• Jomila

Börjar om igen.

Fick ett tidigt missfall i början av december efter att ha försökt bli gravida sen september 2012. Kändes hemskt, värdelöst, orättvist och fruktansvärt (och en himla massa andra känslor blandat i en enda röra). Det känns fortfarande tungt och sorgligt men vi har kommit igenom och vill såklart bli gravida igen så snart kroppen är redo. Så nu väntar vi in första tant röd och börjar om från början med att räkna dagar mellan senaste mensen, ÄL och BIM. Finns det någon mer därute som är där vi är i bebisverkstaden? Då kan vi ju hänga här tillsammans och heja fram varandra till ett nytt plus på stickan :). Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-17 20:35
    Lägger in vår lilla vi-som-är-med-i-tråden-lista här TS. Om någon mer vill läggas till så är det bara att hojta!

joemal
    Haha, även jag har svårt att hålla isär våra inlägg och vem ni skriver till ibland, mycket förvirrande lika namn vi har valt

Min historia... Jag är snart 29, vi har försökt skaffa barn i 1,5 år. Det tog ett år innan jag blev gravid första gången, det slutade i missfall i vecka 12 och jag skrapades. På tredje försöket efter det blev jag gravid igen, det slutade i ma i vecka 8, fostret hade dött i vecka 6+2. Den gången fick jag tabletter.

Jag har haft en mens sen sista missfallet och räknar nu ner till nästa bim den 17/1. Största funderingen och rädslan just nu är; hur lång tid tar det till nästa gång?

Jomila
    Haha, jag håller med både dig och joemal...lika nicks så här kommer min story;

Jag är 28, sambon 30...slutade skydda oss i oktober 2012 och fick första pluset november 2013. Slutade i missfall v 6+3. På dagen en månad (3 januari) efter mf kom tant röd. Så trots ett kämpigt år med rädsla för att inte kunna bli gravid, sen bli det, och så förlora det...så känns det ändå som man har kommit igenom starkare på andra sidan. Och jag är så tacksam över att det inte blev ma eller utomkveds, att det blev ett tidigt mf och att mensen kom igång snabbt. Och att nu VET vi att vi faktiskt KAN bli gravida. Enorm lättnad!

agneta77
    Tusen tack :) Jag "stoppar in er" i samma inlägg, så kan man lätt gå tillbaks och kika ifall minnet åter skulle svika. ;)
    Min historia: Jag är 36 och sambon är 27. Första barnet. Vi började försöka i sept 2013 och blev gravida direkt. MA i november, ungefär v8+3. Tablettbehandling. Blödde 3v och en dag, ringde in och sa hjälp mig. Blev skrapad 9.12. Blödde till 20.12. Och nu väntar jag på att återigen börja blöda, som om 5 veckor inte vore nog :p

Nimah
    Hej, får jag hänga här med er? Är 31 år, blev gravid första gången i oktober 2010 och fick mf v 6+0. Hade en mens och blev sen gravid men min son som föddes sep 2011. Började försöka på syskon i somras och blev gravid, såg hjärtat i v 8, men fick ma och skrapades i v 10+0 på lucia. Blödde bara några dagar och väntar nu på mensen. Känner mig nästan rädd för att bli gravid igen. Jag vill ju inget hellre men det är så påfrestande att räkna dagarna och bara vänta på mf eller ma. Håller tummarna för er alla!

KeckaW
    Jag heter Rebecka, är 24 år gammal och har en son född i juli 2011. Vi planerade att bli gravida igen i somras och det tog sig på första försöket men på KUB-testet så såg dom att fostret var alldeles för litet och vi fick gå över till gyn och göra ett vul där dom konstaterade att fostret var dött och det blev skrapning samma natt. Jag skrapades 1a oktober och blödde i nästan tre veckor, den 11 nov fick jag en två veckor lång blödning som inte på något vis liknade en mens (kom pyttelite varje dag och ingen mensvärk alls), fick sedan mens igen 16 dec och har absolut ingen aning om när jag har bim, men det återstår väl att se hur det blir med den saken! :p Förmodligen så kommer mensen denna gång också tyvärr, men då kanske jag iaf får en bättre koll på min cykel :)

• Svar på tråden Börjar om igen.
  • Augusti82
    agneta77 skrev 2014-01-21 16:26:57 följande:
    Hihi ja här liggs det :) ibland slutar det med skratt, men ibland lyckas det. Vi har kurs på jobbet ikväll, jag har en timme ledig tid som jag spenderar på jobbet istället för att åka hem den lilla stunden. Vi skämtade imorse om pojkvännen skulle komma hit och vi skulle ta en omgång på wc'n ;) imorse var testet starkt positivt ännu men nu tycker jag att äggviteflytningarna har försvunnit under dagen, så kanske det börjar vara över. Ska ta ett test ännu ikväll när jag kommer hem så får vi se om det blir ett mysförsök ännu ikväll. Pust. :D ingen annan som tycker det blir lite för mycket av det goda ibland?
    Hoppas innerligt att det togs sig i veckan! 
  • joemal
    Klick78 skrev 2014-01-20 08:45:14 följande:

