• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2015-08-05 09:03:45 följande:
    Nej jag har aldrig fått göra det. Har ändå frågat några gånger. Inget de vill lägga pengar på kanske. De menade på att det var onödigt. Inte många det hjälper.
    Vad konstigt, vi bor ju med i skåne och fick spola äggledarna i min fertilitetsutredning som gjordes i Kristianstad.
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-08-05 08:20:55 följande:
    Skönt att det blev bestämt? Och att du får semester från IVF under din resa. Nu kan du ju äta vad du vill, unna dig lite gott kallskuret kött och dricka lite vin till middagarna på resan Helt utan att tänka efter!
    Japp känns faktiskt ganska okej. Enda anledningen jag ville göra i aug är för att det inte ska krocka med skolan, men det får gå ändå.

Japp ska bli skönt att resa utan att behöva tänka på vad man äter/dricker :)

Hur går det för dig? 
  • Libra1
    MålaMittHjärta skrev 2015-08-05 16:13:05 följande:
    Vad konstigt, vi bor ju med i skåne och fick spola äggledarna i min fertilitetsutredning som gjordes i Kristianstad.
    Jag gjorde utredningen på RMC i Malmö. Frågade flera gånger men de sa nej. Ska höra ned Nordic om det är något de gör. Vet ni?
  • Libra1
    MålaMittHjärta skrev 2015-08-04 19:20:56 följande:

Blir FET för oss nästa månad, tant röd dök upp idag och det krockar helt med resan. Men men en månad till att vänta är väl inte hela världen :)

Hoppas ni får en underbar resa!!! :)
  • Gina43
    MålaMittHjärta skrev 2015-08-05 16:16:35 följande:

Japp känns faktiskt ganska okej. Enda anledningen jag ville göra i aug är för att det inte ska krocka med skolan, men det får gå ändå.

Japp ska bli skönt att resa utan att behöva tänka på vad man äter/dricker :)

Hur går det för dig? 

Men det blir FET i naturlig cykel för er?

Tack, det gick bra på ultraljudet! Det verkar som om jag har en dominant äggstock. Det blir långt fler äggblåsor på den, denna gång nästan tre gånger fler! Nu sänks dosen och det blir nytt ulytaljud och blodprov om ett par dagar.

Jag mår bra, men börjar bli lite svullen tror jag. Insåg inte att jag var öm förrän läkaren klämde på äggstocken.

Hoppas på bra kvalitet på äggen denna gång.
  • MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-08-05 23:29:44 följande:
    Men det blir FET i naturlig cykel för er?

Tack, det gick bra på ultraljudet! Det verkar som om jag har en dominant äggstock. Det blir långt fler äggblåsor på den, denna gång nästan tre gånger fler! Nu sänks dosen och det blir nytt ulytaljud och blodprov om ett par dagar.

Jag mår bra, men börjar bli lite svullen tror jag. Insåg inte att jag var öm förrän läkaren klämde på äggstocken.

Hoppas på bra kvalitet på äggen denna gång.
    Jag tror det :)

Håller tummarna för er :)
  • MålaMittHjärta
    Libra1 skrev 2015-08-05 16:34:35 följande:
    Jag gjorde utredningen på RMC i Malmö. Frågade flera gånger men de sa nej. Ska höra ned Nordic om det är något de gör. Vet ni?
    Vet inte om nrodic gör med det tror jag. 
    Men att utredningar kan vara så olika!
  • mom2012
    Libra1 skrev 2015-08-05 16:34:35 följande:

Jag vet att de gör hysteroscopy på Nordic men osäker på spolning av äggledare. Fråga är gratis

Jag gjorde min på vanlig gyn-mottagning inom landstinget så om du har kontakt med en bra gyn  - fråga är.

• Gina43

Nytt UL idag. Känner mig trött och lite påverkad, men i stort sett bra! Får börja ta det lite lugnare nu eftersom det finns många äggblåsor. Allt såg fint ut och blodprovet var bra. Nu hoppas vi att den goda trenden håller i sig!

Har redan sett skillnader mot Nordic. En del är bra, andra mindre bra (alltså verkligen mindre bra). Får återkomma och jämföra senare.

Skrivet från hängmattan

• mom2012
    Gina43 skrev 2015-08-07 14:22:31 följande:

Nytt UL idag. Känner mig trött och lite påverkad, men i stort sett bra! Får börja ta det lite lugnare nu eftersom det finns många äggblåsor. Allt såg fint ut och blodprovet var bra. Nu hoppas vi att den goda trenden håller i sig!

Har redan sett skillnader mot Nordic. En del är bra, andra mindre bra (alltså verkligen mindre bra). Får återkomma och jämföra senare.

Skrivet från hängmattan

Hägmatta låter ju tråkigt... inte.

Gick du från Nordic eller till Nordic?

Ser att en del tjejer får lämna blodprover under behandlingarna, vilka prover är det som tas då?

Jag har aldrig någonsinn fått lämna ett blodprov under en behandling och jag har gjort ivf sedan 2009.... 
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö