• Jomila

Börjar om igen.

Fick ett tidigt missfall i början av december efter att ha försökt bli gravida sen september 2012. Kändes hemskt, värdelöst, orättvist och fruktansvärt (och en himla massa andra känslor blandat i en enda röra). Det känns fortfarande tungt och sorgligt men vi har kommit igenom och vill såklart bli gravida igen så snart kroppen är redo. Så nu väntar vi in första tant röd och börjar om från början med att räkna dagar mellan senaste mensen, ÄL och BIM. Finns det någon mer därute som är där vi är i bebisverkstaden? Då kan vi ju hänga här tillsammans och heja fram varandra till ett nytt plus på stickan :). Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-17 20:35
    Lägger in vår lilla vi-som-är-med-i-tråden-lista här TS. Om någon mer vill läggas till så är det bara att hojta!

joemal
    Haha, även jag har svårt att hålla isär våra inlägg och vem ni skriver till ibland, mycket förvirrande lika namn vi har valt

Min historia... Jag är snart 29, vi har försökt skaffa barn i 1,5 år. Det tog ett år innan jag blev gravid första gången, det slutade i missfall i vecka 12 och jag skrapades. På tredje försöket efter det blev jag gravid igen, det slutade i ma i vecka 8, fostret hade dött i vecka 6+2. Den gången fick jag tabletter.

Jag har haft en mens sen sista missfallet och räknar nu ner till nästa bim den 17/1. Största funderingen och rädslan just nu är; hur lång tid tar det till nästa gång?

Jomila
    Haha, jag håller med både dig och joemal...lika nicks så här kommer min story;

Jag är 28, sambon 30...slutade skydda oss i oktober 2012 och fick första pluset november 2013. Slutade i missfall v 6+3. På dagen en månad (3 januari) efter mf kom tant röd. Så trots ett kämpigt år med rädsla för att inte kunna bli gravid, sen bli det, och så förlora det...så känns det ändå som man har kommit igenom starkare på andra sidan. Och jag är så tacksam över att det inte blev ma eller utomkveds, att det blev ett tidigt mf och att mensen kom igång snabbt. Och att nu VET vi att vi faktiskt KAN bli gravida. Enorm lättnad!

agneta77
    Tusen tack :) Jag "stoppar in er" i samma inlägg, så kan man lätt gå tillbaks och kika ifall minnet åter skulle svika. ;)
    Min historia: Jag är 36 och sambon är 27. Första barnet. Vi började försöka i sept 2013 och blev gravida direkt. MA i november, ungefär v8+3. Tablettbehandling. Blödde 3v och en dag, ringde in och sa hjälp mig. Blev skrapad 9.12. Blödde till 20.12. Och nu väntar jag på att återigen börja blöda, som om 5 veckor inte vore nog :p

Nimah
    Hej, får jag hänga här med er? Är 31 år, blev gravid första gången i oktober 2010 och fick mf v 6+0. Hade en mens och blev sen gravid men min son som föddes sep 2011. Började försöka på syskon i somras och blev gravid, såg hjärtat i v 8, men fick ma och skrapades i v 10+0 på lucia. Blödde bara några dagar och väntar nu på mensen. Känner mig nästan rädd för att bli gravid igen. Jag vill ju inget hellre men det är så påfrestande att räkna dagarna och bara vänta på mf eller ma. Håller tummarna för er alla!

KeckaW
    Jag heter Rebecka, är 24 år gammal och har en son född i juli 2011. Vi planerade att bli gravida igen i somras och det tog sig på första försöket men på KUB-testet så såg dom att fostret var alldeles för litet och vi fick gå över till gyn och göra ett vul där dom konstaterade att fostret var dött och det blev skrapning samma natt. Jag skrapades 1a oktober och blödde i nästan tre veckor, den 11 nov fick jag en två veckor lång blödning som inte på något vis liknade en mens (kom pyttelite varje dag och ingen mensvärk alls), fick sedan mens igen 16 dec och har absolut ingen aning om när jag har bim, men det återstår väl att se hur det blir med den saken! :p Förmodligen så kommer mensen denna gång också tyvärr, men då kanske jag iaf får en bättre koll på min cykel :)

• Svar på tråden Börjar om igen.
  • Augusti82
    joemal skrev 2014-01-28 10:06:45 följande:

Det var ju det jag trodde, tiden fram till äl är ju den hoppfulla tiden! Men nu känns det bättre igen, så det var bara en kort dålig period

Ja, det är en tröst att veta att det går. Känns som att man då har passerat ett hinder!