Efter missfallet tog det precis 4 veckor innan första mensen kom. Och nu plussade vi på andra försöket. Vi provade inte förrän första mensen efter missfallet.
    Du får hålla oss uppdaterade om hur det går och hur du mår! Skrattande
    agneta77 skrev 2014-01-21 16:26:57 följande:
    Hihi ja här liggs det :) ibland slutar det med skratt, men ibland lyckas det. Vi har kurs på jobbet ikväll, jag har en timme ledig tid som jag spenderar på jobbet istället för att åka hem den lilla stunden. Vi skämtade imorse om pojkvännen skulle komma hit och vi skulle ta en omgång på wc'n ;) imorse var testet starkt positivt ännu men nu tycker jag att äggviteflytningarna har försvunnit under dagen, så kanske det börjar vara över. Ska ta ett test ännu ikväll när jag kommer hem så får vi se om det blir ett mysförsök ännu ikväll. Pust. :D ingen annan som tycker det blir lite för mycket av det goda ibland?
    För mycket av det goda kan det väl aldrig bli? Flört Fast ibland känns det som att man är på gränsen att göra det bara för att, inte för att lusten finns där helt hundra men man vill inte missa chansen att det kan bli ett litet frö...efter alla månader är det inte så lätt att hålla balansen alla gånger... Så underbart att ni kan skämta om det!

Jag som var så lättad över att jag inte blev jätteledsen när mensen kom åkte på ett bakslag nu i veckan kan man säga. Istället för att ha pms-humör före mens och känna besvikelse när den kom så fick jag allt det efter att den var över. Suck. 
  • Augusti82
    joemal skrev 2014-01-24 17:58:35 följande:
    Du får hålla oss uppdaterade om hur det går och hur du mår! Skrattande

För mycket av det goda kan det väl aldrig bli? Flört Fast ibland känns det som att man är på gränsen att göra det bara för att, inte för att lusten finns där helt hundra men man vill inte missa chansen att det kan bli ett litet frö...efter alla månader är det inte så lätt att hålla balansen alla gånger... Så underbart att ni kan skämta om det!

Jag som var så lättad över att jag inte blev jätteledsen när mensen kom åkte på ett bakslag nu i veckan kan man säga. Istället för att ha pms-humör före mens och känna besvikelse när den kom så fick jag allt det efter att den var över. Suck. 
    Men se framåt nu! Nu är det närmare ÄL dagarna för varje dag som går och närmare ett nytt försök! Det kommer gå förr eller senare :) Men visst tryter det ibland så jag förstår hur du känner. 
  • Augusti82

igår hände något jättemärkligt.... 
    I torsdags förra veckav var vi på ett VUL tillf ör att se om resterna kommit ut. Det var inte alls mycket kvar och förmodligen skulle kroppen ta hand om det vilket den också gjorde. I sön slutade jag vara öm och blödningarna blev mer som bruna flytningar efter mens. I ons var jag på det sista VUL för att säkerställa att allt var ute. Det såg jättebra ut och hon gav tummen upp. Fortfarande hade jag de där bruna flytningarna men det är ju inget farligt. På kvällen kände jag efter med fingrarna och typ försökte få bort allt brunt så att sexet blev fräschare... Sen var det hur bra som helst och det var inget mer förrän igår morse när jag började få mer rosa igen... Sambon sa att efter sexet så hade det varit en del blod på honom och väldigt tjockt. Jag blev förvånad men tänkte att jaja men det är väl något som kommit för vi haft sex för tidigt. Tänkte inte mer på det förrän igår precis innan jag skulle stänga butiken. Jag gick på toaletten och då kom det en klump till!!!! Var den har gömt sig har jag inte en susning om för livmodern var helt tömd och läkaren kikade på livmodertappen och den såg också fin ut. Det var ju därför vi hade sex för att hon sa att allt var bra och att där verkligen inte fanns något mer. denna var ändå 3x3cm ca så det var ju inte litet... o mer hård så inte bara som koagulerat blod. vad tusan kan detta ha varit???? o var har den gömt sig??

• Joicy

Hejsan! Hoppas på att få hänga med er i tråden! 
    Är 22 år och sambon 24, försöker få vårat första barn. Jag fick MA v.12 i mitten på september -13. Oturligt nog blödde jag ända fram till mitten på december (alltså 3 månader) och fick då tipset av en läkare att äta p-piller en månad för att försöka få ordning på mensen. Det verkar ha fungerat för jag fick min piller mens den 2/1 och har inte blödigt en droppe sedan dess! Jag anar att jag har ägglossning imorgon då jag har fått stegring på ägglossningstest! (JIPPI!!) Nu är det bara att hoppas! 

Kul att följer som sitter i lite lika sits, man känner sig så ensam ibland med alla tankar. Skönt att bolla tankar med varandra!

• Joicy
    Augusti82 skrev 2014-01-25 11:17:29 följande:
    igår hände något jättemärkligt.... 
    I torsdags förra veckav var vi på ett VUL tillf ör att se om resterna kommit ut. Det var inte alls mycket kvar och förmodligen skulle kroppen ta hand om det vilket den också gjorde. I sön slutade jag vara öm och blödningarna blev mer som bruna flytningar efter mens. I ons var jag på det sista VUL för att säkerställa att allt var ute. Det såg jättebra ut och hon gav tummen upp. Fortfarande hade jag de där bruna flytningarna men det är ju inget farligt. På kvällen kände jag efter med fingrarna och typ försökte få bort allt brunt så att sexet blev fräschare... Sen var det hur bra som helst och det var inget mer förrän igår morse när jag började få mer rosa igen... Sambon sa att efter sexet så hade det varit en del blod på honom och väldigt tjockt. Jag blev förvånad men tänkte att jaja men det är väl något som kommit för vi haft sex för tidigt. Tänkte inte mer på det förrän igår precis innan jag skulle stänga butiken. Jag gick på toaletten och då kom det en klump till!!!! Var den har gömt sig har jag inte en susning om för livmodern var helt tömd och läkaren kikade på livmodertappen och den såg också fin ut. Det var ju därför vi hade sex för att hon sa att allt var bra och att där verkligen inte fanns något mer. denna var ändå 3x3cm ca så det var ju inte litet... o mer hård så inte bara som koagulerat blod. vad tusan kan detta ha varit???? o var har den gömt sig??
    Liknande hände mig också! Jag var till läkaren och hon sa att allt var ute och det såg så bra ut, hade lite bruna flytningar nån dag efter undersökningen och helt plötsligt kom det klumpar igen och tjockare blod. Märkligt är det! 
  • agneta77
    joemal skrev 2014-01-24 17:58:35 följande:

Jodå, kan inte påstå vi varit jättekåta varje gång.. :p men men, vi vill bli gravida så snabbt som bara möjligt. Man blir ju inte yngre. Speciellt med tanke på framtiden ifall man vill skaffa ett syskon till den lilla/e.

Äsch.. hoppas du mår bättre nu. Jag känner mig about 98% säker på att jag inte är gravid. Det känns inte så. INGA symptom överhuvudtaget. SUCK. Men äh fasen. Det känns helt ok (för tillfället iallafall). Kanske det lyckas nästa månad istället. För oss båda Hjärta Vi vet ju som sagt var båda två att vi Kan bli gravida, det är en stor tröst.

• Nimah

Hej tjejer, hur har ni det? Jag har en deppdag idag. Tror jag får äl på torsdag eller fredag. Tiden går så sjukt långsamt och det känns som att jag måste räkna med två tre mf till innan det blir nåt på riktigt. Tycker alla blir gravida till höger och vänster utan att ens vilja eller försöka. Känner mig bitter och missunsam idag :(

• Jomila
    Nimah skrev 2014-01-27 19:12:34 följande:

Hej tjejer, hur har ni det? Jag har en deppdag idag. Tror jag får äl på torsdag eller fredag. Tiden går så sjukt långsamt och det känns som att jag måste räkna med två tre mf till innan det blir nåt på riktigt. Tycker alla blir gravida till höger och vänster utan att ens vilja eller försöka. Känner mig bitter och missunsam idag :(

Det är ok att ha sånna dagar, bara du inte fastnar där ;)...vet dock hur du känner. Jag testade i morse och fick neg som väntat (dag 25)...har bara sexat till det fem ggr den här månaden. Illa. Hoppas på februari istället.
  • joemal
    Augusti82 skrev 2014-01-25 10:32:45 följande:
    Men se framåt nu! Nu är det närmare ÄL dagarna för varje dag som går och närmare ett nytt försök! Det kommer gå förr eller senare :) Men visst tryter det ibland så jag förstår hur du känner. 

Det var ju det jag trodde, tiden fram till äl är ju den hoppfulla tiden! Men nu känns det bättre igen, så det var bara en kort dålig period
    agneta77 skrev 2014-01-26 10:02:26 följande:
    Jodå, kan inte påstå vi varit jättekåta varje gång.. :p men men, vi vill bli gravida så snabbt som bara möjligt. Man blir ju inte yngre. Speciellt med tanke på framtiden ifall man vill skaffa ett syskon till den lilla/e.

Äsch.. hoppas du mår bättre nu. Jag känner mig about 98% säker på att jag inte är gravid. Det känns inte så. INGA symptom överhuvudtaget. SUCK. Men äh fasen. Det känns helt ok (för tillfället iallafall). Kanske det lyckas nästa månad istället. För oss båda Vi vet ju som sagt var båda två att vi Kan bli gravida, det är en stor tröst.

Ja, det är en tröst att veta att det går. Känns som att man då har passerat ett hinder!

Jag tror att jag har äl idag, gör inga tester men tempar så får se imorgon om jag har en stegring. Blir ingen direkt prickning denna gång, men hoppas att de små simmarna är långlivade och då finns det ju en chans.
Svar på tråden Börjar om igen.