• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • mom2012
    MålaMittHjärta skrev 2015-08-25 12:00:53 följande:

Har en mysig semester nere i Kreta men redan första dagen berättade sambons syster att hon var gravid.. Blev mest förbannad för hon sa det rätt ut utan förvarning och avslutar med "hoppas inte ni tycker det är jobbigt" Blev så ledsen och nedstämd men garanterat typ "kommit över det nu". Denna semestern skulle ju vara samla kraft inför nästa försök och så fick den inte en så bra start...

Men du... jag förstår dig verkligen. Vad jobbigt. 
    Hon kanske var rädd du skulle se hennes mage och börja fundera? Syns det inte så kanske det var onödigt av henne att säga något.
    Hon kunde, om hon hade velat vara smidig, berättat för din sambo först och rådfrågat. Då kunde han sagt att denna resan är för att samla energy och så kunde de komma överrens om att inget säg just nu.
    En del är bara så taktlösa. Å andra sidan så trodde hon kanske att hon gjorde något bra... för att slippa att du skulle se något och börja med jobbiga tankar.
    Styrka till dig och njut verkligen av din semester nu!
  • mom2012
    MålaMittHjärta skrev 2015-08-25 11:54:29 följande:

Mom2012: Åh spännande och lycka till ?

Tack

Jag tömde äggblåsan på fredagen, redan på söndagen var min hud bättre (får liksom plitor vid östrogenpåverkan) och på måndagen kom en blödning.

Mitt värde var redan nere i OK värde på onsdagen men fick svaret först på fredagen. Fick sprutstart måndags. Så nu kör man gonal-f igen.

Äggen ska plockas och frysas om vi har sådan tur. SAmtidgit ska jag ner till grekland igen och träffa Life Clinic för att få göra om alla immunologa tester för han har lovat stötta mig på distans vilket Serum inte gjorde. Lite tråkiga pengar, men men... vad gör man inte. Vill inte experimentera för mycket med kroppen på egen hand och utan bevakning av någon läkare. Ett syskon är inte värt min hälsa.

• mom2012
    Mella79 skrev 2015-08-25 20:53:30 följande:

Hej ! Jag hoppar in här för jag tror att vi kommer att få fortsätta på egen hand ! Vi är på vårt 3 försök på rmc ! Har fått ut ägg båda gångerna och äggen blivit befruktande men inte klarat sig mer än 2 dagar så ingen insättning! Har endometrios och idag fick jag reda på att jag fortfarande har höga värden på tsh 6,6 går p levaxin! Har någon här varit med om liknande att äggen inte klarar sig ? Vad kan de göra annorlunda ?kan tsh värdet påverka? Jag har kört både kort och långt protokoll! Tacksam för era erfarenheter ????

Hittade en tråd med samma ämne som dig, TSH.
    Läs på denna länk om rekommendationer. TSH ska vara så lågt som möjligt.
    epi.vgregion.se/upload/Läkemedel/Endokrinologi%20REKlistan_2015.pdf
  • Libra1
    Mella79 skrev 2015-08-25 20:53:30 följande:

Hej ! Jag hoppar in här för jag tror att vi kommer att få fortsätta på egen hand ! Vi är på vårt 3 försök på rmc ! Har fått ut ägg båda gångerna och äggen blivit befruktande men inte klarat sig mer än 2 dagar så ingen insättning! Har endometrios och idag fick jag reda på att jag fortfarande har höga värden på tsh 6,6 går p levaxin! Har någon här varit med om liknande att äggen inte klarar sig ? Vad kan de göra annorlunda ?kan tsh värdet påverka? Jag har kört både kort och långt protokoll! Tacksam för era erfarenheter ????

Välkommen hit!

RMC har en gräns på 2,5 TSH. Hur kan de ha godkänt en behandling??? Era försök borde verkligen inte räknas. :(
  • Libra1
    mom2012 skrev 2015-08-26 22:02:25 följande:

Tack smile1.gif

Jag tömde äggblåsan på fredagen, redan på söndagen var min hud bättre (får liksom plitor vid östrogenpåverkan) och på måndagen kom en blödning.

Mitt värde var redan nere i OK värde på onsdagen men fick svaret först på fredagen. Fick sprutstart måndags. Så nu kör man gonal-f igen.

Äggen ska plockas och frysas om vi har sådan tur. SAmtidgit ska jag ner till grekland igen och träffa Life Clinic för att få göra om alla immunologa tester för han har lovat stötta mig på distans vilket Serum inte gjorde. Lite tråkiga pengar, men men... vad gör man inte. Vill inte experimentera för mycket med kroppen på egen hand och utan bevakning av någon läkare. Ett syskon är inte värt min hälsa.

Kommer de frysa enbart äggen eller blir det embryon? För vi har ju samma problem där.

Har läst att om man har endo så kan det vara bra att göra insättning i en annan cykel. Fryser Nordic ner ägg?
  • Gina43

Coucou!

Kikar in efter en resa. Jag kom hem igår. Var borta en stor del av ruvningstiden och imorgon är det redan TD (!). Tiden sedan ÄP har gått väldigt fort och jag har inte haft tid att engagera mig så mycket i annat än resan, förberedelserna och de som vi hälsade på. Det är första rundan med IVF som jag inte har tjuvtestat!

De första dagarna mådde jag prima (hade ju ganska ont innan ÄP och strax efter - var faktiskt rätt risig) och kände mig återställd, men sedan började äggstockarna att kännas allt mer. De blev större igen. Nu ömmar de en hel del. Jag mår sämre för varje dag nu och jag är smått illamående ibland. Är lite andningspåverkad också, känner mig lätt andfådd då och då.

Igår var jag inte riktigt i form för att pinna runt på en flygplats med packning och ett småbarn (tur att min man tog allt). Hade jag varit i tjänst hade jag sjukskrivit mig idag. I skrivande stund ligger jag i sängen efter ett ärende och planerar att göra så lite som möjligt resten av dagen.

Har meddelat kliniken och de vill höra hur jag mår imorgon.

Spännande att se om det blir plus på stickan denna gång! Det är ju ganska likt den gång då jag blev gravid. När jag kände av äggstockarna igen testade jag på RD9 och fick ett svagt men tydligt plus den gången. Imorgon får vi se. Jag vet faktiskt inte vad jag ska tro!

• Gina43

mom2012: Vilken spännande utveckling! Full fart framåt alltså Jag håller tummar och tår för er!!

• Libra1
    Gina43 skrev 2015-08-27 15:47:03 följande:

Coucou!

Kikar in efter en resa. Jag kom hem igår. Var borta en stor del av ruvningstiden och imorgon är det redan TD (!). Tiden sedan ÄP har gått väldigt fort och jag har inte haft tid att engagera mig så mycket i annat än resan, förberedelserna och de som vi hälsade på. Det är första rundan med IVF som jag inte har tjuvtestat!

De första dagarna mådde jag prima (hade ju ganska ont innan ÄP och strax efter - var faktiskt rätt risig) och kände mig återställd, men sedan började äggstockarna att kännas allt mer. De blev större igen. Nu ömmar de en hel del. Jag mår sämre för varje dag nu och jag är smått illamående ibland. Är lite andningspåverkad också, känner mig lätt andfådd då och då.

Igår var jag inte riktigt i form för att pinna runt på en flygplats med packning och ett småbarn (tur att min man tog allt). Hade jag varit i tjänst hade jag sjukskrivit mig idag. I skrivande stund ligger jag i sängen efter ett ärende och planerar att göra så lite som möjligt resten av dagen.

Har meddelat kliniken och de vill höra hur jag mår imorgon.

Spännande att se om det blir plus på stickan denna gång! Det är ju ganska likt den gång då jag blev gravid. När jag kände av äggstockarna igen testade jag på RD9 och fick ett svagt men tydligt plus den gången. Imorgon får vi se. Jag vet faktiskt inte vad jag ska tro!

Spännande! Det låter ju positivt. :)

Lycka till! Jag håller tummarna.
  • MålaMittHjärta
    Gina43 skrev 2015-08-25 17:55:42 följande:
    Så obetänksamt av henne! Kunde hon inte låta nyheterna vänta lite? Särskilt om hon känner till vad ni precis varit med om!

Låt det inte förstöra mer! Försök att ha överseende och förlåt obetänksamheten.

Ni har jättegoda chanser att få ett barn till snart med så många fina embryon i frysen. Och snart är ni igång! Kram
    Anledningen var väl att hon berättade var väl att vi var på all inclusive, men tycker ändå hon kunde berätta på ett bättre sätt.. Var bara i v 8 så hon fattade nog efteråt att jag blev "tagen på sängen lixom" 

Sen blev jag lite sur på sambon som tyckte jag "överreagerade" när jag faktiskt tyckte det var jobbigt och försvarade sin syster.. Kan ju tillägga att sambon fortfarande inte har fattat hur jobbigt jag tyckte missfallet var.. Så jäkla trött på honom ibland!

men men förhoppningsvis går det hela vägen nästa gång... 
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-08-26 22:02:25 följande:

Tack

mom2012 skrev 2015-08-26 21:59:26 följande:
    Men du... jag förstår dig verkligen. Vad jobbigt. 
    Hon kanske var rädd du skulle se hennes mage och börja fundera? Syns det inte så kanske det var onödigt av henne att säga något.
    Hon kunde, om hon hade velat vara smidig, berättat för din sambo först och rådfrågat. Då kunde han sagt att denna resan är för att samla energy och så kunde de komma överrens om att inget säg just nu.
    En del är bara så taktlösa. Å andra sidan så trodde hon kanske att hon gjorde något bra... för att slippa att du skulle se något och börja med jobbiga tankar.
    Styrka till dig och njut verkligen av din semester nu!
    Hade hon frågat sambon han han väl sagt att jag inte tar illa upp, han är lite konstig ibland och fattar inte hur jag kan se på andra saker på ett annat sätt.

Men att hon säger dagen efter att hon bara är i v8 och det inte är säkert riktigt än.. Man kan för tusan försöka dölja lite med om hon nu egentligen inte hade planerat att berätta.. 

La faktiskt upp en kryptisk bild/text på instagram så jag hoppas verkligen hon fattar att hon kanske skulle berätta det på ett bättre sätt. 

Men men shit happens, hoppas det överhuvudtaget fungerar på äggen vi har kvar! Och innan försöken tar slut, så jobbigt med denna psykiska terror.. även om man försöker tänka positivt.. 

Åh hoppas det funkar för er, låter märkligt i mina öron att de inte kollar upp imunologa problem i Sverige. 

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö