• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • MissKS

Fy vad tråkigt???? Så orättvist att sådant händer...

Men det är kört här också. Idag var testet nästan helt blankt???? Det är så jävla trist och tungt. Jag har en liten kille redan och det tröstar enormt mycket. Skäms nästan över att jag beklagar mig. Men längtan efter tvåan är lika stor som med ettan, det som skiljer är bara att jag riskerar mindre och är mindre orolig. Och att jag har ett enormt glädjeämne att luta mig mot när det är tufft. Gissar att man ändå måste se missfall som en delseger, även om det känns absurt. Det måste ju ändå betyda att det kommer att lyckas nån gång... Jag har oroat mig över att vår son var en lyckoträff och att det inte kommer att bli fler.egentligen skulle jag vilja ha fyra barn???? Men nu får man ta det ett embryo i taget.

Mår du bättre Libra?

Besök mig gärna, nabbarochklor.bloggproffs.se
  • Libra1
    MissKS skrev 2014-06-22 23:49:09 följande:

Fy vad tråkigt???? Så orättvist att sådant händer...

Men det är kört här också. Idag var testet nästan helt blankt???? Det är så jävla trist och tungt. Jag har en liten kille redan och det tröstar enormt mycket. Skäms nästan över att jag beklagar mig. Men längtan efter tvåan är lika stor som med ettan, det som skiljer är bara att jag riskerar mindre och är mindre orolig. Och att jag har ett enormt glädjeämne att luta mig mot när det är tufft. Gissar att man ändå måste se missfall som en delseger, även om det känns absurt. Det måste ju ändå betyda att det kommer att lyckas nån gång... Jag har oroat mig över att vår son var en lyckoträff och att det inte kommer att bli fler.egentligen skulle jag vilja ha fyra barn???? Men nu får man ta det ett embryo i taget.

Mår du bättre Libra?

Ja vi har haft en väldig otur. Har varit gravid 2 ggr. Första gången kom jag till vecka 22 och sen andra till vecka 10. Tredje gången gillt hoppas vi på.

Vad tråkigt att testet blev blankt så snabbt igen. Förstår att det känns jobbigt ändå även om du redan har ett barn. Hoppet är säkert samma.

Jag mår lite bättre nu. Känner mig lite uppgiven. Hade sett fram emot den där operationen som jag gjorde för en vecka sen och trodde att jag nu skulle vara helt återställd och kunna njuta av semestern som börjar nästa vecka. Men inte då. Är sjukskriven och väntar på en ny operation. Så tråkigt. Inom en månad sa de. Men när jag ringde och hörde så sa sköterskan att det kunde ta längre tid. :-/

Kramar till dig!
  • Libra1

Jag har bokat in en telefontid med Pia efter semestern. Jag får spottings väldigt tidigt innan mensen. På dag 21-23. Känns inte bra. Det har varit så sen i höstas då jag åt Progynon inför ett FET. Avbröt på dag 17 då embryot inte klarade upptiningen. Sen har cykeln blivit något kortare. Men mensen kommer inte igång förrän på dag 24-26.

Har kontakt med en tjej som fått äta Progynon även vid ett färskförsök för att hålla mensen borta. Någon som hört talas om det eller något annat??? För något borde man väl kunna göra???

Det samma hände nu vid senaste IVFen. Fick småblödningar redan på dag 21. :-/

• ITM

Libra jag har oxå fått blödningar vänlig tidigt och denna gången går jag på ett schema med ovitrelle och lutinus efter äp. Till en början tar men de varannan dag nu 2 dagar lutinus 1 dag ovitrelle. De skulle hålla mina blödningar borta. Denna gången hoppas jag att de inte kommer alls... Men de för man ju varje gång ;)

• ITM

Någon här innan som blivit överstimulerad? Är så sjukt svullen har nu jätte ont i magen ovanför naveln kan knappt gå rakt. Kan de ha med svullnaden att göra?

• MissKS

Jag hade också spottings tidigt förr. Det var några p-piller som ställde till det för mig och sen blev det inte bra igen. Först efter graviditeten blev det bra. Spottings är skit! Extremt stressande!! Ibland undrar jag om inte skrapning är det bästa mot spottings. Så gjorde man tydligen förr, men inte längre. Pia kommer säkert att fixa det med medicinering!

Jag ska träffa henne imorgon. Talade med kliniken idag (Eva) och ska nu in och lämna blodprov och göra ett VUlL för att undersöka/konstatera tidigt missfall, eller beta-graviditet som det tydligen kallades för.

Besök mig gärna, nabbarochklor.bloggproffs.se
  • ITM

Har ös symptom pratade med Pia precis ska komma till kliniken idag för koll av mage och ta blodprov för att se om jag är gravid....hjälp hade ställt in mig på den 30/6 för att få svaret...

• Libra1

ITM: Hoppas det går bra och att blodprovet visar att du är gravid. Jag håller tummarna!!!

• ITM

Tack Libra1. Är ös men ej så mycket. Har lite vätska i buken men ej så Pia tyckte de behövdes tappas. Om en timme vet vi om
    Hcg är högt nog för en graviditet. ;)

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö