• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • mom2012

Läkaren ringde mig och jag ska dit och punktera en äggblåsa som troligen utsöndrar hormoner och efter det bör slemhinnan minska och bli tunn igen. Jag är inte nedreglerad trots Enanton :( :( Så mer väntan innan jag kan starta behandling.

Hur går det för er andra?

• MålaMittHjärta

mom2012: Det har jag aldrig hört talas om, men hoppas  det hjälper och att det du/ni inte behöver vänta allt för länge. Men så drygt att behöva vänta...

En liten tanke ska man ringa nordic redan nu och berätta vår plan att vi vill köra på nästa mens dvs nästa månad eller räcker det att ringa när jag får den? 

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • Libra1
    mom2012 skrev 2015-08-14 08:44:45 följande:

Läkaren ringde mig och jag ska dit och punktera en äggblåsa som troligen utsöndrar hormoner och efter det bör slemhinnan minska och bli tunn igen. Jag är inte nedreglerad trots Enanton :( :( Så mer väntan innan jag kan starta behandling.

Hur går det för er andra?

Vad tråkigt att inte Enanton räcker. Kommer du ta något annat också?

Jag har börjat känna av äggstockarna mer igen. 3 veckor med Enanton. :-/
  • mom2012
    Libra1 skrev 2015-08-14 13:11:14 följande:
    Vad tråkigt att inte Enanton räcker. Kommer du ta något annat också?

Jag har börjat känna av äggstockarna mer igen. 3 veckor med Enanton. :-/

Så kände jag också. Jag fick till och med en liten mensblödning I maj. Jag har också fått bekräftat med blodprov  veckan att jag inte var ordentligt nedreglerad, jag var "mittmellan" . Slemhinna tjock och äggblåsa på 22 mm och medelhöga värden av östrogen.

Nu har jag gått över till Syranel istället för vi siktar på att kunna starta inom 2 veckor om nästa blodprov visar att jag har lägre östrogen.

• Libra1
    mom2012 skrev 2015-08-14 14:15:51 följande:

Så kände jag också. Jag fick till och med en liten mensblödning I maj. Jag har också fått bekräftat med blodprov  veckan att jag inte var ordentligt nedreglerad, jag var "mittmellan" . Slemhinna tjock och äggblåsa på 22 mm och medelhöga värden av östrogen.

Nu har jag gått över till Syranel istället för vi siktar på att kunna starta inom 2 veckor om nästa blodprov visar att jag har lägre östrogen.

Hoppas det blir bättre med Synarela.

Det känns lite märkligt att de inte kollar värdena eller hur kroppen reagerar på Enanton. Nu går jag på KK visserligen. Men någon typ av uppföljning hade ju varit bra.

Jag fick ju ägglossning och mens av Synarela. Då tog jag 1 x 1 puff. När jag ökade till 2 x 2 puff fick jag en blödning som varade i några dagar. Mindre än mens. Vet inte alls om Enanton fungerar. Det är väl bara att vänta och se.

Hur tjock var din slemhinna? Min vill inte heller bli riktigt tunn. Runt 5-6 mm nu. Vid IVF brukar den vara 12 mm.
  • Gina43

Mom2012: trist med äggblåsan! Hoppas att det är snabbt åtgärdat.

MålaMittHjärta skrev 2015-08-14 10:07:19 följande:

mom2012: Det har jag aldrig hört talas om, men hoppas  det hjälper och att det du/ni inte behöver vänta allt för länge. Men så drygt att behöva vänta...

En liten tanke ska man ringa nordic redan nu och berätta vår plan att vi vill köra på nästa mens dvs nästa månad eller räcker det att ringa när jag får den? 

Det är tyvärr inte helt ovanligt att en äggblåsa är kvar och sabbar nedregleringen. Har hänt andra jag känner. Var orolig för att det skulle hända mig (just för att det händer).

Jag tycker absolut att ni ska meddela kliniken redan nu och lägga planeringen! I värsta fall kan de annars vara uppbokade när ni vill göra ert FET.

Återhämtar mig från äggplock här. Personalen var verkligen jättegulliga! Annars var det ett smärtsamt äggplock, kanske det mest smärtsamma hittills (pga många äggblåsor).
  • mom2012
    MålaMittHjärta skrev 2015-08-14 10:07:19 följande:

Om du vill vara säker på att "komma med" så kanske du kan maila och säg att du vill starta nästa cykel.
    På så vis kan de ta med dig I planeringen, även om de inte kräver det så skulle de säkert uppskatta det.

Du ska göra FET eller hur?

• MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-08-14 14:37:47 följande:
    Om du vill vara säker på att "komma med" så kanske du kan maila och säg att du vill starta nästa cykel.
    På så vis kan de ta med dig I planeringen, även om de inte kräver det så skulle de säkert uppskatta det.

Du ska göra FET eller hur?
    Det blir ett FET.
    Har inte tänkt på att man kan mejla så blir nog att jag skickar iväg ett mejl redan ikväll så slipper jag glömma att ringa på måndag! 
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • mom2012
    Libra1 skrev 2015-08-14 14:29:27 följande:
    Hoppas det blir bättre med Synarela.

Det känns lite märkligt att de inte kollar värdena eller hur kroppen reagerar på Enanton. Nu går jag på KK visserligen. Men någon typ av uppföljning hade ju varit bra.

Jag fick ju ägglossning och mens av Synarela. Då tog jag 1 x 1 puff. När jag ökade till 2 x 2 puff fick jag en blödning som varade i några dagar. Mindre än mens. Vet inte alls om Enanton fungerar. Det är väl bara att vänta och se.

Hur tjock var din slemhinna? Min vill inte heller bli riktigt tunn. Runt 5-6 mm nu. Vid IVF brukar den vara 12 mm.
    Min slemhinna var 9mm I måndags och den brukar var runt 4 mm innan start IVF. Min lyckas inte bli mer än 9 mm vid iVF tyvärr. Men de sager att det räcker bra. Brukar din vara tunnare än 5-6 mm? Det kan vara så att lite östrogen produceras trots allt.

Be KK om ett blodprov på Östrogen för att se vart du ligger rent hormonmässigt. Enligt S på Nordic ska det vara under 250, helst under 200, för att de ska starta en IVF.

Du ska ju ha de bästa förutsättningarna om du kör en ny IVF och ett blodprov får de minsann bjuda på innan du startar nästa behandling  

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö