nymedlem skrev 2013-12-15 13:50:40 följande:
Du har själv skrivit att känslorna började för ett år sedan och att det nu snabbt har blivit värre. Du tror inte bonusarna märker av din irritation även om du behandlar dem med vänlighet och respekt?
Det är klart att du kan skaffa barn om du vill det, men det kanske skulle passa bättre för dig att skaffa barn med en barnfri man?!
Ja, ja ... hoppas du söker hjälp för problemet så att alla i familjen får må bra. Lycka till!
Jag tror att du lite överdrivet misstolkar det jag skrivit. Ja, det har blivit värre i takt med att jag börjat fundera på mitt eget barn, hur jag tänker mig att det barnet ska bli och hur jag vill uppfostra det. Tror att man i alla barn i omgivningen då ser sidor man gärna vill att ens eget barn ska få och sidor man helst vill undvika. Bonusbarnen kommer ju en närmare än andra barn, därför kanske man retar upp sig på deras negativa egenskaper mer.
Jo, kanske märker de av det, men jag är noga med att alltid förklara varför jag blir irriterad och det anser jag att är viktigast. Barnen har ju också blivit äldre och då börjar man ju kräva andra saker av dem.
Jag har nu fått klart för mig att dessa känslor är normala, jag vet att det är vanligt att känslorna för bonusbarnen ändras något då man börjar längta efter ett eget barn och jag är inte orolig inför att skaffa barn med en man som redan är pappa. Jag tänker verkligen inte lämna min man och börja leta efter en ny barnfri karl för den sakens skull!!! Söka hjälp för problemet är inte aktuellt, allt funkar bra. Det jag ville med tråden var att se ifall det finns fler som upplevt samma sak, och det finns det.
Så jag är nöjd så, nöjd med tillvaron och ser fram emot att få barn.