• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Libra1

Nassa: Nej vad tråkigt! Men skönt att ni inte ger upp ännu. Det med proppar är bra att ta upp. Kanske du behöver ta Fragmin/Trombyl. Finns en viss risk för proppar i moderkakan också.

Mitt bästa tips är att leva så mycket som möjligt mellan behandlingarna. Att försöka att inte tänka på behandlingar utan på sig själva. Göra små mysiga saker tillsammans. Vi har infört något som vi kallar för Vår dag, där vi turas om att planera en dag med roliga saker att göra tillsammans. :)

• 2014bebis

Nassa, usch vad tråkigt för er. Hoppas din man snart kommer hem och kan hålla om dig lite. Kram

Libra1, lycka till idag , hoppas allt ser bra ut och att du får datum för äp!

Edison, hur går det för dig?

Ha en fin måndag alla!

• Edison
    Nassa skrev 2014-04-13 11:32:25 följande:
    Tack men att hålla tummar och tår verkar inte ha hjälp denna gång. Det var en klart minus på stickan. Har väl känt på på mig eftersom jag har haft blödningar. Tar ett nytt test på tisdag men inte för att jag är hoppfull. Det är bara att ta nya tag men det känns deppigt. Funderar på det där med blodproppar. Min mor hade mycket blodproppar och jag har haft små tromboser jag kanske ska tala med Pia/Sorana om det. Det blir väl sprutstart i maj igen men vet inte när. Jag har sagt att vi kör varannan månad och jag försöker inte tänka på pengar.... Min man jobbar utomlands och de pengarna går till behandlingarna.  Några tips hur man bäst laddar om? Kan ju gärna inte gå ut och tröst shoppa ;)

Vad tråkigt:( när har du din egentliga testdag? Håller tummarna för pluss på stickam på tisdag!!! Kram
  • Edison

Ruvdag 4 idag, mår bra förutom att jag är så sjukt svullen. Svullen är nästan en underdrift.

Fick ha mina gamla mammabyxor på mig idag för var inte ens i närheten av att kunna knäppa mina vanliga byxor! Normalt att bli såhär spänd verkligen?

• Libra1

Edison: Låter jobbigt! Jag brukar också bli väldigt spänd. Ser inte fram emot ett bröllop som vi måste gå på nu på lördag. Har du gått upp i vikt något? Har du ont?

• Edison

Vet ej inte vägt mig. Har inte direkt ont, mer att det lixom trycker på allt i magen känns det som eftersom jag är så svullen. Och mår illa och känner mig väldigt varm. Ska ringa kliniken idag och höra om det blev någon blastocyst till frysen, kanske kan höra me dem då också om va man kan göra för svullnaden.

• ITM

Lycka till idag Libra1.

Hoppas att allt är ok Edison.

2014bebis hur mås de?

• Libra1

Edison: Man kan ju bli över stimulerad. Då rinner det ut vätska i buken. Så om man går upp några kg så måste man kolla upp det. Men det har Nordic koll på. Illamående kan också vara ett symptom på ÖS. Hoppas inte! Du får säkert göra ett VUL. Drick mycket vatten och ät salt var ett tips jag fick när jag var på gränsen till över stimulerad. Samt ligga högre med benen.

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö