• Jomila

Börjar om igen.

Fick ett tidigt missfall i början av december efter att ha försökt bli gravida sen september 2012. Kändes hemskt, värdelöst, orättvist och fruktansvärt (och en himla massa andra känslor blandat i en enda röra). Det känns fortfarande tungt och sorgligt men vi har kommit igenom och vill såklart bli gravida igen så snart kroppen är redo. Så nu väntar vi in första tant röd och börjar om från början med att räkna dagar mellan senaste mensen, ÄL och BIM. Finns det någon mer därute som är där vi är i bebisverkstaden? Då kan vi ju hänga här tillsammans och heja fram varandra till ett nytt plus på stickan :). Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-17 20:35
    Lägger in vår lilla vi-som-är-med-i-tråden-lista här TS. Om någon mer vill läggas till så är det bara att hojta!

joemal
    Haha, även jag har svårt att hålla isär våra inlägg och vem ni skriver till ibland, mycket förvirrande lika namn vi har valt

Min historia... Jag är snart 29, vi har försökt skaffa barn i 1,5 år. Det tog ett år innan jag blev gravid första gången, det slutade i missfall i vecka 12 och jag skrapades. På tredje försöket efter det blev jag gravid igen, det slutade i ma i vecka 8, fostret hade dött i vecka 6+2. Den gången fick jag tabletter.

Jag har haft en mens sen sista missfallet och räknar nu ner till nästa bim den 17/1. Största funderingen och rädslan just nu är; hur lång tid tar det till nästa gång?

Jomila
    Haha, jag håller med både dig och joemal...lika nicks så här kommer min story;

Jag är 28, sambon 30...slutade skydda oss i oktober 2012 och fick första pluset november 2013. Slutade i missfall v 6+3. På dagen en månad (3 januari) efter mf kom tant röd. Så trots ett kämpigt år med rädsla för att inte kunna bli gravid, sen bli det, och så förlora det...så känns det ändå som man har kommit igenom starkare på andra sidan. Och jag är så tacksam över att det inte blev ma eller utomkveds, att det blev ett tidigt mf och att mensen kom igång snabbt. Och att nu VET vi att vi faktiskt KAN bli gravida. Enorm lättnad!

agneta77
    Tusen tack :) Jag "stoppar in er" i samma inlägg, så kan man lätt gå tillbaks och kika ifall minnet åter skulle svika. ;)
    Min historia: Jag är 36 och sambon är 27. Första barnet. Vi började försöka i sept 2013 och blev gravida direkt. MA i november, ungefär v8+3. Tablettbehandling. Blödde 3v och en dag, ringde in och sa hjälp mig. Blev skrapad 9.12. Blödde till 20.12. Och nu väntar jag på att återigen börja blöda, som om 5 veckor inte vore nog :p

Nimah
    Hej, får jag hänga här med er? Är 31 år, blev gravid första gången i oktober 2010 och fick mf v 6+0. Hade en mens och blev sen gravid men min son som föddes sep 2011. Började försöka på syskon i somras och blev gravid, såg hjärtat i v 8, men fick ma och skrapades i v 10+0 på lucia. Blödde bara några dagar och väntar nu på mensen. Känner mig nästan rädd för att bli gravid igen. Jag vill ju inget hellre men det är så påfrestande att räkna dagarna och bara vänta på mf eller ma. Håller tummarna för er alla!

KeckaW
    Jag heter Rebecka, är 24 år gammal och har en son född i juli 2011. Vi planerade att bli gravida igen i somras och det tog sig på första försöket men på KUB-testet så såg dom att fostret var alldeles för litet och vi fick gå över till gyn och göra ett vul där dom konstaterade att fostret var dött och det blev skrapning samma natt. Jag skrapades 1a oktober och blödde i nästan tre veckor, den 11 nov fick jag en två veckor lång blödning som inte på något vis liknade en mens (kom pyttelite varje dag och ingen mensvärk alls), fick sedan mens igen 16 dec och har absolut ingen aning om när jag har bim, men det återstår väl att se hur det blir med den saken! :p Förmodligen så kommer mensen denna gång också tyvärr, men då kanske jag iaf får en bättre koll på min cykel :)

• Svar på tråden Börjar om igen.
  • joemal

På något sätt klarar man det, det finns mycket mer styrka inom varje människa än man tror Sen så har man dåliga dagar, riktigt usla dagar och väldigt negativa perioder. Speciellt när man kommer att tänka på all tid som har gått, alla försök... Men man kommer ibland ihåg allt som är bra och njuter lite extra av stunderna då man är lycklig. Jag har en bra period för tillfället, men tror inte den kommer vara så länge för i början av februari är mitt första bf. Det hade varit så mycket lättare att vara gravid när jag passerade det, men det kommer jag inte att vara.

Hmm... Hade tänkt att det skulle bli ett lite upplyftande inlägg. Iaf, tack KeckaW för att du ser oss som starka! Du ska se att du har mer styrka inom dig än du tror! Dessutom får man styrka från andra i samma situation, ensam är inte stark. Jag hoppas att vi alla får plus inom en snar framtid!

KeckaW och agneta77, jag har nollgradigt. Lite avundsjuk på er kyla, vintern är min favoritårstid med mörker och allt. Jag vet, alla andra tycker om våren eller sommaren, men jag har aldrig varit bra på att vara som alla andra

• KeckaW
    joemal skrev 2014-01-16 21:01:05 följande:
    På något sätt klarar man det, det finns mycket mer styrka inom varje människa än man tror Sen så har man dåliga dagar, riktigt usla dagar och väldigt negativa perioder. Speciellt när man kommer att tänka på all tid som har gått, alla försök... Men man kommer ibland ihåg allt som är bra och njuter lite extra av stunderna då man är lycklig. Jag har en bra period för tillfället, men tror inte den kommer vara så länge för i början av februari är mitt första bf. Det hade varit så mycket lättare att vara gravid när jag passerade det, men det kommer jag inte att vara.

Hmm... Hade tänkt att det skulle bli ett lite upplyftande inlägg. Iaf, tack KeckaW för att du ser oss som starka! Du ska se att du har mer styrka inom dig än du tror! Dessutom får man styrka från andra i samma situation, ensam är inte stark. Jag hoppas att vi alla får plus inom en snar framtid!

KeckaW och agneta77, jag har nollgradigt. Lite avundsjuk på er kyla, vintern är min favoritårstid med mörker och allt. Jag vet, alla andra tycker om våren eller sommaren, men jag har aldrig varit bra på att vara som alla andra
    Ja det är väl så, just idag har jag en dag då jag skiftar mellan hopp och förtvivlan, jag kan inte låta bli att hoppas att det är en nidis jag har då jag blödde liiite igår, och liiiite idag, just nu blöder jag inte alls. Men samtidigt så känns det som att jag inte har sån tur, och jag har ändå en känsla av att mensen kommer att komma inom några dagar, men som sagt, jag kan inte låta bli att hoppas. Ska fööööörsöka att inte tänka så mycket på det, imorgon är jag och sonen lediga och ska mysa hela dagen, sen ska sambon laga god mat så jag hoppas jag kan släppa det lite iaf! :) 
    Usch, så februari kommer kännas tufft för dig antar jag? Jag skulle haft bf 10 april, så det kommer förmodligen vara en tung dag, men sne resten av månaden så fyller sambon år, min gudson fyller 1 år och sonens kusin blir två så vi har lite att stå i ändå :) 

Jag tycker också att vintern är rätt mysig (inte för att den slår de andra årstiderna Flört) men just det där när man går ute när det snöar stora snöflingor, ljuden blir dova av snön och det är mörkt ute och det är inte så där vansinnigt kallt, då är det ganska oslagbart.... Drömmer
  • Klick78

BIM på söndag, men imorse fick jag ett svagt streck på stickan från billiga tester.
    Törs inte riktigt tro på det, så idag blir det till att köpa ett digitalt CB. :)
    Hoppas hoppas!! :)

• Jomila

Hej på er! Nu är ts uppdaterad med vår minneslista, hurra!

Aaaaah, vad spännande Klck78. Säg till när du testat igen, jag håller tummarna för starkt plus på nästa test!

Hade äl igår. har aldrig känt av det lika tydligt med molvärk och tydligt äl-sekret. Är dock rädd för att ha missat det nu när vi bara fick till det igårkväll men inte dagarna innan :(...Jaja, vi får se...

Hur mår ni andra?

• Augusti82

hej tjejer!

tänkte om det är ok att hoppa in här hos er?

Är 31 (32 i vår)(sambo 35), försöker få vårt första barn. Blev gravid förra året och kom till v 8+3 då jag fick ett missfall. Var i tisdags.... dock med komplikationer då det var rester kvar och blödningarna håller i sig fortfarande. Så fort vi får tummen upp på att försöka igen så kör vi!

har sett att några av er har haft missfall med så det kan vara skönt att prata med andra som har varit med om samma....

kram på er!

• agneta77
    Klick78 skrev 2014-01-17 11:02:48 följande:
    BIM på söndag, men imorse fick jag ett svagt streck på stickan från billiga tester.
    Törs inte riktigt tro på det, så idag blir det till att köpa ett digitalt CB. :)
    Hoppas hoppas!! :)
    Hur har det gått, har du testat nån fler gång? HOPPAS! Plus
  • agneta77

Hej!

Tack för att du la listan i ts Jomila :) Nu är det lättare att hitta den.

Idag testade jag med ÄL-stickor första dagen och tamejtusan om där inte var ett svaagt streck! Min mens började 11.1. och redan nu är tydligen ÄL på g? En vecka efter mensstart bara. Hm. Vilken tur att vi bestämde oss för att att använda stickorna, annars hade vi missat detta. Men nu är vi på gång ;)

Vi har babyboom på g på mitt jobb. Vi är ca 10 som jobbar där, och en är i v 20-21 nu. En annan är i v 10 ungefär. Och den tredje är kanske i vecka 1+0 (..jag..)   :)  Så om allt går som vi vill kommer vi att vara 3 av 10 som får barn inom ett år.

Låg vackert med rumpan på en kudde och benen i luften i typ 20 minuter efter sex idag. :) Ingen aning om sånt kan hjälpa eller inte, men man har inget att förlora eller hur. :)

Ikväll är vi bortbjudna på middag, vårt bidrag blev sallad. Enkelt och bra. :) Efter middagen blir det mys hemma i egen soffa framför nån film eller serie. Skönt.

Kommer att fortsätta testa med ÄL-stickor för att se så strecket blir starkare. Sex skulle ju vara optimalt att få till varje dag, men det är inte alltid så lätt (inte för oss åtminstone). Det går lätt överstyr, och börjar kännas som nånting man "måste få gjort". Vi siktar på minst varannan dag vad gäller sexet. Mindre press då. ;)

Ha en riktigt skön lördagkväll flickor! Kyss
    Vi har ännu kallt, -20 grader fortfarande. Huvva. Eldar i öppna spisen för fullt.

• agneta77
    Augusti82 skrev 2014-01-18 12:55:19 följande:
    hej tjejer!

tänkte om det är ok att hoppa in här hos er?

Är 31 (32 i vår)(sambo 35), försöker få vårt första barn. Blev gravid förra året och kom till v 8+3 då jag fick ett missfall. Var i tisdags.... dock med komplikationer då det var rester kvar och blödningarna håller i sig fortfarande. Så fort vi får tummen upp på att försöka igen så kör vi!

har sett att några av er har haft missfall med så det kan vara skönt att prata med andra som har varit med om samma....

kram på er!
    Hej och välkommen :)

Beklagar ditt missfall.
    v 8+3, då fick jag MA (eller 8+4, svårt att mäta förstås) så vi prickade in exakt samma dag. :/ Blev du skrapad?
  • Augusti82
    agneta77 skrev 2014-01-18 13:54:27 följande:
    Hej och välkommen :)

Beklagar ditt missfall.
    v 8+3, då fick jag MA (eller 8+4, svårt att mäta förstås) så vi prickade in exakt samma dag. :/ Blev du skrapad?
    Nej jag slapp det. Vi hade vårt efterlängtade VUL i onsdags o i tis kom missfallet. Cura ville att vi skulle komma in o göra VUL ändå och det var tur för det fanns rester kvar. Fick en ny tid på torsdag morgonen o det var samma då. Hela onsdagen gick jag hemma och grät, hade ont och var bara helt utom mig.... Torsdagen jobbade jag en del o då kom det sista. Hade fruktansvärda värkar som gjorde riktigt ont. Blöder fortfarande och det spänner och ömmar väldigt mycket. Har ny tid på onsdagmorgon till en ny undersökning så jag hoppas att allt är bra då. Frågan är bara när får man lov att börja köra igen?
  • Nimah

Agneta 77, på äl test ska strecken vara lika starka för att det ska vara positivt. När det börjar se starkt ut brukar jag testa två gånger per dag för att inte missa. Ibland får man bara positivt under några timmar då då vill man inte missa det :)

Svar på tråden Börjar om igen.