• Anonym (Ej pryd, men...)

Solsidan olämpligt för barn!

Igår var det alltså dags igen.. för Solsidan, detta program som vi har följt i alla säsongerna, de sista två har även våra barn tittat men nu är det faktiskt stopp!
    Väldigt olämpliga sexscener och skämt, inget man förknippar med familjeunderhållning. Först var det porrfilm och nu analblekning! Hur förklarar man det för en 8 åring som tittar på tv tillsammans med familjen? 
    Är det fler än jag som tycker att det har spårat ur och inte vill att era barn skall se på skiten mer? 

• Svar på tråden Solsidan olämpligt för barn!
  • kaffeamanda
    Anonym (Ej pryd, men...) skrev 2013-12-10 08:56:16 följande:
    Vi pratar inte dagisbarn här utan barn som går i 3:an. Finns många barn i den åldern som klarar av att se på tv kl 20, tror att det är många som sett på melodifestivalen, fångarna på fortet och gladiatorerna. Alla dessa program började kl 20.
    Ja, de programmen går fredagar och lördagar, lite skillnad. Varför inte ta lite föräldraansvar istället? Min ettåring är ofta uppe kl 23 eftersom hon inte behöver gå till förskolan, ska vi då låta henne se på CSI? Varför inte bara acceptera att ungen inte behöver se på tv vid den tiden?
  • suziz
    "Men i fjärde säsongen av ”Solsidan” blir det än mer vågat. Närmare bestämt i avsnitt 6.

- Många barnfamiljer kommer nog hoppa till i soffan där hemma. Vi kanske ska gå ut och varna, säger Felix Herngren, 46, och skrattar." www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article17690109.ab

Vi ser själva solsidan, men inte med barnen eftersom jag inte tycker det är ett lämpligt program för barn.
  • Vitamin

Precis som du skriver i den egen rubrik, TS. -Solsidan är olämpligt för barn!
    Så varför låter du ditt barn titta?

• No Logo

Jag håller med dig TS! Kl 20 är Prime Time, dvs en tid som ska fånga upp så många tittare som möjligt och då många familjer gemensamt ser på TV, inklusive lågstadiebarn. TV-program som Jul med Ernst, På Spåret, Äntligen hemma, Arga snickaren etc. Dvs inte barnprogram, men familjeunderhållning. Jag har inga problem med att sätta gränser kring mina barns tv-tittande, men kruxet med denna säsong Solsidan är att inriktningen ändrats markant. Det är tråkigt att vara tvungen att ta bort något som barnen gillat och som tidigare varit passande. Det är som om Ernst plötsligt skulle baka "choklad-dildos" och visa hur man bygger en sexgunga ; )

• Isbit
    Anonym (Ej pryd, men...) skrev 2013-12-10 08:53:41 följande:
    MIn åttaåring går inte upp kl 6 på morgonen utan kl 8 då hon inte börjar skolan före kl 9. Då är hon utsövd och pigg.
    TIll helgerna är hon ibland uppe till kl 23.
    Lägger du din åtta åring kl 20.00 även när det är sommarlov eller semester? Även på nyårsafton?
    japp
  • Seglaren1

Jag antar att du låter dina barn se på filmer där folk slåss och dylikt? Sex är naturligt, det var väl så dom blev till?

• Anonym (Ej pryd, men...)
    Isbit skrev 2013-12-10 10:13:23 följande:
    japp
    Vad trevligt ni måste ha det på nyårsafton tillsammans då :(
  • La Lola
    Anonym (Ej pryd, men...) skrev 2013-12-10 10:32:01 följande:
    På vilket sätt skulle de ha det otrevligt menar du bara för att barnet lägger sig kl 20? Obestämd
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Isbit
    Anonym (Ej pryd, men...) skrev 2013-12-10 10:32:01 följande:

Barnen har väl inget ut av tolvslaget tycker jag. Verkligen ingenting!

Svar på tråden Solsidan olämpligt för barn!