• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Nassa

Edison: Jag håller tummarna! Det är inte ovanligt att blöda och det gjorde jag lite grann och jag testade inte svagt positivt förrän vid dag 20. Du kanske inte ska ge upp än. Jag hoppas på att det har gått bra på Nordic idag. 
    Stor och varm kram till dig!

• Nassa

Edison: Jag håller tummarna för att det går bra för dig! Jag blödde också lite grann och hade jordens mensvärk, plussade svagt på dag 20 så ge inte upp. Hoppas du fick positivt besked på kliniken idag.
    En stor och varm kram till dig!

• Edison

Nu har jag varit på Nordic. Vet inte riktigt va man ska säga..

Hade ju tid idag för uppföjning sedan i torsdags då jag var smått överstimulerad. Idag skulle dem göra vul+gravtest via blodprov.

Kom dit och fick träffa läkaren som frågade hur jag mådde osv. Berättade att jag började blöda igår, och idag blöder jag ännu mer.

Hon gjorde vul och det hade inte förändrats någonting sedan i torsdags, så lugnt med överstimuleringen.
    Så skulle jag göra gravtest, så sa hon att jag kunde göra vanligt via urinet. Så sa jag att det är inte säkert de är helt tillförlitligt, för när jag var gravid förra året så visade inte testen + förrän en vecka efter bim, och till och med då var det väldigt svagt. Så ,fick lämna blodprov som bestämmt.

Jag frågade henne om jag kunde sluta med lutinusen, då sa hon att det fick jag absolut inte göra innan testresultatet kom på torsdag för via VUL kan man inte se en graviditet så tidigt som nu. Så var tvungen att invänta provsvar för att säkert veta om jag är gravid eller ej.

Lämnar blodprov och då skulle dem köra det i sitt labb så skulle ringa tillbaka 13.30 för provsvar.
    13.30 ringder jag tillbaka till kliniken, då var deras lappar eller va de var för gamla så dem kunde inte analysera blodet. Och kunde inte skicka dem vidare för analys heller då dem använt fel provrör för att kunna skicka iväg de. Men det gjorde ändå inget sa dem eftersom läkaen var helt säker på att jag inte var gravid. Testet var mest för min egen skull???

Märkligt! nyss sa hon ju att det var omöjligt att se en graviditet såhär tidigt via VUL och därför var jag tvungen att lämna test. Och nu är hon ändå 100% säker att jag inte är gravid. 

Tråkigt är det i vart fall. Fick åka hem från jobbet för bara grät. Känner mig så orklös. Orka med att prestera varje dag på jobbet samtidigt som man går igenom denna resa mot att få ett barn är inte helt lätt. 

Frågade även om hur vi går vidare nu. Det blir FET nästa gång eftersom vi fick 6 blastisar till frysen. Måste dock vänta till juni innan vi får tillbaka en blastis. känns som en evighet till dess! Och skulle dagen för FET bli på en söndag så jobbar dem inte då, då blir det ytterligare en månads väntan... :(

Frågade även hur dem tänker kring att min kropp kanske stöter bort graviditeterna. Jag har gluten och tidigare även haft diagnosen crohns. Båda autoimmuna. åt kortison i många år för min crohns, sedan fick jag en ny läkare för inte så länge sedan som var osäker på om det var det jag hade, så slutade då med medicinerna.
    Så tog upp det med henne för att tänkte att det kanske kan va värt att testa att ta medicin vid nästa försök..
    men det var hon inte så sugen på att prata om...så ja..jag vet inte..

• Edison

libra: har du fått veta om det blev någon blastis till frysen? =)

• Libra1

Edison: Vad konstigt att de säger en sak först och sen en annan. Skulle du få svar på blodprovet eller det gick inte?
    Kramar

• Libra1

Ett embryo hade blivit en blastocyst men var inte tillräckligt stark för att frysas tyvärr. Men ändå positivt för oss. Har inte hört att de klarat sig så långt innan.

Rd3 och har börjat drömma intensivt och verkligt. Precis som de andra gångerna. Men det är kanske bara Lutinus. Lite andfådd också och trött massor. :)

• Edison

Nej det gick inte att göra nått med det så de får jag ju inte då... Hoppas verkligen att det blir ett pluss för er:)

• Edison

Absolut, det kommer jag göra. Vet inte hur jag ska göra med lutinusen bara. Blöder mycket nu och blir en sån jäkla sörja me tabletterna. Du brukar få utslag relativt tidigt vid test va?:) åhh håller tummarna för dig!! Hoppas hoppas :)

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö