• Lady Paraplyh

    Kom in och rösta fram Årets FL-fotograf 2013 - 7. Reflektion

    Det var många fina bilder i den här delen av tävlingen. Jag hade röstat på flera om det gick. Nu kan man inte det så nummer sju fick min röst. Det är en så vacker bild av något så vardagligt och påminner oss om att det finns skönhet överallt.

  • Lady Paraplyh

    Så, då tänkte jag skriva om alla bilder igen. Hoppas ni inte har tröttnat på mina åsikter vid det här laget.

    1. En otroligt fin bild. Jag gillar den drömlika bakgrunden och fjärilens reflektion i glaset. Man kunde möjlightvis ha beskurit bilden så fjärilen hade blivit större.

    2. Jag älskar änder, vattnet i bakgrunden och solens strålar i det är helt underbart. Det är synd att bilden är tagen i motljus och att kameran blir "bländad" på två ställen.

    3. Den enda bilden med en spegel. Det är kul att se något annorlunda. Då jag tänker reflektion tänker jag vatten eller fönster. Tyvärr gillar jag inte motivet.

    4. Trist motiv. Det känns som en bild som är tagen fem minuter innan man inte fick skicka in bilder längre.

    5. Tanken är bra, tyvärr tycker jag bilden är lite intetsägande. Jag hade också velat att hela bilden var på byggnaden.

    6. En annorlunda tolkning. Tyvärr tycker jag inte den hör till temat. Bilden passar dock som svartvit. Det är fina kontraster.

    7. Den här bilden röstade jag på. Har redan kommenterat den i ett annat inlägg.

    8. Jag gillar den starka och tydliga reflektionen. Tyvärr är jag inte lika förtjust i solglasögonen. Men det är en fin bild. Naturen är fantastisk. Bilden är tagen på helt rätt ställe.

    9. Bilden ser ut som ett julkort från WWF. Det får en att tänka på inbjörnanas situation och på isen som smälter. Jag vill gilla bilden, tyvärr gör jag inte det. Den är för mycket på något vis, för genomtänkt.

    10. En jättefin bild som hade gjort sig bättre i färg. Jag hade velat färgskiftningarna i bilden.

    11: Tyvärr är bilden väldigt lik den ovanför. Men det är en fin bild. Den hade nog gjort sig ännu bättre i färg, nu är den lite väl grå. Jag gillar motivet, det döende trädet som reflekteras i vattnet.

    12. Jag gillar det rosa ringarna ligger på och bakgrunden. Ringarna hade gärna kunnat sticka ut ännu mer i bilden. Bilden håller sig dock inte till temat alls.

    13: Jag tänker på midnattsgudstjänsten i kyrkan på julafton. En jättefin bild!

    14: Den här bilden övervägde jag att rösta på. Jag älskar hela bilden, de starka färgerna, den häftiga himlen, vattnet... Det är så mycket att titta på fast allt står still.

    15: En fin och enkel bild. Jag gillar ankans gula färg.

    16. Jag gillar den här bilden. Det är vackert med mörkret och ljusen.

  • Lady Paraplyh
    Lejonmamman01 skrev 2013-12-17 10:21:04 följande:
    Där tycker jag att du är orättvis. Jag tycker tvärtom är att nr 4 är en MYCKET tekniskt skicklig bild, i nivå med vinnaren (?) nr 9. Riktigt proffsig. Sedan skulle jag inte rösta på den ändå för att det är ett modernt stilleben, och jag gillar klassiska sådana med VACKRA föremål.



    Då tycker vi olika.
Svar på tråden Kom in och rösta fram Årets FL-fotograf 2013 - 7. Reflektion