Jag tror att jag har äl idag, gör inga tester men tempar så får se imorgon om jag har en stegring. Blir ingen direkt prickning denna gång, men hoppas att de små simmarna är långlivade och då finns det ju en chans.
    Skönt att du mår bättre! Hoppas att det tar sig nästa gång :)
  • joemal
    Joicy skrev 2014-01-25 15:04:11 följande:
    Hejsan! Hoppas på att få hänga med er i tråden! 

Är 22 år och sambon 24, försöker få vårat första barn. Jag fick MA v.12 i mitten på september -13. Oturligt nog blödde jag ända fram till mitten på december (alltså 3 månader) och fick då tipset av en läkare att äta p-piller en månad för att försöka få ordning på mensen. Det verkar ha fungerat för jag fick min piller mens den 2/1 och har inte blödigt en droppe sedan dess! Jag anar att jag har ägglossning imorgon då jag har fått stegring på ägglossningstest! (JIPPI!!) Nu är det bara att hoppas! 

Kul att följer som sitter i lite lika sits, man känner sig så ensam ibland med alla tankar. Skönt att bolla tankar med varandra!

Välkommen! Vecka 12, usch, det är jobbigt. .. hoppas du mår bättre och att det tar sig snart igen
  • agneta77

Hej på er, hur går det? Här är det helt ok. Har haft testmani och testat 3 gånger redan, hur dumt som helst. :) Kan inte låta bli. Idag borde jag vara ungefär BIM-8. ÄL+11 ungefär. Så småningom får jag börja testa "på riktigt". Jag har varit helt övertygad om att jag inte är gravid, men jag känner inte riktigt så längre.

Hur har ni det allihopa?

• Jomila
    agneta77 skrev 2014-01-31 18:17:09 följande:

Hej på er, hur går det? Här är det helt ok. Har haft testmani och testat 3 gånger redan, hur dumt som helst. :) Kan inte låta bli. Idag borde jag vara ungefär BIM-8. ÄL+11 ungefär. Så småningom får jag börja testa "på riktigt". Jag har varit helt övertygad om att jag inte är gravid, men jag känner inte riktigt så längre.

Hur har ni det allihopa?

Jag testade också flera dagar innan BIM...man kan ju liksom inte hålla sig ????. Trots att vi hade en månad med lite mindre mys så kunde man ju inte låta bli att hoppas...mensen dök dock upp, på dag 28 faktiskt. Första gången på flera månader som den inte kommer på dag 31-32...

Har dock bestämt mig för att ta en bebis-makar-paus. Orkar inte ha tankarna fast där 24/7 så i februari ska jag gå all in på jobb, träning och umgås med nära och kära. Jag ska inte yppa ett ord om bebisar eller görandet av dessa, jag ska inte hålla koll på dagar eller äl. Februari blir en "fri" månad. Kommer dock kika in här och kolla läget då och då :). Kram
  • Nimah

Förstår precis Agneta, så gör jag med jämt även om jag alltid bestämmer mig för att jag inte ska det :-P

Jomila, låter som en bra plan med paus. Hoppas du lyckas skingra tankarna.

Jag fick aldrig positivt på mina äl tester den här månaden. Antingen kom äl tre dagar tidigare än vanligt och jag missade stegringen med testerna, för de började sjunka igen, eller så hade jag helt enkelt ingen. Suck. Bara att hoppas den var tidig och att cykeln vill vara 28 dagar istället för 31 i fortsättningen!!! Det skulle jag iaf inte klaga på :)

• Nimah
    Nimah skrev 2014-02-02 21:33:47 följande:

Förstår precis Agneta, så gör jag med jämt även om jag alltid bestämmer mig för att jag inte ska det :-P

Jomila, låter som en bra plan med paus. Hoppas du lyckas skingra tankarna.

Jag fick aldrig positivt på mina äl tester den här månaden. Antingen kom äl tre dagar tidigare än vanligt och jag missade stegringen med testerna, för de började sjunka igen, eller så hade jag helt enkelt ingen. Suck. Bara att hoppas den var tidig och att cykeln vill vara 28 dagar istället för 31 i fortsättningen!!! Det skulle jag iaf inte klaga på :)

Bara för det fick jag äl flytningar idag och tog ett äl som nästan är positivt. Får testa i morgon igen. Blir det positivt då ör cykeln på 36 dagar. Nåja, hellre det än ingen äl alls! Ligger varannan dag oavsett testerna så vi inte missar äl och så simmarna håller sig fräscha :)
  • agneta77

Godmorgon tjejer.
    Mens idag. Det känns helt okej. Jag räknade ut att min cykel är kort! Förra mensen började 11.1. ÄL hade jag 20.-21.1. ungefär. Och nu ny mens 4.2. Det blir 24 dagar enligt vad jag räknat. Det är ju tacksamt iaf. Jag knappade direkt in på familjelivs graviditetsuträkning, och min nästa ÄL blir runt 14.2.

Jag har lovat mig själv att inte testa loss lika vilt nästa gång.. Skäms BIM-4, inte före. Men hur ska man hålla det? Jag märkte ju denna gång hur deppigt det blev av allt testande och alla negativa besked. Kändes mindre negativt nu när mensen kom än att se alla minus på stickorna. Få se om jag minns det då om ett par veckor.. ni kan väl påminna mig annars? :)

Äsch Nimah om du har 36 dagar, lång cykel. :/ Mycket väntande för dig. Men som du skrev, hellre det än ingen ÄL alls! Så sant så. :)

Skönt Jomila med fri månad. Samla krafter för att ta nya tag. Hjärta

joemal, bara att vänta in BIM då, önskar lycka till!

Augusti82, hur går det? Hoppas verkligen inte det har kommit nåt mer blod? :/

Joicy, välkommen hit :)

• joemal

Min äl var tre dagar sen denna gången, jag är ju väldigt regelbunden så trodde först att det var en månad utan ägglossning. Men nu finns det lite hopp igen! Däremot måste jag vänta till efter bim med att testa, för jag testar svagt även flera dagar efter bim. Måste erkänna att det är enda anledningen till att jag lyckas hålla mig ifrån att testa innan bim, så förstår varför ni andra inte lyckas hålla er

Jomila, låter skönt att koppla av och fokusera på annat. Starkt att klara det! Jag kan inte göra detsamma...

• Augusti82

hej tjejer!

Nej Agneta77 det har slutat att blöda tack gudskelov! Men jag började med ÄL tester förra veckan för att se när det kan möjligtvis vara så att min kropp är på G igen men än så länge ingenting. Började ta med apoteket hjärtats egna tester och de är ju helt fullkomligt värdelösa!!!! Nåja... vi övar så länge :P Tråkigt att mensen kom :( men tänk att nu är det en dag närmare en ny ÄL period :)

Hur går det för er alla? 

• Nimah

Trist med mens Agneta! Blir kanske en novemberbebis då :)

Joemal, det är väldigt vanligt att antalet dagar mellan mens och äl varierar, men mellan äl och mens brukar det alltid vara samma, så ditt bim flyttas framåt samma antal dagar som äl har förskjutits om du förstår hur jag menar. Men det kanske du har koll på och det var jag som missförstod ditt inlägg :)

Jag fick positivt på äl igår, nästan en vecka senare än jag förväntade mig. Bim blir på makens födelsedag. Tänk om jag kunde hålla mig till att testa först då! Men det klarar jag nog aldrig. Känner jag mig själv står jag där med ett test om bara några dagar!

Svar på tråden Börjar om igen.