Ett tredje barn.
I går upptäckte jag att jag är gravid. Jag fattar inte hur jag kunde ana det. Jag gick in på apoteket och köpte ett graviditetstest. Gick hem och kissade på det och vips. Jag har precis fått igång min mens efter långtidsamning av min minsta.
Jag och min man hade nyligen bestämt oss att två fick vara nog, mycket pga av att jag varit så jädra trött med vårt andra, att vi längtar efter tid för varandra och kunna ha barnvakt och unna oss. Jag är påväg att få en tillsvidare tjänst.
Min man tycker att abort är självklart medan jag varken vet in eller ut. Jag blir förbannad på oss själva som inte skyddade oss och tycker att det rent moraliskt känns fel att göra abort nä vi egentligen har möjlighet att ta hand om en till. Jag har ingen barnlängtan men jag vet av erfarenhet att det kan växa fram. Om jag beslutar mig för abort så kommer jag aldrig skaffa barn mer. Jag skulle aldrig göra abort för att sedan bli på tjocken vid en "bättre" tidpunkt. Jag är inte naiv, jag vet att det är en cellklump, men det är för mig en cellklump som skulle kunna bli en lika fantastisk individ som de två vi har.
Om det nu blir abort så vill jag göra abort väldigt väldigt tidigt. Helst igår. Hur lång tid kan en sådan process ta?
Jag behöver ventilera för att rensa bland mina känslor och tankar.