Barnvakt vid umgänge.
Har en dotter på fyra år, jag och pappan har varit separerade i nästan tre år.
Under dessa år har jag anpassat mig efter när han med kort varsel vill träffa dottern. För ett år sedan blrjade han nytt jobb och kunde då inte ha varannan helg under provanställningen, när han fick fast jobb så ville han först ordna bättre bostad. Detta har han gjort nu och jag ville då igen ha ett fast fungerande umgänge för dem (enligt jobbet blev han lovad varannan helg ledigt när han skrev papper). Nu ska han ändå jobba på helgerna för att han vill ha in mer pengar.
Jag kan tycka att det är ok att ha barnvakt emellanåt för att man måste ta ett jobbpass eller ska iväg på nåt speciellt. Problemet nu är att det är varje gång hon är där och att det är hans fru som inte pratar svenska. Frun har varit i sverige i två månader. Vi har inget papper på umgänge och jag vill inte lämna min dotter med en person som inte förstår henne. Självklart kan hon få fram om hon är hungrig eller liknande men hur ska hon kunna sätta gränser (vilket dottern verkligen behöver just nu) eller föra normala samtal. Pappan jobbar ju ändå, då kan hon ju lika gärna vara hemma.
Dottern är en riktig pain in the ass när hon har varit hos pappa. Hon är chefen i deras hem och får göra vad hon vill vilket jag känner blir ännu värre om hon ska spendera dagarna med någon som inte har språklig möjlighet att säga ifrån.
Hur ska jag hantera situationen?