5 års barnlöshet
Hej alla ni som läser!
Tänkte att jag skulle lätta mitt hjärta lite genom att skriva här.
För att göra en lång och mörk historia kort, så har vi helt enkelt försökt få barn i över 5 år nu.
Vi försökte själva i 2 år och blev gravid men slutade tyvärr i MS efter ca 12 veckor och glädjen dog.
Jag hade aldrig tänkt på att man kunde få ms, eller rättare sagt aldrig tänkt mig att vi skulle få de.
Så efter de så blev det en massa komplikationer som ledde till att jag mådde pyton. Min kusin som var en vecka före mig i graviditeten fick sitt barn och allt var frid och fröjd enligt henne i alla fall. De hade också försökt få barn i 2 år men hon glömde snabbt bort känslan av att alltid misslyckas, så avståndet mellan oss blev stort. Eftersom det enda mina tankar fanns på att vi också skulle kunna haft ett barn nu mm.
Nu har det gått 3 år till efter de och hon har fått ett barn till samt att mina andra 5 kusiner också fått barn och en till på väg så känns det orättvist och otroligt jobbigt.
Mina närmaste vänner har också fått ett eller flera barn under den här tiden.
Efter vårt ms när min kropp återhämtat sig så fick vi starta en utredning och försöka med IVF.
Det resulterade i att vi inte fick något pluss och mensen kom som vanligt.
Vårt andra IVF hade vi fel sorts behandling för min kropp så det resulterade i att jag inte fick mer än 2 ägg och inte ens fick sätta in nått. Vi fick åka hem innan insättning och då va det försöket rökt.
Det tredje IVF försöket gjorde vi förra månaden och de resulterade i att själva behandlingen var perfekt och vi fick 13 jämnstora och fina ägg, men då bedömde läkaren fel och det resulterade i att vi fick åka hem utan insättning.. Alltså 3:e försöket bortkastat. Samt att jag efter tredje försöket fick komplikationer och hade jätte ont för överstimulering.
Fick ett telefonsamtal från den läkaren där han ursäktade sig för sin missbedömning men hoppades på att vi skulle orka gå igenom ett försök till och att det försöket inte kommer att räknas. Känns inte som om ja bryr mig om det räknades eller inte utan de e själva försöken som tar p min kropp och själ av att ALLTID misslyckas.
Nu står vi här. Tom, nerbryten, olycklig och sorgsna.
Men jag har min man och vår hund och de är de som gör mig lycklig.
Så trotts allt, så måste jag säga att jag är lycklig lottad för att jag har dem i mitt liv. Oavsett vad, så står min man alltid på min sida, och jag vet och känner och ser allt han gör för mig. Allt som han gör för att få mig att fortsätta vara lycklig. Och vår hund som alltid blir så glad när han ser en.
En som aldrig är ledsen och som alltid torkar bort mina tårar när jag gråter.
Det är kärlek i min värld!
Om du hela tiden tänker på det du inte har, blir du olycklig och fattig.
Men om du tänker på det du har, kan du bara bli lyckligare och rikare.
Mvh/En olycklig, nerbruten, sorgsen men ändå konstigt nog lycklig människa.