• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Iskristall

Jag är på reflexen och zoras tåg. Antingen senare äl eller ingen alls än. Tror inte på äl där ff satt ut...

• louisep87

Suck. Ingen mens på fem månader så kom den helt plötsligt. Ska det hålla på att jävlas hela tiden ger jag upp. Bara att kontakta kvinnokliniken nu då!

• Zora
    louisep87 skrev 2014-10-30 17:49:30 följande:

Suck. Ingen mens på fem månader så kom den helt plötsligt. Ska det hålla på att jävlas hela tiden ger jag upp. Bara att kontakta kvinnokliniken nu då!

Men fy vad trist Ja har du inte haft mens på 5 månader så har du inte haft Äl heller antar jag. Kan nog vara en god idé att prata med någon och höra vad det kan bero på. Har du alltid haft strul med cyklerna? Eller har du ätit p-piller el nåt tidigare? (Kanske har frågat dig förut och i såfall får du ha överseende )

En positiv sak ändå är att du fått mens. För då är det ju liksom "utrensat" och möjligheten finns att Äl kommer igång nästa cykel Kram!
  • Zora
    Petto 83 skrev 2014-10-29 19:43:19 följande:

Vet inte vad som hände med min temp, har varit som en berg och dalbana senaste dagarna :) phpYHdfoQ92767.jpg

Jag tycker din kurva ser helt normal ut. Att tempen går lite upp och ner är inget konstigt och man kan även ha dippar ner under "coverline" utan att det behöver betyda något.

Jag skulle säga att du bör kunna få ett plus alt. mens under helgen, vilken dag beror på vad du har för luthealfas, men allt från idag till på söndag. Håller tummarna!
  • Petto 83

Zora: är min första tempar månad så jag är lite rookie :) Mensen verkar komma i gång nu så det blir spännande å se nästa månad :)

Tack för svaret i alla fall :)

• Reflexen

Louise:

Vet inte om jag fattade rätt, har din mens kommit idag?

Isf är det bra, då verkar dina cykler komma igång. Om den inte kommit, så kan det säkert bero på p-pillerna fortfarande. Det kan väl ta upp till ett år innan cyklerna stabiliseras? Förhoppningsvis är det inget konstigt, men ring gyn och fråga om du kan få en tid för kontroll o frågor.

• Zora
    Petto 83 skrev 2014-10-30 18:59:50 följande:

Zora: är min första tempar månad så jag är lite rookie :) Mensen verkar komma i gång nu så det blir spännande å se nästa månad :)

Tack för svaret i alla fall :)

Trist att mensen kom men nu är du ju inne i tempandet så det är bara att fortsätta, man lär sig mycket om sin cykel och sin kropp när man tempat ett tag

Kan även rekommendera att använda Äl test (om man inte tycker det känns stressande att "jaga" Äl) För mig ger det iallafall en trygghet att jag vet när Äl är på g och att vi inte missar det. Tempen berättar ju bara när Äl var så den är, för mig, en bekräftelse på det Äl testet visar + att jag förstås lärt mig ungefär när jag har Äl och hur det känns då
  • Petto 83

Zora: är egentligen inte ledsen att den kom i dag. Är andra mensen efter amning av barn nr 2 :) och då han är sjuk och vi väntar på undersökningar och prover så är det nog bra att vänta ändå. Har haft nästan hemsk äl-smärta nu så den är svår att missa men har det flera dagar så ett test är inte dumt om man vill vara helt säker :)

• Zora
    Petto 83 skrev 2014-10-30 19:39:51 följande:

Zora: är egentligen inte ledsen att den kom i dag. Är andra mensen efter amning av barn nr 2 :) och då han är sjuk och vi väntar på undersökningar och prover så är det nog bra att vänta ändå. Har haft nästan hemsk äl-smärta nu så den är svår att missa men har det flera dagar så ett test är inte dumt om man vill vara helt säker :)

Ja okej, då förstår jag att det inte känns allt för ledsamt att den kom.

Det är som mig då, har också fått hemsk Äl smärta efter första barnet och den brukar börja lite som lätt mensvärk ett par dagar innan Äl för att sedan peaka vid Äl när det gör så j-la ont. Ibland kan jag varken sitta eller stå. Lite jobbigt men oftast blir det inte riktigt så illa. Sen fortsätter "mensvärken" oftast ända fram till mensen kommer.

Så jag vet ju egentligen när Äl är uran tester, men jag gillar den extra kontrollen (kontrollfreak )
  • Petto 83
    Zora skrev 2014-10-30 20:37:27 följande:
    Ja okej, då förstår jag att det inte känns allt för ledsamt att den kom.

Det är som mig då, har också fått hemsk Äl smärta efter första barnet och den brukar börja lite som lätt mensvärk ett par dagar innan Äl för att sedan peaka vid Äl när det gör så j-la ont. Ibland kan jag varken sitta eller stå. Lite jobbigt men oftast blir det inte riktigt så illa. Sen fortsätter "mensvärken" oftast ända fram till mensen kommer.

Så jag vet ju egentligen när Äl är uran tester, men jag gillar den extra kontrollen (kontrollfreak smile1.gif )
    Fy, inge kul att ha så ont och då samtidigt mysa till det kanske inte alltid känns som prio ett. Har det inte så jobbigt men ställa sig och hoppa jämfota är inte aktuellt :)

I går kväll hade jag sån sjuk mensvärk i svanken att det strålade ända ner i svanskotan som värsta foglossningen och nu är det mycket bättre. Lite omvänt med andra ord :)
Svar på tråden Tempar/Fertility friend