• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Reflexen

Eagle:

Varför tror du det? Din kurva ser normal ut, den kan hoppa lite upp o ner så där utan problem. Hur är dina flytningar nu? Om de vattniga/äggviteaktiga har slutat så tyder mycket på att du hade ÄL där ff satte ut den.

Om något med tempen ändras så att det inte verkar ha varit ÄL så ändrar ff det.

• Reflexen

Venne: va tråkigt med minus! Hur lång lutealfas har du? Kan det vara för tidigt ännu?

• Reflexen

Joss:

Du får kryssat streck när du bara har en parameter, dvs tempen, ifylld. När du fyller på med ÄL-testet så får du säkrare notering o därmed ifyllt kryss och annan dag.

Har själv inte använt tester så kan inte hur de visar. Däremot så anger ff att ÄL sätts till dagen innan tempökningen.

• joss82
    Reflexen skrev 2014-11-03 16:06:44 följande:

Joss:

Du får kryssat streck när du bara har en parameter, dvs tempen, ifylld. När du fyller på med ÄL-testet så får du säkrare notering o därmed ifyllt kryss och annan dag.

Har själv inte använt tester så kan inte hur de visar. Däremot så anger ff att ÄL sätts till dagen innan tempökningen. smile1.gif

Jo det vet jag. Men enligt äl-testerna har man ju äl oftast dagen efter starkt utslag på stickan, så då förstår jag inte varför ff ändrade datum på grund av testet...
  • Vickylee

Hej tjejer! Vad tror ni om den här kurvan? Kan det vara en såndär trifasisk? :) såhär har min kurva aldrig sett ut tidigare. Hoppas hoppas att det tagit sig den här gången!!

• Venne
    Reflexen skrev 2014-11-03 16:02:43 följande:

Venne: va tråkigt med minus! Hur lång lutealfas har du? Kan det vara för tidigt ännu?

Brukar vara 16 dagar, men man borde väl plussa efter lika lång tid ändå? Eller?
  • Zora
    Iskristall skrev 2014-11-03 10:46:01 följande:

Zora: Det kan vara en implantationsdipp! Inte deppa ihop! smile1.gif

Ja vi säger väl det, om inte annat kan ju hoppet leva lite längre om man tänker att det är det Får se hur tempen ser ut imorgon.
  • Snobi

Hej igen! Familjeliv har inte funkat i min mobil på ca två veckor så jag har inte varit inne här, men nu har jag försökt läsa ikapp. Grattis till er som fått plus!!

Själv är jag på dag 17 i min andra pergocykel. Blir det som förra så har jag väl nio dagar kvar till äl.. drygt!

Tycker förresten att man ser två tydliga faser i min kurva redan. Lite knäppt men åtminstone under början av cykeln kan man väl ha lite högre temp innan den går ner igen? Antar att min kropp är lite långsammare på alla sätt och vis.. typ.

• eagle87

Varför stiger inte tempen? Lägger in en bild från sist jag hade ägglossning men då glömde jag tempa tills typ äl+5.

Svar på tråden Tempar/Fertility friend