
    tramsig du är... att man orkar!
    Vadå tramsig? Varför är det tramsigt att jag anser det vara olämpligt för barn?
  • Anonym (L)
    Anonym (Ej pryd, men...) skrev 2013-12-09 11:05:01 följande:
    Vadå tramsig? Varför är det tramsigt att jag anser det vara olämpligt för barn?
    Det är tramsigt att du anser att det är ett problem hos Solsidan. Målgruppen, precis som många andra program, är inte barn.
    Anonym (Bea) skrev 2013-12-09 11:01:13 följande:
    Det är väl inget barnprogram? Så varför skulle barnen vilja titta på det? Det är ett humorprogram för vuxna. Vill ni se ett barnprogram eller ett familjeprogram så får ni kanske välja något annat.
    Barnprogram nej, men familjeprogram är det, eller var iallfall fram till de sista två avsnitten :(
  • Anonym (wer)
    Anonym (L) skrev 2013-12-09 11:07:38 följande:
    Det är tramsigt att du anser att det är ett problem hos Solsidan. Målgruppen, precis som många andra program, är inte barn.
    exakt!
  • Anonym (em)

klockan åtta på kvällen borde väl din åttaåring sova ialla fall.
    eftersom det inte är lämpligt för barn är det den vuxna som får ta beslutet. vi har beslutat att vår 10åring får se det. men jag vet ju att hennes kompisar inte ser på det eftersom deras föräldrar inte tycker det är lämpligt. språket har blivit lite väl fult kan jag tycka.

• Anonym (Bea)
    Anonym (Ej pryd, men...) skrev 2013-12-09 11:08:42 följande:
    Barnprogram nej, men familjeprogram är det, eller var iallfall fram till de sista två avsnitten :(

Nej, de kallar det inte ens själva för familjeprogram utan komediserie. Varför tror du att det är ett familjeprogram? Vilka barn i lågstadiet gillar att se pinsamma humorserier för vuxna?
Svar på tråden Solsidan olämpligt för barn!